Het 2e verliest weer met 4.5-3.5!!

Ga naar beneden

Het 2e verliest weer met 4.5-3.5!!

Bericht  Erik op vr 11 dec 2009, 11:48

Ongelooflijk, gisteren werd ook in Wageningen tegen Wageningen 3 met deze cijfers verloren.

Ikzelf werd in de malaise meegesleept tegen Hotze.
Na 12 zetten en een +2.5 stelling, pion meer met aanval, simpel dames ruilen, daarna ging ik gruwelijk spelen.
In plaats van iets constructiefs bedenken, druk op d5 houden etc. ging ik de druk weghalen om kinderachtige 1 a 2 zet diepe grappen te proberen.

Typisch geval van je wilt winnen, je moet ook wel met zo'n stelling maar je hebt eigenlijk helemaal geen zin om te schaken en hebt bovendien het punt al geteld.
Dus geen echt plan bedenken maar zet voor zet maar wat doen, ja dan kreeg ik het voor elkaar zodanig te kloten dat ik nog verloor.
Het tijdverbruik gaf wel aan hoe weinig zin in nadenken ik had. Toen ik in tijdnood kwam met 5 minuten hadden we er al zo'n 80(!!) zetten opzitten.
Ik meen dat ik op zet 24, uit mijn hoofd, de beslissende klap kon uitdelen. Toen was er over de eerste 23 zetten al amper 20 minuten nagedacht en zo'n "belangrijk" besluit op zet 24 dacht ik nog geen 20 seconden over na alvorens toch voor de lulzet te gaan. Shocked
Tja, koppositie natuurlijk meteen kwijt neem ik aan.
Als ik morgen een zelfde soort partij aflever als hierboven beschreven mogen, nee moeten jullie beloven mij direct het team uit te trappen. Smile

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 47

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Het 2e verliest weer met 4.5-3.5!!

Bericht  Mescheriakov op vr 11 dec 2009, 12:49

Helaas, het tweede had weer alle pech net zoals tegen Ermelo.
Job verweerde zich kranig als invaller op bord twee tegen de sterke Frans v.d.Wal, maar moest zich
uiteindelijk gewonnen geven. Geen schande tegen hun sterkste speler.
Gelukkig haalden de eerste 4 borden van ons team nog 3 punten binnen, Benno en Joost wisten met
actief en aanvallend spel hun tegenstander mat te zetten en Dima haalde met sterk positioneel
spel uiteindelijk ook de winst.
Daarna werd het nog spannend en hoopten we nog op een 4-4 uitslag, helaas kregen we maar
een halfje op de laatste 4 borden, met 3,5-3,5 had Johan nog een spannend eindspel als laatste
speler, met een pion minder moest hij zich uiteindelijk gewonnen geven.
Leo en Stefan en Pa Offringa kwamen ons nog aanmoedigen, en het was leuk om Jef weer te zien
en alle bekende gezichten van Wageningen, maar vrouwe Caissa had geen oog voor ons gisteravond.
We moeten maar net zoals Bayern doen en volgende keer voor een miracle zorgen. Very Happy
Mescheriakov

Aantal berichten : 163
Punten : 179
Registration date : 11-12-09
Leeftijd : 84

Profiel bekijken

Bericht  brilsmurf op vr 11 dec 2009, 13:50

Het lijkt wel of het tweede niet mag winnen. Crying or Very sad

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Erik op zo 17 jan 2010, 10:36

Het 2e schijnt voor de 4e keer op rij verloren te hebben afgelopen donderdag, ongelooflijk met zo'n team!!

Ondanks dat Joost aan bord 2 een gratis punt kreeg omdat de tegenstander met 7 man was werd het 2.5-5.5
Dimitri zei gisteren in Wijk aan Zee dat zowel hij, Benno,Johan en Audry weer verloren. Er won een Flohr, welke Flohr wist hij geloof ik niet en Pim Dik meen ik remise.

Schrijft iemand nog een verslag? Ben benieuwd hoe dit mogelijk is als sterkste team...

én sinds kort:

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Bericht  brilsmurf op zo 17 jan 2010, 10:41

Volgende wedstrijd moet het tweede tegen Caissa. Dit team heeft ook nog 0 matchpunten. Er zal dus gewonnen moeten worden, anders begint degradatie wel erg dichtbij te komen. Kom op, mannen!

brilsmurf

Profiel bekijken

Bericht  Johan op zo 17 jan 2010, 11:02

Ron Flohr heeft remise gespeeld en Henk Don heeft gewonnen.
Marcel Flohr ging door zijn tijd in betere stelling omdat hij niet (meer) wist dat je er geen kwartier bij krijgt aan het einde.
Dit had alleen nog effect op de bordpunten, het stond toen al 4,5-2,5.
Op de topborden wonnen zij dus met 4-1, waarbij die 1 kwam door een N.O. van hun kant.
Het was weer typisch: aan het einde van de avond gaat het ineens helemaal mis.

De diagnose: de werkende mannen zijn 's avonds moe en verbruiken te veel tijd. Doordat de tijd tegen elf uur bijna op is moet je sneller gaan zetten, waardoor je fouten gaat maken.
Extra bewijs: op donderdagavond heb ik 0 uit 4, terwijl ik op zaterdag bij het OSBO-PK 4 uit 4 heb (ook nog tegen sterkere tegenstanders). No
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op zo 17 jan 2010, 14:44

Zonde, moet toch eens een keer goed vallen zou je zeggen...

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Bericht  Johan op vr 12 feb 2010, 08:05

Maar goed dat ik niet meedeed gisteren. Lag vroeg op bed, was zo ziek als een hond.
Johan

Profiel bekijken

Bericht  Erik op vr 12 feb 2010, 08:52

@Johan: Is er gewonnen dan? Zou mooi zijn!
Jij doet toch helemaal niet meer mee vanwege je "doordeweekse resultaten" begrepen we?! Wel erg jammer, het team heeft je nu juist harder nodig dan ooit vermoed ik.

én sinds kort:

Erik
Admin

Bericht  brilsmurf op vr 12 feb 2010, 10:43

Het tweede team heeft gisteren helaas niet kunnen winnen in eigen huis. Na een spannende wedstrijd werd het uiteindelijk 4-4. Dit is helaas nog niet genoeg om het degradatiespook te kunnen omzeilen, maar laten we hopen dat er vanaf nu een stijgende lijn in zit. Smile

Het 5de team verloor vrij kansloos. Twee snelle nederlagen werden gecompenseert door twee mooie overwinningen, oa door Job, maar aangezien de andere borden verloren stonden was er weinig hoop. Het werd uiteindelijk 2.5-3.5

Laatst aangepast door brilsmurf op vr 12 feb 2010, 17:54; in totaal 1 keer bewerkt

brilsmurf

Profiel bekijken

Bericht  Osito op vr 12 feb 2010, 11:30

Jammer dat het 2e zo raar draait. Gisteren is het dus weer niet gelukt om van een team met ca. 50 ratingpunten minder per bord te winnen.

Overigens sluit ik me aan bij Erik. Johan is zeker hard nodig nu. De mogelijke invallers kunnen niet tippen aan zijn niveau.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op vr 12 feb 2010, 12:12

Inderdaad, ook al is het doordeweeks, dan nog is Johan beter dan de gemiddelde rating daar...

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Bericht  Johan op zo 14 feb 2010, 15:41

Ik heb 1x niet meegedaan omdat het totaal niet goed ging op donderdag en ik al een paar weken extreem druk ben.
De komende 2x wil ik best weer meedoen.
Johan

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven