ASV Rapid 2009

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

ASV Rapid 2009

Bericht  brilsmurf op zo 15 maa 2009, 10:29

Gisteren was er zoals altijd weer een gezellig rapid toernooi bij ASV. Ook dit jaar was Veenendaal weer goed vertegenwoordigt met Stefan, Etienne, Harry en ondergetekende. Van Wageningen was helaas Jeroen Franssen de enige afgevaardigde. Ook waren er weer veel bekende (jeugd)spelers, dus het toernooi was bij voorbaat al geslaagd.

Ikzelf speelde vrij aardig, op 1 partij na dan, en haalde 5 uit 7. Helaas verloren van Jaap Vogel en een baggerpot tegen Etienne, wat me de gedeelde derde plaats opleverde. Helaas moest Stefan vanaf ronde 6 afhaken en haalde uiteindelijk 3 uit 7. Etienne won in de laatse ronde van Willy Hendriks door hem te vlaggen en veroverde zo knap de tweede plaats. Het toernooi werd gewonnen met 7 uit 7! door Otto Wilgenhof.

Er komen nog veel meer leuke toernooien aan bij ASV, dus als je nog eens een zaterdag vrij hebt, zou je hier zomaar aan mee kunnen doen!

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: ASV Rapid 2009

Bericht  Bekkertje op zo 15 maa 2009, 20:51

Ik heb zeker geen slecht toernooi gespeeld...

Ronde 1 was ik nog niet wakker.. misschien toch iets meer slapen blunderde ik een stuk weg tegen Noud die ik vorig rapidtoernooi nog best makkelijk won.
Ronde 2 was een lekker herstel.. goede beukpot.
Ronde 3 was ik binnen 5 minuten klaar waarin mijn tegenstander het schotse gambiet totaal mishandelde.
Ronde 4 was voor mij de beste van de dag.. Ik speelde sneek-benoni voor de verandering met 5.ld6 en ik kwam in een erg leuke stelling waarin mijn dame in gevaar was maar ik ook het centrum kon inslaan. Na een hele moeilijke stelling vond ik echter een hele leuke combinatie waarin ik echt briljant goed kwam te staan. Toch wel lekker 3 uit 4 toch.
Ronde 5 mocht ik tegen Willie, ik moest gedwongen een kwal offeren, maar ik kreeg daar een bereloper voor terug op d6 zonder dat hij was gerokeerd. Daarom moest hij een kwal terug offeren en stond het gelijk.. Ik kwam in een dame-toreneindspel beter te staan, ging beuken op zijn koning totdat hij een venijnige dameruil kon spelen waarna ik een pion verloor. In het toreneindspel had ik misschien nog remise kunnen keepen, maar in tijdnood schoof willie het goed uit.
Ronde 6 tegen Nick beijerink of hoe je dat ook schrijft. Leuke pot met de lg5 najdorf met mijn pc6 systeem. Hij kende het echter wel goed.. maar ik net wat beter, waardoor ik echt heerlijk kwam te staan waarin ik een kwal offerde, maar ik kreeg er 2 pionnen en een stuk voor en een loperpaar en een toren die van hem buitenspel op h1 stond. Dus het leek een kwestie van tijd voordat ik won, maar toen was ik ineens in tijdnood en probeerde ik de winst te forceren. Dus ik verloor in tijdnood. Toen had ik de moed maar opgegeven, ging in ronde 7 alles a tempo spelen.. won een pion en door stellingsgeluk na een mooie combinatie van mij kon hij ineens een pion terugwinnen en toen was het 3 pionnen + paard op damevleugel voor mij tegen 3 pionnen + loper op koningsvleugel voor hem. Ik had geen zin meer om alles te gaan berekenen.. het ging toch nergens meer om. Dus ik verloor ook nadat het nog vrij close was.

Al met al een goed toernooi gespeeld, ik kon hierin wel zien dat mn openingen eindelijk eens kloppen en dat mijn spel ook prima was, alleen tijdindeling een beetje verkeerd gebruikt dit toernooi. Met name in ronde 1, 4 en 5

Volgend jaar maar weer!

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op zo 15 maa 2009, 21:21

Bekkertje schreef:Ik heb zeker geen slecht toernooi gespeeld...

Ronde 1 was ik nog niet wakker.. misschien toch iets meer slapen blunderde ik een stuk weg tegen Noud die ik vorig rapidtoernooi nog best makkelijk won.
Ronde 2 was een lekker herstel.. goede beukpot.
Ronde 3 was ik binnen 5 minuten klaar waarin mijn tegenstander het schotse gambiet totaal mishandelde.
Ronde 4 was voor mij de beste van de dag.. Ik speelde sneek-benoni voor de verandering met 5.ld6 en ik kwam in een erg leuke stelling waarin mijn dame in gevaar was maar ik ook het centrum kon inslaan. Na een hele moeilijke stelling vond ik echter een hele leuke combinatie waarin ik echt briljant goed kwam te staan. Toch wel lekker 3 uit 4 toch.
Ronde 5 mocht ik tegen Willie, ik moest gedwongen een kwal offeren, maar ik kreeg daar een bereloper voor terug op d6 zonder dat hij was gerokeerd. Daarom moest hij een kwal terug offeren en stond het gelijk.. Ik kwam in een dame-toreneindspel beter te staan, ging beuken op zijn koning totdat hij een venijnige dameruil kon spelen waarna ik een pion verloor. In het toreneindspel had ik misschien nog remise kunnen keepen, maar in tijdnood schoof willie het goed uit.
Ronde 6 tegen Nick beijerink of hoe je dat ook schrijft. Leuke pot met de lg5 najdorf met mijn pc6 systeem. Hij kende het echter wel goed.. maar ik net wat beter, waardoor ik echt heerlijk kwam te staan waarin ik een kwal offerde, maar ik kreeg er 2 pionnen en een stuk voor en een loperpaar en een toren die van hem buitenspel op h1 stond. Dus het leek een kwestie van tijd voordat ik won, maar toen was ik ineens in tijdnood en probeerde ik de winst te forceren. Dus ik verloor in tijdnood. Toen had ik de moed maar opgegeven, ging in ronde 7 alles a tempo spelen.. won een pion en door stellingsgeluk na een mooie combinatie van mij kon hij ineens een pion terugwinnen en toen was het 3 pionnen + paard op damevleugel voor mij tegen 3 pionnen + loper op koningsvleugel voor hem. Ik had geen zin meer om alles te gaan berekenen.. het ging toch nergens meer om. Dus ik verloor ook nadat het nog vrij close was.

Al met al een goed toernooi gespeeld, ik kon hierin wel zien dat mn openingen eindelijk eens kloppen en dat mijn spel ook prima was, alleen tijdindeling een beetje verkeerd gebruikt dit toernooi. Met name in ronde 1, 4 en 5

Volgend jaar maar weer!

Leuk verhaal:
Aantal vragen/opmerkingen
1.Die "Sneek-benoni" zoals jij het noemt: uitgevonden in Sneek?
2.Willie? Als in "Free Willie"?
3.Wat is precies een bereloper?
4.Jouw Pc6 systeem?? Pardon, van welke FM heb je dat "gejat"? Very Happy

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op ma 16 maa 2009, 01:21

Uhm zo heette hij volgens mij? Weet het niet zeker meer.. En free willie gaat niet echt op denk ik.. aangezien hij hier favoriet was.. en dat ook niet kon waarmaken. En een bereloper is een loper die zo sterk is als een beer Razz tsja wat moet je er anders van zeggen? Razz
En ik heb het idd van jouw 'gejat' maar ik bedoelde ook niet echt 'mijn' pc6 systeem, gewoon dat het zeg maar een systeempje van me is die ik graag speel Wink ging na pc6 namelijk zo: pxc6 bxc6 e5 h6 lh4 g5 xg5 pd5 pe4 db6 ld3 dxe5 de2 tb8 td1 le7 lg3 pf4 lxf4 exf4 g6 fxg6 pd2 tg8 pc4 db4 c3 dc5 pe5 lh4 kf1 txb2! dxb2 dxe5... En hier stond ik dus wel aardig goed.. Maar wist dit nog te verprutsen in tijdnood Wink

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op ma 16 maa 2009, 08:48

Ik maar denken dat die opening naar een slang vernoemd was. Blijkt het ineens gewoon bedacht te zijn in Sneek.

Willie, willy, wilie uhmmm wat maakt het uit :-)

bereloper aka berehap

PS :Mooi verslag !! Keep them coming
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  brilsmurf op do 19 maa 2009, 19:35

Willie is geen dolfijn, maar een sterke speler genaamd Willy Hendriks. Smile

Maar na dit toernooi, staat er al weer een nieuw toernooi op de agenda bij ASV!

Op Paaszaterdag 11 april organiseren ASV en OSBO het OSBO snelschaakkampioenschap (individueel).
Het toernooi wordt gespeeld bij ASV in het grand-café van het Lorentz Ondernemerscentrum. Dus 5 min p.p.p.p.

Zowel sterk als zwak kunnen hier aan mee doen, het begint met een aantal voorrondes, om uiteindelijk in een aantal finalegroepen terecht te komen.

Meer info: www.asv-schaken.nl

Ik zal in ieder geval van de partij zijn. cheers

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op za 21 maa 2009, 13:09

Ik doe ook mee Smile

Bekkertje