E-team VSV Competitie

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

E-team VSV Competitie

Bericht  vanEek op zo 13 dec 2009, 06:25

Zaterdag 12 december, de 2e en laatste speeldag van de E-jeugd. Na de 1e dag stond Veenendaal onderaan, en dat hebben we kunnen vasthouden.
De 1e ronde was tegen Mook E1. Jeffrey (547) won op bord 1 van Janno de Korte (876), doordat Janno opgaf na een behoorlijke achterstand. Davy en Britt verloren op bord 2 en 3. Het zat Mick niet mee op bord 4. Zijn tegenstander stond wel voor, maar wist het niet af te maken.
7 seconden voor zijn vlag viel, zette zijn tegenstander 'per ongeluk' mat. 3-1 Verlies.

Ronde 2 tegen ASV.
Jeffrey tegen Pieter Verhoef, en net als met de IJsco verloren.
Davy stond er goed voor op bord 2 en pakte een ruime overwinning.
Mick stond met 2 pionnen en paard tegen paard, maar de tegenstander bleef schaak zetten , waarna ze remise besloten.....
Britt verloor helaas en zo werd het 2,5-1,5 verlies.

In de 3e ronde werd verloren van PSV DoDo E2 met 3-1, maar wel een hele mooie overwinning van Davy.
Ronde 4 en 5 zullen we ook maar snel vergeten, dat werd beide 4-0, maar wel 2 sterke teams De Toren Arnhem E1 en Schaakmaat E2. Deze laatste werd kampioen.

Daarmee was de eindstand compleet en was Veenendaal op de 11e plaats geeindigd (v/d 11).

Daarna werden er nog 2 rondes voor de fun gespeeld, die wel meetelden voor de dagscore.
VSV E had een bye... dus gingen de 4 kinderen doorgeefschaak spelen.

De laatste ronde mochten ze aantreden tegen de Cirkel E.
Jeffrey stond een toren achter op bord 1 tegen Ruben de Vries (697), maar kwam goed terug met een dubbele aanval, pakte een toren, en maakte het daarna mooi af.
Britt verloor op 3 , Mick verloor op 4. Davy was nog bezig , en het zag er goed uit.
In het eindspel had hij 2 dames en een aantal pionnen tegen 1 koning. Maar dat werd pat.
2,5 - 1,5 verloren.

Het was een leuke dag, de kinderen hebben zich vermaakt, maar helaas geen matchpunten.
Maar voor allemaal de eerste keer, dus dit is een begin voor een goed vervolg, volgend jaar beter.

Persoonlijke scores:
Jeffrey (bord 1) : 2 uit 6
Davy (bord 2) : 2,5 uit 6
Britt (bord 3) : 0 uit 6
Mick (bord 4) : 0,5 uit 6

vanEek

Aantal berichten: 238
Punten: 327
Registration date: 09-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: E-team VSV Competitie

Bericht  Bekkertje op zo 13 dec 2009, 06:57

Jammer, maar volgende keer beter Smile

Bekkertje

Aantal berichten: 1422
Punten: 1619
Registration date: 16-02-09
Leeftijd: 25

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  vanEek op zo 13 dec 2009, 18:28

Gerben Lukkezen van de Toren Arnhem E1 was weer behoorlijk aan het valsspelen. Ik hoorde hem tegen Mick zeggen 'jij durft je pion niet te zetten he'. Waarop Mick dus zijn pion zette en Gerben mat zette. Ik zei er meteen wat van en Gerben schrok zich dood dat ik het gezien had.
Direct hun teamleider erbij gehaald , die aan Gerben vroeg wat er gebeurt was, maar legde ook zo'n beetje in zijn mond dat Gerben juist hielp, dus van wie leert hij dat ... (slechte tip dan van Gerben dat Mick zijn pion moet zetten, als hij dan mat kan zetten....).
Misschien had ik dan protest kunnen aantekenen, maar dat schiet ook niet op en daar heb ik ook niet echt zin in.

O ja, vlak voor de teamleider wegliep zei hij nog iets van 'ik heb het zoveel anderen ook zien doen'.
Is dat nou een Bevestiging & Goedkeuring ?!

vanEek

Aantal berichten: 238
Punten: 327
Registration date: 09-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  brilsmurf op zo 13 dec 2009, 20:40

Er zullen altijd een paar spelers en ouders zijn die het spelletje iets te serieus nemen en zich met zulke afkeuringswaardige dingen zullen inlaten.

Niet te veel van aantrekken en gewoon zo goed mogelijk proberen te schaken. Wink

brilsmurf

Aantal berichten: 442
Punten: 483
Registration date: 22-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Black widow op ma 14 dec 2009, 05:10

Tja, van Yvonne hoorde ik ook zo'n soort gevalletje van zaterdag bij de E-tjes. Een beetje stom, want je wordt alleen goed, als je ook goed leert te verliezen. Bovendien, waar gaat het over.

Black widow

Aantal berichten: 64
Punten: 62
Registration date: 16-02-09

Profiel bekijken https://sites.google.com/site/caroluschess/

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Similar topics

Permissies van dit forum: