Net niet...

Ga naar beneden

Net niet...

Bericht  Erik op za 17 apr 2010, 19:06

We boekten vandaag een nette overwinning op Stein, 5,5-2,5, maar Venlo won van Paul Keres 2 met 5-3.
Later meer wellicht...

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 47

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Net niet...

Bericht  Osito op zo 18 apr 2010, 08:38

Zaterdag stond ons de loodzware slotronde te wachten. Niet zozeer vanwege de enorme tegenstand maar wel vanwege de afstand. Mijn kilometerteller gaf aan het einde van de dag aan dat ik 430 kilometer had gereden. Hulde ook voor onze 2 supporters Gerard en Joost.

De wedstrijd zelf was eigenlijk nooit spannend. Zij hadden een aantal invallers. Mede daarom hadden ze wat gegoocheld met de opstelling. Spelers die normaal op de wat lagere borden goed scoren zaten nu aan 1 en 2. Tijmen en ik mochten tegen de invaller broers Graff(1840 en 1900). Binnen 1,5 uur hadden onze toppers Et en Tijmen hun totaal op resp. 7,5 en 7 uit 9 gebracht. Et is daarmee topscorer in onze klasse. En na die snelle 2-0 stond er eigenlijk niemand slechter. TJ leek weliswaar een slechte opening te hebben gespeeld op bord 2, maar hij kwam op dat moment net weer wat los. Stefan stond al beter. Ik stond na een mislukte opening van mijn tegenstander ook erg goed. Erik stond ook zeker niet minder.
John kreeg geen voordeel en in een remise stelling werd dan ook remise aangeboden en aangenomen. Erik had al gezien dat het de goede kant op ging. Zijn eigen stelling was wellicht iets beter maar toch lastig te beoordelen. Zijn tegenstander kon met wat hergroeperen wellicht toch gebruik gaan maken van de lange diagonaal en dus tegenkansen. Een goed getimed remise aanbod werd aangenomen. Overigens ook een teken dat de hoop al was opgegeven. De tegenstander van Erik liep langs de borden, zag dat teamverlies onvermijdelijk was en koos dus voor zichzelf. Ik heb zelf in de opening verzuimd om hard te winnen. Mijn tegenstander speelde het slechte b7-b5 en vriend Fritz9 liet me zojuist zien dat stukoffer Lxb5 meteen pionwinst met +2 zou hebben opgeleverd. Zoals het ging bleef ik ook in het voordeel. In de slotstelling had ik nog kunnen doorspelen met een klein plusje of zetten herhalen. Om de teamzege zeker te slellen werd het een draw.
Bij 3,5-1,5 resteerden nog 3 goede stellingen. Helaas werden 2 van die potjes nog remise. Leo had een pion meer maar had zich wat krom opgesteld. Hij koos dus net als ik voor zekerheid. 4-2
Stefan maakte gehakt van zijn tegenstander. Met goed spel had hij een centrale dubbel vrijpion verkregen. Alle stukken van de tegenstander stonden triest op de onderste rij toe te kijken hoe de tegenstander het zou gaan afmaken. Mooi om te zien dat de toeschouwers deze partij bleven volgen met suggesties/alternatieven etc. Tja zoals zo vaker met zo'n superstelling maakt het niet zoveel uit hoe je het doet. Stefan deed het totaal anders en won natuurlijk ook snel.
Tjaart was na die moeizame opening overeind gebleven. In een stelling met een klein plusje bood de tegenstander remise aan. Dat was nog bij 2,5-0,5. Tjaart ging door en verkreeg paard/loper en pion voor een toren. Het eind zou makkelijk moeten zijn. Maar helaas was de techniek niet helemaal in orde. Misschien dat de technische fase te snel werd gespeeld. Hij blunderde zijn pion weg. Daarna was het nog wel gewonnen maar toen werd het lastig. Zijn tegenstander maakte goed gebruik van de randpion en verkeerde loper door zijn toren en 2 pionnen te offeren tegen een paard en pion.

Al met al een prima seizoen. We zijn op bordpunten zelfs gedeelde 1e geworden. Maar helaas waren er 2 onnodige nederlagen waarvan 1 tegen een degradant. De mix oudjes(Leo, John, Erik en Mike) en jong(Etienne, Stefan, Tijmen, Joost en Tjaart(of moeten we Tjaart al bij de oudjes rekenen?)) blijkt goed te werken. En zeker de jonge garde zal volgend jaar alleen maar weer sterker worden.

Laatst aangepast door Osito op zo 18 apr 2010, 11:24; in totaal 1 keer bewerkt
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Bericht  Opti op zo 18 apr 2010, 09:12

Mooi verslag van de laatste ronde, Osito. Heeft Et er niet 7,5?

Na een geweldig seizoen zijn we, als promovendus, als tweede geëindigd. Super. De mix is goed en de sfeer uitstekend. Na een wat aarzelend begin (4,5 - 4,5 - 3,5) kwamen we pas echt goed los en stroomden de bordpunten eigenlijk vrij soepel binnen. Al moet ook gezegd worden, dat de tegenstanders niet altijd even sterk opkwamen. Zie bijvoorbeeld laatste twee rondes.

Volgend jaar weer gewoon 2e klasse en hopelijk weer in D. Leuke poule met leuke tegenstanders. Al mogen de Limburgers dan wel bij ons op bezoek komen.
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Bericht  Osito op zo 18 apr 2010, 09:45

Opti schreef:Al mogen de Limburgers dan wel bij ons op bezoek komen.
Tja en anders toch maar 1 nachtje Maastricht met het hele team. cheers
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Erik op zo 18 apr 2010, 11:19

Osito schreef:Tja en anders toch maar 1 nachtje Maastricht met het hele team. cheers

Would be nice indeed!
Etienne inderdaad knap topscorer van de poule met 7,5. Meer dan verdiend omdat hij vrijwel altijd aan een hoog bord speelde, chapeau!.

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Leeftijd : 47

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Bericht  Osito op ma 19 apr 2010, 11:07

PKII schijnt overigens vrj kansloos verloren te hebben van Venlo met 5-3. De zieke JJJ verloor.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op ma 19 apr 2010, 16:27

Jep ze waren ook 60 punten per bord zwakker opgekomen dan tegen ons...

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Bericht  Etienne_G op ma 19 apr 2010, 17:47

Bekkertje schreef:Jep ze waren ook 60 punten per bord zwakker opgekomen dan tegen ons...

Tja, en Venlo zo'n 60 punten sterkerxd Met deze opstelling snap ik heel goed dat Venlo kampioen word;)

Maarja, niks aan te doen jongens, prima seizoen gedraaid en volgend jaar maar die felbegeerde promotie winnen! Razz

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Bericht  Osito op vr 23 apr 2010, 09:00

Ik was in ons verslag overigens nog het belangrijkste vergeten te vermelden. Wij hadden namelijk naast Gerard en Joost nog een VIP-supporter. Deze VIP-supporter was het hele stuk met de fiets gekomen. Nu was dat ook wel te doen, want het was maar 2 minuten fietsen. Hoe kon ik hem vergeten in mijn verslag ?! Tom du Chatinier is de naam.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Osito op di 27 apr 2010, 12:49

Eens kijken of we volgend seizoen in de Limburgse poule worden ingedeeld. Misschien is het wel leuk om tegen En Passant te spelen. Die krijgen weer een extra versterking. Naasr Carlier, Böhm, Sosonko, Bosboom en Korchnoi zou dhr. I. Sokolov zich nu ook aangemeld hebben. Die moeten we toch wel op 4-4 kunnen houden denk ik zo.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven