Pion Groesbeek - Veenendaal

Go down

Pion Groesbeek - Veenendaal

Bericht  jef op za 07 maa 2009, 20:07

We hebben niet onfortuinlijk met 4,5-3,5 gewonnen.

PION Groesbeek(2041)-Veenendaal(2008) 3 1/2-4 1/2
1. L. De Ruijter(2149)-T.J. Offringa(2063) 1-0
2. J. Fleuren(2111)-J. Verwoert(2075) 1/2-1/2
3. W. Molenkamp(2051)-T. Kampman(2030) 0-1
4. L. Wijnhoven(2063)-L. Hovestadt(2074) 0-1
5. O. Schoonenberg(1998)-S. Bekker(1996) 1/2-1/2
6. T. Wijnhoven(2036)-J. Offringa(1977) 1-0
7. J. Bons(1959)-G. Duchatinier(1930) 1/2-1/2
8. W. Veenstra(1964)-B. van der Veen(1916) 0-1
jef

Aantal berichten : 42
Punten : 43
Registration date : 15-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Pion Groesbeek - Veenendaal

Bericht  htj op za 07 maa 2009, 22:03

Wraak wraak Wink Twisted Evil

htj

Aantal berichten : 16
Punten : 19
Registration date : 07-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  jef op za 07 maa 2009, 23:23

Allemachtig, 3 matchpunten los!
jef

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op za 07 maa 2009, 23:32

Klasse mannen ! Klomt er ook nog een verslag ?
@htj Laughing

Bij het 2e was minder te genieten. Ik zette de toon door voor het eerst dit seizoen niet te winnen. Al snel vlogen alle zware stukken van het bord en stond na 90 minuten 1/2-1/2 op het bord. Dennis, Harry en Johan hadden hun dag totaal niet. Daarnaast 2 'ongelukjes' van Ron ,die na een wildwest partij zowel gewonnen als verloren had gestaan, met 3 pionnen meer een matje overzag. En Peter die taai verdedigde maar helaas ineens kwal wegblunderd. Enige positieve was de modelpartij van Audry. Kortom een zware en verdiende nederlaag tegen het zwakker geachte Ede. Degradatie voorkomen zal nu wel erg lastig gaan worden.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  joost op zo 08 maa 2009, 12:43

Vol goede moed, maar ook een beetje spanning gingen we naar Groesbeek. De PION is gewoon een sterk team, en nu Dubbelschaak ook een lastige dag zou gaan hebben tegen het Talententeam, kon deze dag wel eens heel belangrijk worden.

Door naar de uitslagen:

Op bord 1 stond Tjaart (met wit) erg goed tegen Luuk de Ruijter (2149). Om dit voordeel te behouden moest hij alleen erg lang na denken. Met deze tijdnood ging het mis. Hij miste ergens zijn enige kans op redding, door een pion te winnen, en verloor vervolgens met nog 5 seconden op de klok een stuk (1-0).

Leo (met zwart) speelde op bord 4 een puike partij tegen Leo Wijnhoven (2063). Hij kreeg een open G-lijn, en scheen zo met zijn loper op b7 en zijn toren op g8 op de koningsstelling. Wit ging de verdediging in, wat hem blijkbaar veel tijd kostte. Leo brak de stelling vakkundig open en in hopeloze stelling ging hij dan ook door zijn tijd (1-1)

Tijmen (bord 3, wit) kreeg een Grand Prix tegen Wim Molenkamp (2051). Hij kwam er goed uit, en had het al snel met een doorbraak (f5) uit kunnen maken. Hij speelde echter op safe, kwam via de damevleugel de stelling binnen en won een stuk (1-2)

Benno keek op bord 8 lange tijd tegen een hopeloos verloren zwarte stelling aan tegen Wopke Veenstra (1964). De koningsaanval van wit leek makkelijk doorslaggevend. Er ging echter wat fout met wit, waarna Benno zelfs beter stond. Na een lang paardeneindspel, waarin beiden kansen hadden (wit meer op remise), kon Benno het afmaken met een paardoffer, waarna de drie doorgebroken pionnen niet meer te stoppen waren (1-3).

Stefan (bord 8 ) ging met wit hopeloos de mist in met zijn opening tegen een siciliaan. Na een lange afwikkeling stond hij duidelijk slechter, zo niet verloren. Zijn tegenstander, Olav Schoonenberg (1998) liet zich echter verleiden tot een pionwinst, met een ongelijke lopereindspel als gevolg. Het leek makkelijk remise te worden, maar zwart ging moedig door en had de partij bijna gewonnen. Gelukkig liet hij zijn kans liggen, waarna hij in remise moest berusten (1 1/2 -3 1/2)

Jef (bord 2, zwart) leek na de opening aardig goed te staan tegen Jan Fleuren (2111), maar nadat ik een tijdje achter mijn bord had gezeten, stond hij opeens slecht. Op de damevleugel had zijn tegenstander 2 vrijpionnen gekregen. Nadat die eraf waren had Jef's tegenstander er 2 op de koningsvleugel gecreëerd. Met wat kunst en vliegwerk wist Jef het remise te houden. (2-4)

Op bord 7 ging Gunie met wit er hard tegenaan in een geweigerde morra. Toen het leek dat hij ging winnen, had zijn tegenstander (Jasper Bons, 1959) een trucje (althans, dat had ik gehoord) waardoor hij bleef leven. Nadat Gunie er een eeuwigschaak-mechanisme in had gevlochten, wachtte hij rustig af. Meteen na Jef's remise hield hij eeuwig schaak (2 1/2- 4 1/2)

Op bord 6 mocht ik met zwart aantreden tegen Theo Wijnhoven (2036). Ik verwisselde wat zetten in de opening, met een kromme stelling tot gevolg. Na lang spelen veroverde hij toch een pion en kwam er een dame-eindspel uit. Ik mocht daarmee van geluk spreken, omdat hij daarvoor een winst-in-3 had gemist. Het dame-eindspel kon ik uiteindelijk ook niet verdedigen (3 1/2- 4 1/2)

Al met al hebben we veel geluk gehad. Verder verliep de wedstrijd sportief en rustig, dus daar was ook niks mis meer mee. Nu we 3 punten losstaan, hebben we goede kansen op de titel, maar natuurlijk nooit te vroeg juichen......

joost

Aantal berichten : 228
Punten : 250
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Black widow op zo 08 maa 2009, 22:33

Mooi verslag Joost. Helaas jammer van het 2de.

3 matchpunten los, maar wat mij betreft blijft het een loterij. Want van onze laatste 3 tegenstanders kunnen we ook gewoon verliezen, want het zijn allemaal goede teams. Gekke poule eigenlijk.
Black widow

Aantal berichten : 64
Punten : 62

Profiel bekijken https://sites.google.com/site/caroluschess/

Terug naar boven Go down

Bericht  Black widow op zo 08 maa 2009, 22:33

htj schreef:Wraak wraak Wink Twisted Evil
Haha wat heet!
Black widow

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op ma 09 maa 2009, 12:43

Ja ik las het stukje in de krant dat de titel ons bijna niet meer kan ontgaan.. Zover wil ik ook weer niet gaan. Tuurlijk hebben we een goede kans, maar als je de uitslag dubbelschaak-nuvema ziet.. maar liefst 1,5-6,5 hebben we daar zeker een kluif aan en de andere 2 teams zijn ook zeker niet slecht. Als we de volgende wedstrijd echter winnen zie ik wel goeie kansen.

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Black widow op ma 09 maa 2009, 22:25

Er zijn legio drama's bekend van teams die het bijna niet haalden. Denk maar eens aan de vele net niet promoties van meppel!
Black widow

Terug naar boven Go down

Bericht  Henk op ma 09 maa 2009, 23:18

Gefeliciteerd, klasse !!!

Nu nog de laatste loodjes !?

Toch nog wel lastige tegenstanders.

Henk

Aantal berichten : 2
Punten : 1
Registration date : 09-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  jef op di 10 maa 2009, 10:27

Zo is dat, we hebben nog een paar zware vissen te kraken en mogen de beer niet schieten voor we zijn huid verkocht hebben.
jef

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op wo 11 maa 2009, 12:10

er is nu ook een verslag van het 2e op de site geplaatst...
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op wo 11 maa 2009, 23:49

Volgens Joost ben ik de standaard bord 8 speler ofzo? :O wel fijn dat benno en ik samen mogen spelen en zitten op 1 stoel ^^

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op do 12 maa 2009, 08:46

Bekkertje schreef:Volgens Joost ben ik de standaard bord 8 speler ofzo? :O wel fijn dat benno en ik samen mogen spelen en zitten op 1 stoel ^^

Zo komt je ultieme droom toch nog uit! Razz

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Leeftijd : 47

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op do 12 maa 2009, 13:36

Volgende keer staan zowel Veenendaal 1- UVS 1 als Veenendaal 2 - USV 2 op het programma.. Wel grappig, nog nooit meegemaakt....

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op do 12 maa 2009, 14:17

Bekkertje schreef:Volgende keer staan zowel Veenendaal 1- UVS 1 als Veenendaal 2 - USV 2 op het programma.. Wel grappig, nog nooit meegemaakt....
Zou nog grappiger zijn als ze per ongeluk hun 2e team tegen jullie zetten en het 1e team tegen ons. What a Face
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Terug naar boven