Voorspelling dit jaar

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Voorspelling dit jaar

Bericht  Bekkertje op do 12 maa 2009, 15:02

http://www.schakers.info/KNSB-comp%200809/Voorspelling2-na-r6-08-09JS.htm#3H

Leuk om de verschillen met vorig jaar te zien.. waar we meer dan 50 % kans om te degraderen meen ik te hebben

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Voorspelling dit jaar

Bericht  Johan op vr 13 maa 2009, 14:36

Volgens mij wordt er alleen geen rekening gehouden met de sterkte van de teams waar je nog tegen moet.
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271
Registration date : 14-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op vr 13 maa 2009, 16:09

Johan schreef:Volgens mij wordt er alleen geen rekening gehouden met de sterkte van de teams waar je nog tegen moet.

Johan, staat er ook ergens een voorspelling van het team waarin jij meedoet? Smile

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op vr 13 maa 2009, 17:08

Erik schreef:
Johan schreef:Volgens mij wordt er alleen geen rekening gehouden met de sterkte van de teams waar je nog tegen moet.

Johan, staat er ook ergens een voorspelling van het team waarin jij meedoet? Smile
In welk team speelt Johan ?
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op vr 13 maa 2009, 17:10

Osito schreef:
Erik schreef:

In welk team speelt Johan ?

Hetzelfde team waarin jij meedoet?! flower

én sinds kort:

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Johan op za 14 maa 2009, 14:24

Wij gaan ons doel halen: zo snel mogelijk degraderen naar de 1e klasse zodat er een team kan komen met eigen clubspelers die niet op zaterdag kunnen Very Happy
Oeioeioei ik zie dat Wageningen nog 34% kans heeft om hun doel voor dit jaar niet te halen! No
Johan

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op zo 15 maa 2009, 08:47

Johan schreef:Wij gaan ons doel halen: zo snel mogelijk degraderen naar de 1e klasse zodat er een team kan komen met eigen clubspelers die niet op zaterdag kunnen Very Happy
Oeioeioei ik zie dat Wageningen nog 34% kans heeft om hun doel voor dit jaar niet te halen! No
De meningen zullen daar toch verdeeld over blijven Johan. Ik denk namelijk dat het voor de club wel goed is als de afstand tussen team 1 en team 2 klein is. Zeker als team 1 promoveert dan zou het mooi zijn om het 2e team in de promotieklasse te hebben. Stel je voor dat team 1 versterking krijgt (ik roep maar iets : Dikkie, Gert-Jan, Etienne....) dan zou het mooi zijn als de 'overtollige' spelers dan wel bij Veenendaal blijven en doorschuiven naar het 2e zaterdagteam.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  brilsmurf op zo 15 maa 2009, 10:18

Het zou inderdaad erg mooi zijn als team 2 een beetje dicht op het eerste team blijft zitten, de kans is vrij groot dat er volgend jaar enkele nieuwe spelers bijkomen in Veenendaal!

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Cyclist op zo 15 maa 2009, 11:22

Osito schreef:
Johan schreef:Wij gaan ons doel halen: zo snel mogelijk degraderen naar de 1e klasse zodat er een team kan komen met eigen clubspelers die niet op zaterdag kunnen Very Happy
De meningen zullen daar toch verdeeld over blijven Johan. Ik denk namelijk dat het voor de club wel goed is als de afstand tussen team 1 en team 2 klein is. Zeker als team 1 promoveert dan zou het mooi zijn om het 2e team in de promotieklasse te hebben. Stel je voor dat team 1 versterking krijgt (ik roep maar iets : Dikkie, Gert-Jan, Etienne....) dan zou het mooi zijn als de 'overtollige' spelers dan wel bij Veenendaal blijven en doorschuiven naar het 2e zaterdagteam.

Die spelers o.a. hadden daar dan dit seizoen voor kunnen gebruiken. Het degradatiescenario waar we nu in zitten was nl. begin dit seizoen niet geheel denkbeeldig en we hadden ook met spelers uit het 1e kunnen schuiven, die dan vervolgens 4 of 5 x invallen in het 1e, ook omdat de speeldata toch hetzelfde zijn.

Cyclist

Aantal berichten : 18
Punten : 19

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op zo 15 maa 2009, 20:42

Dan zou je waarschijnlijk met het 1e team ook op een andere positie staan.. en het is maar wat je liever hebt.. promotie en 3e klasse knsb of 2e klasse knsb en 1e klasse onderbond.. Als dat laatste scenario het geval zal zijn volgend jaar, dan denk ik dat met het 2e ook weer zo gepromoveerd kan worden als er versterking bij komt Wink

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Al op zo 15 maa 2009, 20:44

Het probleem voor het opgeven van een team blijft dat de spelers minimaal twee wedstrijden voor het team dienen te spelen en niet voor een lager team mogen spelen. Om met spelers uit het eerste team met het tweede team te laten rouleren gaat om die reden niet op.
Al

Aantal berichten : 152
Punten : 205
Registration date : 15-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Johan op ma 16 maa 2009, 14:40

Er zullen waarschijnlijk ook mensen zijn die volgend jaar niet meer kunnen spelen?
Deze situatie, met soms 4 of 5 spelers van een andere club is ook niet echt goed voor het Veense schaak.
Johan

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op ma 16 maa 2009, 14:50

Johan schreef:Er zullen waarschijnlijk ook mensen zijn die volgend jaar niet meer kunnen spelen?
Deze situatie, met soms 4 of 5 spelers van een andere club is ook niet echt goed voor het Veense schaak.
scratch
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  gunie du chatinier op wo 01 apr 2009, 00:44

Ik begrijp helemaal niets van de opmerking :4 of 5 spelers van andere verenigingen.
Iemand die voor een Veenendaalteam uitkomt is lid van Veenendaal; dat die persoon wellicht ook nog ergens anders speelt is totaal irrelevant.
Daarnaast vullen deze schakers de gaten op die andere leden veroorzaken doordat ze maar beperkt beschikbaar zijn of niet op zaterdag willen spelen. We behoren deze mensen dankbaar te zijn voor hun beschikbaarheid i.p.v. ze als 2e rangs-leden te bestempelen.
Volgens mij leven we ondertussen in 2009 en kan iedereen via internet deelnemen aan het open internet rapidkampioenschap van Mongolie; het 2 minuten toernooi in Bulgarije en het 960 internet toernooi in Denver.

Dit doet me erg danken aan de reacties van een paar clubleden toen bekend werd dat ik door mijn broer Tom en Audry benaderd werd om in Veendaal 1 te gaan spelen en daar positief op gereageerd had. Die clubleden vonden het onjuist dat ik (niet wonend in Veenendaal) de plek innam van een Veenendaler, alleen maar omdat mijn rating beduidend hoger was dan die van de meeste Veenendalers. Ik heb dat toen verder genegeerd, maar erg welkom heb ik me er niet door gevoeld. Dat gevoel wil ik andere nieuwe leden graag besparen.
Graag dus iets meer ruimdenkendheid.

gunie du chatinier

Aantal berichten : 6
Punten : 6
Registration date : 30-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op wo 01 apr 2009, 02:42

Ja Johan, een beetje een vreemde opmerking...

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op wo 01 apr 2009, 10:40

gunie du chatinier schreef:Ik begrijp helemaal niets van de opmerking :4 of 5 spelers van andere verenigingen.
Iemand die voor een Veenendaalteam uitkomt is lid van Veenendaal; dat die persoon wellicht ook nog ergens anders speelt is totaal irrelevant.
Daarnaast vullen deze schakers de gaten op die andere leden veroorzaken doordat ze maar beperkt beschikbaar zijn of niet op zaterdag willen spelen. We behoren deze mensen dankbaar te zijn voor hun beschikbaarheid i.p.v. ze als 2e rangs-leden te bestempelen.
Volgens mij leven we ondertussen in 2009 en kan iedereen via internet deelnemen aan het open internet rapidkampioenschap van Mongolie; het 2 minuten toernooi in Bulgarije en het 960 internet toernooi in Denver.

Dit doet me erg danken aan de reacties van een paar clubleden toen bekend werd dat ik door mijn broer Tom en Audry benaderd werd om in Veendaal 1 te gaan spelen en daar positief op gereageerd had. Die clubleden vonden het onjuist dat ik (niet wonend in Veenendaal) de plek innam van een Veenendaler, alleen maar omdat mijn rating beduidend hoger was dan die van de meeste Veenendalers. Ik heb dat toen verder genegeerd, maar erg welkom heb ik me er niet door gevoeld. Dat gevoel wil ik andere nieuwe leden graag besparen.
Graag dus iets meer ruimdenkendheid.
Goede opmerking Gunie. Ik was toen al erg blij met je komst en heb daar nooit een reden voor gehad om die visie te wijzigen. Je bent erg betrokken. Daarnaast is een gezonde dosis humor nooit mis.

Ik denk nog steeds dat het erg belangrijk is dat team 2 in de promotieklasse blijft. Daar zijn meerdere redenen voor :
• Mits VSV1 versterking krijgt dan is het voor een ex-VSV1 speler nog wel interessant om in VSV2 op zaterdag te spelen. Onderbond is om meerdere redenen vaak niet te doen.
• De huidige ex-Veenendaal brigade zou bj degradatie wellicht ook in zijn geheel opstappen (Johan, Marcel, Ron, Dennis en ik). Ik zie mezelf niet vanuit Almere naar het werk gaan en dan in avond nog eens naar Veenendaal (of Arnhem etc.) en dan weer terug naar Almere. Dan ga ik liever KNSB spelen. Dit zou dus inhouden dat Veenendaal 2 zelfs in de 1e klasse onderbond meteen weer kan degraderen.
• In zijn algemeenheid denk ik dat er best wel wat ambitie mag zijn. Het is al vaker aangehaald. Wij waren altijd evenwaardig of zelfs beter dan Wageningen 1. Zij hebben op een gegeven moment wel de stap gemaakt waar wij zijn blijven stilstaan. Het gaat te ver om dat te analyseren, maar ambitie heeft hier zeker mee te maken. Dan is het ook lastig om mensen met plannen en/of ambitie aan je te binden. Sommige zijn natuurlijk wel gebleven maar veel van hun plannen zijn altijd blijven hangen vanwege de bezwaren die er binnen de vereniging waren. Bij dit punt denk ik aan Henk Brongers, Audry Burer en natuurlijk ook Erik. Ik vermoed dat dit toch ook 1 van de redenen is waarom Erik nu niet in VSV speelt.

Overigens hoop (en verwacht) ik nog steeds beterschap op dit laatste punt. Met mensen als Audry, Leo, Gunie, de aanstormende jeugd, Jan Offringa etc, denk ik nog steeds dat we de goede weg kunnen inslaan. Ik hoop dan ook dat we die weg kunnen inslaan bij een promotie van team 1. Zou alleen erg jammer zijn als de degradatie van team 2 dit in de weg gaat staan.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op wo 01 apr 2009, 13:26

Ik denk dat mensen als Henk Don, een aanstormende Job, en degelijke spelers als Peter en Jan v Ham prima 1e klasse onderbond aankunnen.. Misschien met de jaren dat het 2e weer sterker wordt door aanvullende jeugd, en dat daarna weer verder gekeken kan worden. Wat het 1e betreft als het versterking krijgt, Etienne is zo goed als zeker dat hij volgend jaar voor veenendaal 1 gaat spelen. Erik weet ik nog niks van. Maar het 1e kan zich dan denk ik ook prima in het 2e handhaven en wellicht op termijn ook weer verder kijken met al die jeugd... Maar we zien het allemaal wel Smile

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op wo 01 apr 2009, 13:58

Misschien heeft Gert-Jan weer zin volgende seizoen ? Idea
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op wo 01 apr 2009, 14:01

Ja ik ben benieuwd hoe het met hem is... Ik zou graag contact met hem opnemen, alleen ik zie hem nooit meer op msn en ik heb zijn telefoonnummer niet. Volgens mij hebben de Offringa's zijn nummer wel en anders de Kampmannetjes wel...

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  brilsmurf op wo 01 apr 2009, 16:33

Onno heeft heel erg soms nog wel eens contact met hem, maar volgens mij had hij het schaken vaarwel gezegd. Aangezien ik hem al een jaar niet meer heb gesproken, weet ik dit natuurlijk niet zeker.

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op wo 01 apr 2009, 17:20

Gert-Jan komt morgen weer intern meespelen, dus dan kun je het persoonlijk vragen.

én sinds kort:

Erik
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op wo 01 apr 2009, 18:49

Gezellig.. ik ben ook van de partij Smile En hoe zit het met jou in de toekomst Dikkie? :O

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Al op wo 01 apr 2009, 23:50

De opmerking van Johan (waar Gunie op gereageerd heeft) op zich vind ik niet zo vreemd. Als mensen van buitenaf alleen maar extern komen spelen en verder geen binding met de club vormen kan dat niet goed zijn voor het verenigingsleven. Aan de andere kant heeft Gunie natuurlijk ook gelijk dat je niet meteen een vooringenomen standpunt moet hebben wanneer een speler van buitenaf voor de club uit will komen. Het punt van Johan kan zich voordoen wanneer Veenendaal naar de tweede klasse knsb promoveert en daarmee interessant wordt voor buitenstaanders om voor Veenendaal te komen spelen. De situatie dat je bij spelen in de tweede klasse spelers aantrekt die na degradatie naar de derde klasse weer verdwijnen lijkt me niet aantrekkelijk voor de vereniging.

In dat kader heb ik me overigens ook verbaasd over het feit dat nadat de jeugd kampioen is geworden en landelijk mocht gaan spelen één van de spelers (noodgedwongen?) plaats heeft moeten maken, omdat Etienne Goudriaan voor Veenendaal kwam spelen. Blijft hij ook na de degradatie?
Al

Aantal berichten : 152
Punten : 205
Registration date : 15-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op do 02 apr 2009, 00:38

Het was zeker niet noodgedwongen.. de keus lag bij Onno, maar die heeft schaken nu eenmaal op een laag pitje gezet. En Etienne blijft gewoon spelen voor het a/b team.. En ik heb geluk, want als we dit jaar promoveren mag je nog een jaar spelen in de meesterklasse, vanwege een promotieregeling. Ook al ben ik dan 21 jaar, dan mag ik nog steeds spelen....

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op do 02 apr 2009, 08:48

Erik schreef:Gert-Jan komt morgen weer intern meespelen, dus dan kun je het persoonlijk vragen.
He dat is erg leuk en toevallig, want ook ik ben van de partij vanavond !! Osbo Cup. Dat van mij is trouwens geen grap (goede Erik !).
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende