VSV wint in Soest

Ga naar beneden

VSV wint in Soest

Bericht  Bekkertje op za 30 jan 2010, 03:43

Ook deze keer was het eerste team van Veenendaal te sterk voor een 2e klasser. Er werd knap gewonnen met 2,5 - 1,5 in Soest. John keepte heel knap remise in een iets minder lopereindspel bij een stand van 2-1 in ons voordeel. Koelbloedig maakte hij het winnende halfje. Erik speelde op 2 een fantastische partij, tegen 2350 maakte hij 1 blunder met c4 volgens velen, dat is mij ontgaan, ik zag alleen het einde wat hij fantastisch uitmaakte met een aantal fraaie combinaties. Op dat moment stond het al 1-0 voor ons, omdat ik een lekker potje had tegen 1 c4. Maakte eigenlijk geen fout, en waar mijn tegenstander dacht sterk tb7 te hebben, speelde ik een paar tussenzetjes en toen pa5! Waardoor hij geen txc7 kon doen maar het toch deed. Ik speelde Dd8 en de kwaliteit en later de partij was een feit. Lekker potje. Op 4 wist Tjaart goed uit de opening te komen, een pionnetje te winnen, maar in de analyses bleek wel hoe lastig het allemaal was voor wit om die pion te behouden. Waarschijnlijk stond hij wel ergens beter, maar Tjaart koos voor een begrijpelijk kwaloffer, waarna het leek dat hij minstens remise moest hebben, maar zijn tegenstander dacht daar anders over. Hij speelde het zeer fraai en de nederlaag was een feit. Op dat moment was het dus 1-1, en ik dacht al dat erik dus ging winnen. Dat gebeurde ook een aantal zetten later. Toen had ik wel vertrouwen in John, die het ongelijke lopereindspel gewoon goed remise hield. Overigens hulde voor onze tegenstanders, zeer sportief gingen ze met de nederlaag om, daarna nog uitgebreid geanalyseerd, toen nog wat gevluggerd en onder het genot van een biertje werd er nog flink gelachen. Op de terugweg was het spekglad, onze goede chauffeur mike bracht ons naar Veenendaal, waar we nog naar Alladin gingen om een broodje shoarma te eten(of schotels voor sommigen onder ons) :p Een lekkere overwinning. Hopelijk krijgen we nu wel HSG! Grote kans op een meesterklasser in ieder geval...

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: VSV wint in Soest

Bericht  Erik op za 30 jan 2010, 09:03

c4 was niet zozeer een blunder van mij, dat is een groot woord, meer een anti-positioneel zetje waarna ik geen echt voordeel meer had.(Rybka gaat van +0,1 naar -0,3 en een zet later weer +0,1, na zijn offer staat het +0,2 voor mij, ik heb nergens verloren gestaan volgens het silicon monster Smile )
Na een klein foutje van hem kon ik even later het roer weer overnemen en hem met diep combinatiespel over de knie leggen, ik ben erg tevreden, heerlijke pot voor zowel speler als publiek. Very Happy En lekker dat ik na 0,5 uit 3 extern, dankzij het nodige geblunder, nu met de 2 bekerpartijen erbij na 4 zeges op rij op 4,5 uit 7 sta.

Stefan speelde ook een zeer goede pot, won materiaal en wikkelde af op juiste moment, bij Tjaart ging het vervolgens helaas mis maar niet duidelijk was waar precies:1-1
Toen won ik dus, dat was nodig, en keepte Johnny vervolgens op magistrale wijze remise tegen Eric de Haan, die het volgens velen langer dan 50 zetten probeerde zonder een pion op te spelen maar dat is wel enigszins te begrijpen natuurlijk bij die stand.
Een zeer welkome opsteker ook voor John met de zwarte stukken, hij is weer helemaal terug!

Een knappe teamprestatie!! Waar we dachten dat het op de lage borden moest gebeuren, gebeurde het juist bovenin.
Het bier en de shoarma waren heerlijk, Mike een goed coachende NPC, en het terugglibberen met die sneeuw was wat minder fijn...

1:Cornelisse(2145)-de Haan (2366) 1/2-1/2
2:van den Dikkenberg(2152)-Helgason (2334)1-0
3:Muis(2166)-Boem Boem Bekker (2121)0-1
4:TJ Offringa(2071)-Otto (2063)0-1
Soest-Veenendaal 1,5-2,5

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 47

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Bericht  Opti op za 30 jan 2010, 11:02

Leuk allemaal, maar ik had natuurlijk gewoon kansloos moeten verliezen. In het middenspel had Eric het al een keer direct uit kunnen maken. En het ongelijke, gelijke lopereindspel is ook gewonnen voor wit, bedacht ik me vanochtend toen ik wakker werd. De slotstelling dan, want ik had nooit de witte koning op g7 binnen moeten laten. Diagrammetje iemand?
wit Kg7, Ld2, pi. a5, d5, e4, f5
zwart Ke7, Lf2, pi. b7, d6,e5, f6
Laatste zet (de 138e ongeveer) van wit Ld2.
Hoe wint wit?
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Bericht  Meneer de Uil op za 30 jan 2010, 11:20

Ik had inderdaad gewoon op c8 moeten slaan, dan heb ik een eindspel dat ik misschien niet win, maar in ieder geval ook niet verlies. Daarna eigenlijk geen grote fouten meer gemaakt, tot het eindspel met een kwal minder, waar ik met Ld5 ipv g4 (ik had lang overwogen en bijna gespeeld) remise hou

Meneer de Uil

Aantal berichten : 82
Punten : 82

Profiel bekijken

Bericht  Osito op za 30 jan 2010, 11:37

Opti schreef:Leuk allemaal, maar ik had natuurlijk gewoon kansloos moeten verliezen. In het middenspel had Eric het al een keer direct uit kunnen maken. En het ongelijke, gelijke lopereindspel is ook gewonnen voor wit, bedacht ik me vanochtend toen ik wakker werd. De slotstelling dan, want ik had nooit de witte koning op g7 binnen moeten laten. Diagrammetje iemand?
Hoe wint wit?
Was Ld2-g5 mogelijk Opti ?
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Bericht  Opti op za 30 jan 2010, 12:58

Osito schreef:
Opti schreef:Leuk allemaal, maar ik had natuurlijk gewoon kansloos moeten verliezen. In het middenspel had Eric het al een keer direct uit kunnen maken. En het ongelijke, gelijke lopereindspel is ook gewonnen voor wit, bedacht ik me vanochtend toen ik wakker werd. De slotstelling dan, want ik had nooit de witte koning op g7 binnen moeten laten. Diagrammetje iemand?
Hoe wint wit?
Was Ld2-g5 mogelijk Opti ?
Dat niet, maar het was wel de dreiging. En het had kunnen leiden tot een fraaie zugzwang.
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Bericht  brilsmurf op za 30 jan 2010, 13:36

Gefeliciteerd mannen. Wink

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op za 30 jan 2010, 14:06

Ja lekker potje, mijn tegenstander had ipv Dxf3 waarna pa5 dus kwam txf3 kunnen spelen, waarna na pa5 tb5 kan. Maar dan heeft zwart wel xd4 of pd8 wat ook goed is voor mij. Tb7 was dus een blunder, maar het leek zo logisch op het eerste gezicht...

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Johan op zo 31 jan 2010, 18:38

Gefeliciteerd jongens!
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271

Profiel bekijken

Bericht  Osito op ma 01 feb 2010, 13:53

Ik zag overigens dat de uitslag nog niet is verwerkt op de KNSB-site. Is de uitslag al wel doorgegeven ? De 4 sterkste teams van onze groep (C) zijn overgebleven :HSG, Utrecht, BSG en Veenendaal Laughing
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op ma 01 feb 2010, 22:20

Ja de indeling mag wel bekend worden gemaakt van mij Smile Geen van drieën is verkeerd, alleen HSG zou natuurlijk wel de mooiste zijn..

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Black widow op wo 03 feb 2010, 21:28

Klasse, nu Utrecht nog Very Happy
Black widow

Aantal berichten : 64