VSV vs Venlo

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

VSV vs Venlo

Bericht  brilsmurf op vr 05 maa 2010, 23:34

Het eerste team speelt morgen een belangrijke wedstrijd tegen de koploper in onze poule! Alle supporters zijn natuurlijk van harte welkom vanaf 13.00 in het zwembad. Wink

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: VSV vs Venlo

Bericht  Osito op za 06 maa 2010, 10:53

brilsmurf schreef:Het eerste team speelt morgen een belangrijke wedstrijd tegen de koploper in onze poule! Alle supporters zijn natuurlijk van harte welkom vanaf 13.00 in het zwembad. Wink
Ik neem mijn badmuts mee.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Bericht  Erik op za 06 maa 2010, 18:42

Veenendaal verplettert koploper Venlo met 6-2, toppertjes!!
Vreemd genoeg verloor alleen onze topper Etienne aan bord2.
Remises aan bord 1 voor Tjaart en bord 8 voor Mike.
Winst voor Brillie aan 3, Dikkie aan 4, Boris aan 5, Opti aan 6 en Mescheriakov aan 7!!
Wellicht later uitgebreider verslag Very Happy

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Leeftijd : 47

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Bericht  Osito op zo 07 maa 2010, 09:11

Vooraf miste nog even de scherpte. Het gehele Venlose team stond samen met Stefan te wachten voor het speellokaal. Erik en ik schoven aan en hoorden van Stefan dat de deur nog op slot was. Benno was er nog niet en hij had de borden en stukken. Teejay arriveerde 1 minuutje na ons en schoof dus ook aan. Waar is Benno ? Heeft iemand de sleutel al van de zaal ? Enfin, ineens ging de deur van de speelzaal op mysterieuze wijze open. Benno had samen met de wedstrijdleider alle borden al hadden opgezet. Daarnaast viel er te melden dat Leo Hovestad nog verstek moest laten gaan met zijn gebroken been. De wonderdoktor in Servie heeft gedaan wat ze kon maar het heeft niet mogen baten. Bij Venlo ontbrak ook 1 topspeler. Laten we eens beginnen met het totale overzicht.

Tjaart Offringa 2071(z) - Rudi van Gool 2245 0.5 - 0.5
Etienne Goudriaan 2263 - Maarten Strijbos 2312 0 - 1
Tijmen Kampman 2117(z) - Joep Nabuurs 2221 1 - 0
Erik v/d Dikkenberg 2152 - Henk van Gool 2210 1 -0
Stefan Bekker 2121 - Marieke Dirksen 1982 1- 0
John Cornelisse 2145 - Joachim Guddat 2143 1 - 0
Benno v/d Veen 1928 - Frans Mertens 1897 1 - 0
Mike van Niel 1970 - Thymen Smith 2097 0.5 - 0.5
VSV gem. 2096 -Venlo gem. 2139

Als je met 6-2 van de ongeslagen koploper wint dan zal er wel iets mee hebben gezeten. Nou ja dat valt niet te ontkennen. Maar de overwinning was zeker verdiend. John was goed uit de opening gekomen toen tegenstander Guddat wat systemen door elkaar leek te halen. Opti pakte het helaas verkeerd aan en zijn tegenstander kwam terug in de stelling. Toch was het snel afgelopen toen de tegenstander net de verkeerde variant koos en een vol stuk verloor.
Ik koos voor een saaie zijvariant in een systeem waar het er normaal erg hard aan toegaat. Ik leek een klein plusje te hebben na de opening maar dat viel tegen. Al met al een vrij saaie draw. Op zich niet verkeerd natuurlijk tegen een sterke jeugdspeler.
Daarna ging het hard. Benno, Stefan en Erik wonnen ongeveer alle 3 tegelijk. En daarmee was dus ook al meteen de zege binnen. Stefan speelde een op het oog goede partij met een mooi offer. Benno speelde ook een prima pot. Hij probeerde vanaf het begin het initiatief te grijpen en dat lukte. Toen de tegenstander een pion op a3 toeliet was het een bekeken zaak. Benno koos daarna voor een spectaculair slot.
Erik´s partij was lastiger te beoordelen. In de opening stond hij goed. Maar hij leek daarna toch iets te fel op zoek naar aanval en activiteit. Daarna heeft hij zich uit mindere positie toch nog naar het punt geknokt. Hij zal straks vast zelf nog even reageren op zijn pot. Na een lastig begin in de externe is Dikkie weer helemaal terug met als gevolg dat hij zijn persoonlijk KNSB-rating record virtueel verbroken heeft.
Tijmen was in een duw- en trekpartij terecht gekomen tegen zijn sterke tegenstander Nabuurs. Ergens rond de tijdcontrole verkreeg hij voordeel. Met een mooi trucje kon hij daarna snel afmaken.
Het topduel op bord 2 tussen de topscorer van 2D en hun sterke man Strijbos werd helaas beslist in Venlos voordeel. Ik heb niet goed kunnen beoordelen hoe het verloop van de partij was. Wel heb ik gezien dat Strijbos het in het laatste speeluur secuur afmaakte.
Dan onze TJ. Hij moest om 7 uur optreden in Utrecht, dus besloot hij in de opening niet te lang na te denken. Nou dat resulteerde in een slechte stelling. En tot overmaat van ramp bleek het ook nog eens goed te keepen. Nog erger werd het toen hij voordeel dreigde te krijgen. Die pluspion werd dus snel retour gedaan om remise aan te bieden. Het leek wel of tegenstander van Gool wist dat TJ haast had. Want met stuk en 3 pionnen tegen stuk en 3 pionnen werd nog een uurtje doorgespeeld. Zo rond 18:20 werd het dan toch remise en kon chauffeur Jan met 150 km per uur richting Utreg om zoon TJ daar af te zetten (immers met de trein zou dat niet meer gaan lukken).

Venlo blijft natuurlijk favoriet met nog steeds 2MP meer. Zeker als ze volgende keer ook weer hun andere 2200 man kunnen opstellen. Maar we hebben het in ieder geval weer een beetje spannend gemaakt.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  vanEek op zo 07 maa 2010, 10:04

Stefan had gewonnen.... of staan de kleuren verkeerd om..

vanEek

Aantal berichten : 238
Punten : 327
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Bericht  Erik op zo 07 maa 2010, 10:12

Ik heb het veranderd voor Osito, ook de ratings bij mijn partij erbij gezet, stonden er nog niet bij. Smile

Ik stond inderdaad prachtig, besloot toen maar een pion te offeren om zijn dame buitenspel te lokken, daar ergens heeft zwart 0,8 voordeel ofzo volgens de computer maar staan zijn stukken verre van optimaal (dus valt wel mee denk ik), bijvoorbeeld een soort van "franse loper" ingemetseld op b7 en in hevige tijdnood speelde dat aanzienlijk makkelijker voor mij en kon het punt geïncasseerd worden door enorme activiteit waarbij mijn tegenstander pardoes mat ging.

én sinds kort:

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Bericht  Black widow op zo 07 maa 2010, 10:43

Klasse, wat een geweldige uithaal tegen nummer 1!!!
Black widow

Aantal berichten : 64
Punten : 62
Registration date : 15-02-09

Profiel bekijken https://sites.google.com/site/caroluschess/

Bericht  Mescheriakov op zo 07 maa 2010, 13:00

Mooi verslag Osito. Very Happy
We speelden als team ook goed, iedereen had de goede concentratie, ook Et speelde goed tegen
een formidabele tegenstander.
De druk ligt nou bij Venlo en we zullen zien hoe ze daar mee omgaan.
Als Twente en Fyenoord nou ook nog even winnen is het weekend helemaal geslaagd. Razz
Mescheriakov

Aantal berichten : 163
Punten : 179
Registration date : 11-12-09
Leeftijd : 84

Profiel bekijken

Bericht  vanEek op zo 07 maa 2010, 13:48

Twente en Feyenoord verliezen bedoel je, dan komt Ajax mooi dichterbij.

vanEek

Aantal berichten : 238
Punten : 327
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op zo 07 maa 2010, 16:27

Ja Ajax wordt kampioen dit seizoen, ik voel het Smile Als je de programma's van de 3 clubs ziet is dat nog niet eens zo'n raar scenario... Maar dan moet Ajax wel volgende week in de topper van Pisvee zien te winnen...

Leuk verslag trouwens Mike... Ik had zelf een vrij foutloze partij, waarin we misschien beiden 2 iets mindere zetjes deden. Het offer op f3 was vervolgens goed, volgens de computers is het meteen helemaal uit. Dd5 wat we in de analyse zagen in een variant was heel slecht vanwege de tussenzet tf8-f6...

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Bericht  Osito op ma 08 maa 2010, 08:40

Ik zit nog te wachten op het verslag van Venlo,maar daar is het nog stil. Ik ben benieuwd of ze het verlies ruiterlijk accepteren of dat ze toch vooral de kant opgaan van de ‘collectieve wanprestatie’ of de gemiste kansen (m.n. op bord 1, bord 4, bord 6 en in mindere mate wellicht ook bord 3).
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Erik op ma 08 maa 2010, 09:06

Ach, wat maakt het uit, ieder heeft recht op zijn eigen verslag.
Dit schreven ze na de vorige wedstrijd: " In deze vorm is het team onder leiding van Henk van Gool niet meer af te stoppen en komt de titel steeds dichterbij"

én sinds kort:

Erik
Admin

Bericht  Opti op ma 08 maa 2010, 09:26

De ruime overwinning was absoluut verdiend. Waar in het begin van het seizoen flink werd gestrooid met de bordpunten (denk bijvoorbeeld aan de 0/4 van 'de wageningers', wat eigenlijk 4/4 had moeten zijn), zijn we nu allemaal lekker bezig.
Neemt niet weg dat Venlo nog steeds 2 MP meer heeft, en nog steeds de grootste kans heeft kampioen te worden. Het is en blijft het sterkste team in de poule, maar ze moeten het nog wel even waarmaken de laatste twee ronden.
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op ma 08 maa 2010, 17:07

Hmm ik weet niet of dat team er zo duidelijk bovenuit springt, ze winnen niet voor niets zo vaak met 5-3, maar ze moeten ongetwijfeld wel wat gemazzeld hebben, anders winnen wij niet zo gemakkelijk van ze... Het is nog lang niet gespeeld, maar ik zeg wel dat Venlo meer favoriet is dan Fc Twente op het moment is Razz

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Meneer de Uil op ma 08 maa 2010, 18:10

Ze hebben met uitzondering van de tegenstander van Etienne allemaal slecht gepresteerd. 5 nullen en 2 (min)remises tegen spelers met 150 punten minder. Kan natuurlijk de vorm van de dag zijn, maar zou ook de druk kunnen zijn. Bij winst hadden ze immers nog maar een paar bordpuntjes nodig om kampioen te worden. Als ze slecht presteren onder druk maken we zeker nog een kans. Al hebben wij vorig seizoen bewezen ook niet altijd met de druk om te kunnen gaan.

Mijn partij was tot het eindspel eigenlijk best goed. Inderdaad weinig nagedacht in de opening, maar ook het tempo meer dat ik hem gaf maakt eigenlijk niks uit omdat dat mij de mogelijkheid geeft mijn erg slechte witveldige loper af te ruilen. Mijn plan met e5 en daarna het terugwinnen van de pion op c5 ipv e5 (ook de enige zet tot zet 25 waar ik echt lang over nagedacht heb) was zeer goed en had mijn tegenstander duidelijk gemist. Op h2 slaan was ook nog goed, alleen daarna doe ik het helemaal verkeerd. Zelfs nog even de remisemarge overschreden, maar dat zag mijn tegenstander in vliegende tijdnood niet.

Meneer de Uil

Aantal berichten : 82
Punten : 82

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op ma 08 maa 2010, 22:29

Het leek mij wel dat wij afgelopen keer goed met de druk omgingen anders, wij moesten winnen om nog een kans te kunnen maken.. En de druk bij hun is nu nog veel hoger, aangezien ze een tik hebben gehad. En de tegenstand die ze nog gaan krijgen is ook zeker niet mis, maar onze tegenstand is zeker zo sterk aangezien Bram en Theo weer spelen.

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Erik op di 09 maa 2010, 10:01

Niet zo happen jongens, begrijpen jullie Opti's grap/boodschap nou echt niet? Shocked
Optimistisch als ie is vindt ie ons natuurlijk de allersterkste maar schrijft ie dit stukje in de hoop dat de Venlonaren dat lezen en hoopt ie dat zij daardoor (nog meer) druk voelen en hoopt ons "en passant" (mooie schaakterm) extra te motiveren. Smile

Hoe dan ook, "de Toren" is inderdaad een heel sterke tegenstander en vooralsnog een lastig te nemen horde. We zullen zeer gefocust moeten zijn, pas daarna kunnen we aan evt. titelaspiraties denken Exclamation

én sinds kort:

Erik
Admin

Bericht  Osito op di 09 maa 2010, 10:09

Ik wacht nog op het verslag van Venlo.

Overigens lijkt me wel 1 ding zeker. VSV wordt kampioen in 2D.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op di 09 maa 2010, 10:24

Ja tegen de Toren winnen we ook niet zomaar, vrij sterk team... Maar de opstelling mag dit keer wel wat eerder Tjaart Exclamation

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op di 09 maa 2010, 10:25

Trouwens wel grappig, volgende week woensdag hebben we dus die internetcompetitie tegen ze en dan een week later op zaterdag alweer de externe match Surprised

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Meneer de Uil op di 09 maa 2010, 10:27

Na de briljante opstelling van afgelopen wedstrijd (dat mag best gezegd worden!) (met overigens de hulp van Etienne, mag ook gezegd worden) duld ik geen enkele kritiek!

Meneer de Uil

Profiel bekijken

Bericht  Osito op di 09 maa 2010, 11:05

Osito schreef:Ik wacht nog op het verslag van Venlo.

Overigens lijkt me wel 1 ding zeker. VSV wordt kampioen in 2D.
PS : Venlo noemt zichzelf ook VSV...
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Meneer de Uil op di 09 maa 2010, 12:05

In het clubblad van Venlo wordt elke partij geanalyseerd met diagram, ben benieuwd wat ze van deze wedstrijd maken Very Happy

Meneer de Uil

Profiel bekijken

Bericht  Osito op di 09 maa 2010, 12:58

Meneer de Uil schreef:In het clubblad van Venlo wordt elke partij geanalyseerd met diagram, ben benieuwd wat ze van deze wedstrijd maken Very Happy
Ach zoals je zelf al aangaf, stond jij ergens verloren. Dus dat is +0.5 voor hun. Bord 4 stond +0.8 dus +1 voor hen. Bord 6 stond remise +0.5. Bord 3 weet ik niet. Dus dat is al sowieso 4-4. Als Tijmen ook nog ergens minder heeft gestaan is het 5-3 voor Venlo.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Etienne_G op di 09 maa 2010, 13:52

Hey dan vergeet je wel mooi mijn gewonnen stelling;)

Al moet ik zeggen, ook al waren zowel mijn tegenstanders als ik er van overtuigd dat het gewonnen was, en geeft fritz +1.3, het is volgens mij echt niet te winnen.

Verder ben ik toch wel tevreden over mijn partij, al deed ik ergens in tijdnood zo rond zet 35 echt een grafzet. Heb daarna nog 1 kans gemist, maar die was onmogelijk te vinden, echt een 12 diepe computervariant die nog niet helemaal duidelijk was. Maar verder was ik daarna kansloos.

En nouja.. 6-2 jongens! veel beter word het niet denk ik Wink

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende