Predikant van Balkenende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Predikant van Balkenende

Bericht  Erik op ma 01 maa 2010, 10:34

Ik kan niet onder stoelen of banken steken dat ik toch altijd een beetje een zwak voor Jan Peter B. heb gehad.
Echter, tot deze week zijn predikant, de 36-jarige Henk Talsma, zonodig op tv moest komen.
Het was een enorme domper te horen dat deze jongeman, tegenwoordig predikend in Capelle aan den IJssel, weleens koffie komt drinken bij Jan Peter thuis.
Hij leek in zijn verhaal nog altijd zo verwaand en arrogant als vroeger.

Wat wil het geval?
De Talsma's (zijn vader was destijds ook predikant in Veenendaal), hele aardige mensen, woonden vroeger in Veenendaal tegenover Sola Fide.
Op loopafstand van mij overigens en slechts 25 meter bij Vincent Diepeveen vandaan meen ik. (Maar die laatste kende ik toen nog niet)
Bij oudste dochter Laura kwam ik regelmatig over de vloer o.a. "vader en moedertje" spelen. Dit viel bij Henk nou niet bepaald in goede aarde.

Na veel getreiter was ik de jongen spuugzat, dat bereikte op school een hoogtepunt.
Beiden zaten we op de Patrimoniumschool, de dagen duurden volgens mij van 8:30-11:45 en na een middagpauze vervolgens van 13:15-15:30.
Ik ben van nature geen vechtersbaas en zal dat ook nooit worden.
Echter, toen Henk mij rond 13:10 vanaf het schoolplein aan zag komen lopen meende hij me weer eens "vriendelijk" te moeten begroeten.
Ik twijfelde niet, sprong over een hek waar ik normaal nooit over zou kunnen springen en gaf hem een directe harde linkse waarop hij gestrekt ging.

Wat ik in mijn woede niet zag was dat de bovenmeester, zoals dat toen heette, 5 meter verderop stond en ingreep.
Dikkie, toen nog gewoon Erik, moest nablijven.
Toen dat echter te lang duurde, vanaf 15:30 tot 15:50 uur zag ik niemand, en mijn klasgenoten mij aanmoedigden door het raam te "ontsnappen" voor ons gebruikelijke voetbaluurtje, was ik vlot verdwenen. Waar ik natuurlijk naderhand nog wel wat van hoorde Exclamation

Tja, Laura zag ik natuurlijk sinds die tijd ook minder en ik moet nog weleens aan haar denken als Jan Smit voorbijkomt met "Haar naam is Laura..."
Moet ik nou trots zijn omdat ik Jan Peters dominee "op zijn bek" geslagen heb of verdrietig?

Ligt het aan zijn voornaam, what's in a name? Feit is dat in de schaakregio ook weleens iemand rond liep met de naam Henk, helaas weinig ben ik er tegengekomen met zo'n voornaam die echt sportief waren.

Het woord "gehenkt" heeft voor mij dan ook een heel andere betekenis dan voor de meesten en doet mij eerder "pijn aan de oren".

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Re: Predikant van Balkenende

Bericht  Johan op ma 01 maa 2010, 15:27

Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op ma 01 maa 2010, 16:20

Mooi stukje Dikkie !! Overigens vind ik Henkie P. een toffe peer. Hoe zou het met hem gaan in het verre Frankrijk…
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven