Eerste wint ook vrij eenvoudig tegen HMC 2

Ga naar beneden

Eerste wint ook vrij eenvoudig tegen HMC 2

Bericht  Bekkertje op za 09 jan 2010, 17:55

Het eerste team heeft vandaag bijna net zo goed weten te presteren als tegen Voerendaal laatste keer, er werd gewonnen met 5,5-2,5 in eigen huis.

Ik was als eerst op locatie bij het zwembad, even daarna kwamen de eerste mensen van HMC binnen. Zij waren eerder compleet als onze 3e man binnenkwam. Dat mag volgende keer wel iets sneller, Tijmen en Etienne hadden zich verslapen, kwamen dus 5 minuten later binnen dan dat we waren begonnen. Al snel was duidelijk dat Tjaart een lastige middag tegemoet ging, hij meende zich niet echt goed te voelen (feestjes toch ook Razz) Daardoor koos hij voor een slecht kwaloffer, wat zijn tegenstander wel vrij eenvoudig opving.

Na een uurtje of 2,5 gespeeld te hebben vielen de eerste uitslagen te noteren, Tijmen won door een mobieltje dat afging bij zijn tegenstander, alhoewel deze nog maar een paar minuten had voor een zet of 20? Kort daarna verloor Tjaart dus, 1-1

Leo had een best goede pot en uiteindelijk verzandde dat in remise. Toch netjes op bord 3.

Hierna won Erik, die een lekkere aanvalspartij had, een stuk won en even later ook nog het initiatief had. Vrij eenvoudige winst. 2,5-1,5

Toen werd het remise bij Joost, hij had een hele dubieuze offervariant op het bord weten te toveren. Na lang nadenken kwam Joost met nog een torenoffer aanzetten, wat uiteindelijk tot remise heeft geleid. Hoe dat precies ging weet ik ook niet.... 3-2

Ik besloot zelf toen het 3-2 remise te bieden op mijn volgende zet, omdat Johnny ietsje beter stond en ook een pion ging winnen, ook stond Etienne beter tot gewonnen. Mijn tegenstander wist dit en speelde dus door. Op het moment dat het leek alsof ik juist een blunder maakte, had ik nog een sneaky tussenzetje, waardoor het geen stuk kostte maar een stuk opleverde, omdat mijn tegenstander zijn paard niet naar het enige veld dat over was speelde. Een punt voor mij dus. 4-2

Hierna won ook Etienne in een lastige opening maar hij speelde het toch weer heerlijk uit. bij John strandde het helaas op remise, misschien heeft er ergens meer in gezeten.

5,5-2,5 dus, een lekkere overwinning en hierdoor zijn we zeker veilig. Met nog een aantal zware tegenstanders te gaan hopen we nu dus misschien een beetje op meer Razz

Greetz,

HM Bekker

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Eerste wint ook vrij eenvoudig tegen HMC 2

Bericht  vanEek op za 09 jan 2010, 20:48

Ja, gefeliciteerd mannen. Goed gespeeld.
Ik ben nog even wezen kijken, en er waren een paar leuke partijen bij.
Voordat leo remise speelde was het al 2,5 - 1,5 voor VSV. Leo stond goed, en zijn tegenstander had nog maar weinig tijd, maar het was wel tricky, want zijn tegenstander stond met torens richting zwakke koningspion. 3-2 dus.
Stefan won een erg sterke pot op bord 1. Knap gedaan!
John probeerde het nog en speelde mooi tot het eind door. Maar de pion voorsprong was niet genoeg, omdat zijn tegenstander het goed uitspeelde en geen sleutelveld weggaf. Remise.
Tenslotte pakte Etienne winst, doordat zijn tegenstander opgaf, deze moest een stuk offeren omdat het anders mat ging.

vanEek

Aantal berichten : 238
Punten : 327
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Bericht  Erik op zo 10 jan 2010, 00:57

vanEek schreef:Voordat leo remise speelde was het al 2,5 - 1,5 voor VSV.

Klopt, volgens mij ging het scoreverloop zo:
1-0 Tijmen, bord 5, door afgaan mobiel
1-1 Tjaart, bord 6
2-1 Erik, bord 4
2,5-1,5 Joost, aan 8
3-2 Leo (3)
4-2 Stefan (1)
4,5-2,5 John (7)
5,5-2,5 Etienne (2)

Weer een lekkere overwinning in ieder geval! Very Happy

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 47

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Bericht  Osito op zo 10 jan 2010, 11:23

Er waren wel een paar erg vage afgelaste wedstrijden. Het weeralarm was in het noorden, maar voor grote afstanden zoals Arnhem-Voerendaal of Sas van Gent uit, kan ik me nog iets indenken. Maar voor 69 kilometer van Helmond(N-B) naar Stein(Limburg) had ik toch geen afgelasting verwacht.

Ik had zelf overigens nog wel een doldwaas terugritje. Ik vertrok om 22:15 uit Veenendaal en was 23:45 thuis in Almere. Laughing
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Bericht  Opti op zo 10 jan 2010, 19:04

Osito schreef:Er waren wel een paar erg vage afgelaste wedstrijden. Het weeralarm was in het noorden, maar voor grote afstanden zoals Arnhem-Voerendaal of Sas van Gent uit, kan ik me nog iets indenken. Maar voor 69 kilometer van Helmond(N-B) naar Stein(Limburg) had ik toch geen afgelasting verwacht.

Ik had zelf overigens nog wel een doldwaas terugritje. Ik vertrok om 22:15 uit Veenendaal en was 23:45 thuis in Almere. Laughing

Was het zo erg? Ik was gewoon binnen een kwartiertje thuis. Inclusief taxirit langs de Fitis.
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Bericht  brilsmurf op zo 10 jan 2010, 20:22

Volgens de Stukkenjagers was de overwinning zeer geflateerd en hebben ze het eigenlijk laten liggen. Rolling Eyes

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Bericht  vanEek op zo 10 jan 2010, 21:29

Dat is dan erg dom van ze om het te laten liggen, als ze hadden kunnen winnen

vanEek

Profiel bekijken

Bericht  Osito op ma 11 jan 2010, 11:09

Opti schreef:
Osito schreef:Er waren wel een paar erg vage afgelaste wedstrijden. Het weeralarm was in het noorden, maar voor grote afstanden zoals Arnhem-Voerendaal of Sas van Gent uit, kan ik me nog iets indenken. Maar voor 69 kilometer van Helmond(N-B) naar Stein(Limburg) had ik toch geen afgelasting verwacht.

Was het zo erg? Ik was gewoon binnen een kwartiertje thuis. Inclusief taxirit langs de Fitis.
Het ritje tot de A12 was toch nog wel lastig zat vooral in de bochten even rustig aangedaan. Op de A12 zelf kon ik de 90 km per uur wel halen. Opdraaien naar A30 was nog net te doen. In tegenstelling tot de A12 lag de A30 er erg slecht bij. Aan het begin alleen 1 baan beschikbaar en 70 km per uur. Daarna ging het wel weer. Reden daarvoor was dat er net een ploeg (5 trucks) ‘strooiers en schuivers’ waren langsgekomen. Die vonden het echter nodig om vervolgens bij elke af- en oprit even te wachten (daarbij niemand doorlatend). Ik reed daar zo’n 200 meter achter. In colonne reden we vervolgens naar de A1. Daar besloot men weer even te gaan keuvelen met elkaar waardoor ik 10 minuten lang vaststond op 100 meter van de snelweg. Even later kon ik eindelijk die fantastische sneeuwploeg inhalen. De A1 was verder prima te doen. Ik kon er zelfs stukken 100 km per uur rijden. De A27 naar Almere was aan het begin ook wel te doen, maar werd snel minder. Daar sneeuwde het ook nog gewoon erg hard, ondanks de melding van Leo ‘Buienradar’ Hovestadt dat het niet meer zou gaan sneeuwen. Vanaf de afslag Almere stad / Nijkerk / Zeewolde mocht ik nog 15 kilometer over 1 baan. We begonnen rechts en vreemd genoeg was even later alleen de linkerbaan nog enigszins bereden. Daar reed iedereen 50 km per uur. Bij Almere Buiten was het even uitkijken bij de rotondes. Al met 1,5 uur over een ritje waar ik normaal 40 minuten overdoe.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Osito op ma 11 jan 2010, 11:12

brilsmurf schreef:Volgens de Stukkenjagers was de overwinning zeer geflateerd en hebben ze het eigenlijk laten liggen. Rolling Eyes
Waar staat hun verslag ?
Osito

Profiel bekijken

Bericht  brilsmurf op ma 11 jan 2010, 11:59

brilsmurf

Profiel bekijken

Bericht  Osito op ma 11 jan 2010, 12:51

Oh nu zie ik het. Je hebt het over Stukkenjagers 2 tegen Venlo. Ik dacht dat je het over HMC 2 had die vonden dat ze onterecht tegen een nederlaag waren aangelopen tegen de onzen. HMC verslagen lijken alleen te lezen via password en zo ?!
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op di 12 jan 2010, 15:29

Ja denk het wel, trouwens wel opvallend, begin van het seizoen waren we 9e op rating, op de volgende lijst wordt dat eerder 4e ofzo :p

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Opti op di 12 jan 2010, 21:35

Niet binnen
Klasse 2A: Homburg Apeldoorn 2 – Groningen 2
Klasse 2B: Boven IJ Nieuwendam – VAS
Klasse 2D: Veenendaal – HMC Calder 2

Het is de verantwoordelijkheid van de thuisclub dat de persoonlijke resultaten de maandag na de wedstrijd gerapporteerd zijn.
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Bericht  Etienne_G op di 12 jan 2010, 23:17

Opti schreef:
Niet binnen

Het is de verantwoordelijkheid van de thuisclub dat de persoonlijke resultaten de maandag na de wedstrijd gerapporteerd zijn.

Schande! gaat de gene die daar verantwoordelijk voor is dat is snel regelen(A)

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op di 12 jan 2010, 23:59

Inderdaad, beetje vreemd....

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op wo 13 jan 2010, 00:04

Jammer dat deze ronde nog niet meetelt voor de februari- lijst...

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  vanEek op wo 13 jan 2010, 08:28

Etienne_G schreef:
Opti schreef:
Niet binnen

Schande! gaat de gene die daar verantwoordelijk voor is dat is snel regelen(A)

Vreemd, hoezo niet binnen ? Zaterdagavond stond de uitslag al op de website van de knsb

vanEek

Profiel bekijken

Bericht  brilsmurf op wo 13 jan 2010, 09:59

De uitslag hebben wij zaterdagavond al moeten doorbellen naar de KNSB en dit hebben wij dan ook gedaan. Wat zij willen hebben is het wedstrijdformulier met daarop alle individuele uitslagen dat blijkbaar nog niet is ingeleverd.

brilsmurf

Profiel bekijken

Bericht  Osito op wo 13 jan 2010, 11:26

brilsmurf schreef:De uitslag hebben wij zaterdagavond al moeten doorbellen naar de KNSB en dit hebben wij dan ook gedaan. Wat zij willen hebben is het wedstrijdformulier met daarop alle individuele uitslagen dat blijkbaar nog niet is ingeleverd.
TJ wilde zijn verlies niet op de februari lijst hebben ??
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op wo 13 jan 2010, 11:37

haha dat was sowieso niet gebeurd Osito, aangezien veel wedstrijden zijn afgelast... Scheelt wel weer 20 puntjes die ik nog tegoed hou voor de mei lijst dan Smile

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Meneer de Uil op wo 13 jan 2010, 19:20

Ja misverstandje, eerder gaf de wedstrijdleider steeds de uitslagen door. Ik heb het gisteravond al doorgemaild dus zal er snel opstaan.

Meneer de Uil

Aantal berichten : 82
Punten : 82

Profiel bekijken

Bericht  Erik op do 14 jan 2010, 08:50

Onze Et staat trouwens voorlopig alleen bovenaan de topscorerslijst met 4,5 uit 5 Exclamation Hij stond met 3,5 gelijk met Joep Nabuurs (Venlo) en Sebastiaan Smits (HSC).

Joep heeft echter remise gespeeld en Sebastiaan (won eerder dit seizoen in een gekke partij van Tjaart) moet nog inhalen met HSC en kan dus nog wel gelijk komen.

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Leeftijd : 47

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Bericht  Bekkertje op do 14 jan 2010, 12:07

Topscorerslijst ziet er leuk uit, nu nog iets meer veenendaalers en de venlo'ers naar beneden knikkeren Very Happy

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven