Slotronde VSV2

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Slotronde VSV2

Bericht  Mescheriakov op za 17 apr 2010, 19:52

Slecht nieuws, Ron en Marcel Flohr hebben beidde gespeeld voor de KNSB, en daarmee de
dispensatie-regels van de OSBO overtreden.
Wat voor gevolgen dit heeft weet ik nog niet zeker, zullen we waarschijnlijk deze week te horen
krijgen van de OSBO. Rolling Eyes
Mescheriakov

Aantal berichten : 163
Punten : 179
Registration date : 11-12-09
Leeftijd : 85

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Slotronde VSV2

Bericht  Cyclist op zo 18 apr 2010, 12:36

Mescheriakov schreef:Slecht nieuws, Ron en Marcel Flohr hebben beidde gespeeld voor de KNSB, en daarmee de
dispensatie-regels van de OSBO overtreden.
Wat voor gevolgen dit heeft weet ik nog niet zeker, zullen we waarschijnlijk deze week te horen
krijgen van de OSBO. Rolling Eyes

Dit overkwam ook een jongetje van 12 van de Toren. Naar ik begreep gaat hem dit alle punten en dus ook rating gescoord in de OSBO kosten. Deze dispensatie regels zijn niet overal hetzelfde, dus een beetje streng van Huub Blom.
Aan de andere kant "eem beetje dom" om dit niet vooraf bij hem te checken.

Cyclist

Aantal berichten : 18
Punten : 19
Registration date : 15-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Opti op ma 19 apr 2010, 17:54

Zijn er nog mensen die donderdag gaan kijken in Elburg? Osito?
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Bericht  Osito op di 20 apr 2010, 09:41

Opti schreef:Zijn er nog mensen die donderdag gaan kijken in Elburg? Osito?
Ja ik ben van plan te gaan. Hoe laat ben je er ?
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Bericht  Johan op di 20 apr 2010, 10:58

De punten van Ron en Marcel zijn geschrapt + een bordpunt extra eraf per overtreding.
Veenendaal 2 is dus bij deze officieel gedegradeerd.
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271

Profiel bekijken

Bericht  Osito op di 20 apr 2010, 11:09

Dat is niet onverwacht. Maar desalniettemin moet er nog even de best gedaan worden om Lelystad ook te laten degraderen. Ik ben nog steeds van plan om te gaan. Kunnen we meteen even meepikken of Wageningen kampioen wordt.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Opti op di 20 apr 2010, 11:52

Osito schreef:
Opti schreef:Zijn er nog mensen die donderdag gaan kijken in Elburg? Osito?
Ja ik ben van plan te gaan. Hoe laat ben je er ?
Uur of 9, denk ik.
Opti

Profiel bekijken

Bericht  Opti op do 22 apr 2010, 09:33

Heeft iemand het exacte adres voor vanavond? Dank.
Opti

Profiel bekijken

Bericht  Osito op do 22 apr 2010, 10:27

Opti schreef:Heeft iemand het exacte adres voor vanavond? Dank.
Op de site van Caissa Elburg vond ik :

Gemeenschaps- centrum 't Huiken
Lange Wijden 33
0525 - 68 22 42
Dus dat hou ik aan vanavond.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Johan op do 22 apr 2010, 16:20

klopt
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271

Profiel bekijken

Bericht  Osito op do 22 apr 2010, 20:04

Ik vertrek nu
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Osito op vr 23 apr 2010, 08:54

VSV2 heeft het seizoen in ieder geval positief weten af te ronden. Het was een dolle boel in Elburg. Vooral de Wageningen supporters waren met een mannetje of 10 opgekomen. Het kampioenschap is overigens nog niet beslist. Concurrent Voorst wist met 6-2 te winnen mede omdat de tegenstander 1 bord niet kon vullen. Wageningen 3 had op een aantal borden goede kansen om de matchwinst te pakken. Maar in de laatste minuten stonden ze tot overmaat van ramp 4-3 achter. Het laatste bord werd door een mannetje of 30 angstig gevolgd. VSG’er Boterenbrood werd vakkundig door de vlag gestampt zodat het toch nog 4-4 werd. Wageningen en Voorst hebben daardoor hetzelfde aantal MP en BP. In het OSBO-gebied bepaalt dan helaas niet de onderlinge wedstrijd (zoals dat bij de KNSB wel het geval is), dus moet Wageningen nog een keer aan de bak via een onvervalste beslissingsmatch. De onderlinge score geldt wel als de beslissingswedstrijd in 4-4 eindigt. Dus bij winst of gelijkspel promoveert Wageningen 3 naar de Promotieklasse. Maar dat zal nog een hele klus worden tegen het (op papier) sterkere Voorst.
Terug naar Veenendaal. Tegenstander Lelystad moest op voorhand minimaal 1 punt pakken, daarnaast is Elburg-Lelystad een erg kort ritje. Des te meer reden om sterk op te komen, zou je zeggen…. Maar 2 basisspelers konden niet en zo zaten Dimitri en Benno tegen 1500-spelers. Het verliep overigens erg goed. Henk Don had al voor 21:00 zijn tegenstander een stuk afhandig gemaakt en de tegenstander geloofde het toen wel, terecht natuurlijk. Dimitri kreeg met zwart langzamerhand wat initiatief. Benno had al snel een moordende aanval. Op 3 had Hans het betere van het spel en ook nog eens een enorm tijdvoordeel. Audry op 4 stond ook al snel beter. Johan was na een mindere opening ook al losgekomen en had zelfs een plusje. Op 8 had Gerard een goede, rustige pot waarin hij nooit minder stond. Gerard supportde ons afgelopen zaterdag, dus dit keer draaide we het om. Van het 1e team was ook nog Johnny aanwezig. Daarnaast was Jef er ook.

Dennis op 7 stond iets minder maar dat leek lang net binnen de remise marge. Een monsterscore lag dus in het verschiet.
Gerard speelde een keurige remise. Johan moest uiteindelijk toch een draw toestaan. En Benno had hard gewonnen. Ook Audry wist zijn stelling steeds te versterken en ving het wanhoopsoffensief goed op. 4-1
Helaas was er toen al wel wat misgegaan. Dennis stond nog hetzelfde. Hans had het initiatief en het tijdsvoordeel in moeten leveren. Dimitri had in een stelling, waarin hij eindelijk concrete aanknopingspunten had, een kwal weg geblunderd. Dennis kwam in een toreneindspel met minpion. Zijn koning was afgesneden en de 0 was een feit. Ook Hans moest capituleren. Dimitri wist gelukkig nog met remise te ontkomen zodat in ieder geval de matchwinst nog werd binnengesleept.
Doodzonde dat een favoriet voor promotie op de onderste plaats strand. Volgend jaar moeten de schouders er weer onder om de degradatie meteen weer goed te maken.
Al met al een geslaagde avond met veel bekende gezichten, al was het een erg verre rit, zeker voor de mensen uit Ede, Wageningen en Veenendaal. Ik was om 1:00 thuis.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Opti op vr 23 apr 2010, 09:27

Het was een mooie slotronde. Veel zenuwachtig heen-en-weer geloop tussen Voorst en W3. In de laatste seconde haalde W3 toch nog een verdiend gelijkspel binnen, waarna beide partijen exact gelijk eindigen. Dat wordt een beslissingswedstrijd op neutraal terrein.
Ook aan de onderkant was het nog spannend. Wie vergezelt V2 naar de 2e klasse. Door versterkte degradatie degradeert niet alleen de nummer 7 (Lelystad), maar ook de nummer 6. En het verschil is klein. Heel klein. De wedstrijd Caïssa-A'doorn eindigde in 4-4, waardoor gast Caïssa zesde is geworden en degradeert, terwijl A'doorn 3e eindigde. Had Caïssa een half puntje meer gescoord, was het precies andersom!

De slotzet bij Benno was nog wel grappig. Het brein werkt soms op een aparte manier. Waar iedereen Dd2-d1 wilde spelen met stukwinst, zou ik juist Dd2-d3 spelen. Nog steeds met stukwinst, maar nu met waarschijnlijk dameruil of een actievere dame. Benno speelde Dd1 en dat was voldoende, al was het alleen maar omdat de tegenstander het direct opgaf.
Opti

Profiel bekijken

Bericht  Mescheriakov op vr 23 apr 2010, 09:30

Mooi verslag Osito. Very Happy Het was inderdaad niet zo slim van Lelystad om met een relatief zwakke
opstelling aan te treden, toch was het nog even spannend en lieten we hun nog bijna
terugkomen in de match.
Het was leuk om Wageningen bezig te zien het laatste half uur, die wedstrijd kon echt
alle kanten op, al met al wel een terechte uitslag en dus een spannende re-match.

Ik hoop voor het volgende seizoen dat ons bestuur wat meer aandacht gaat geven aan de
aansluiting van het eerste en tweede team, mijn opinie is dat het voor de club belangrijker is om
twee teams naar de zaterdag te krijgen, en als tweede doelstelling pas promoveren met
het eerste.
Met een betere aansluiting ontstaat een breder draagvlak en verbeter je ook de interne competitie
van onze club.
Mescheriakov

Profiel bekijken

Bericht  Osito op vr 23 apr 2010, 09:42

Opti schreef:De slotzet bij Benno was nog wel grappig. Het brein werkt soms op een aparte manier. Waar iedereen Dd2-d1 wilde spelen met stukwinst, zou ik juist Dd2-d3 spelen. Nog steeds met stukwinst, maar nu met waarschijnlijk dameruil of een actievere dame. Benno speelde Dd1 en dat was voldoende, al was het alleen maar omdat de tegenstander het direct opgaf.
Je zou er inderdaad een studie van kunnen houden. Het is zeker erg interessante materie. Ik blijf erbij dat jouw voorgestelde zet complexer is dan Dd1. Niet vanwege het resultaat, want beide zetten winnen binnen 2 ply een stuk. Maar vanwege de complexiteit om de zet te vinden. In zoverre is jouw zet artistiek mooier.

Ik stel voor dat we de stelling max. 5 seconden voorleggen aan 50 grootmeesters. Ik ben benieuwd hoeveel er met Dd3 en hoeveel Dd1 spelen.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op vr 23 apr 2010, 09:47

Dat is zeker belangrijk, anders is de overstap gewoon vele malen te groot. Maar aan de andere kant: Waarom zou je niet nog verder willen met het eerste team, aangezien dat wel mogelijk is. Ik ben het er wel mee eens dat het 2e in ieder geval weer in de promotieklasse terecht moet komen als eerste doelstelling, want dat is waar het hoort. Misschien wat nieuwe jeugdleden door laten stromen, is het niet dit jaar dan maar het jaar erop.

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Bericht  Osito op vr 23 apr 2010, 10:11

Ik denk inderdaad niet dat het 1e team de doelstelling van promotie zozeer heeft uitgesproken. Dit jaar kwamen we er gewoon toevallig en onverwacht dicht in de buurt.
Ik ben het wel met Benno eens dat het goed zou zijn om het 2e team te evalueren. Wat is er dit jaar niet goed gegaan ? Let wel, ik doel dan niet op de KNSB-invalbeurten van de Flohrs. Want zelfs zonder dat akkefietje stond VSV onderaan bij het ingaan van de slotronde. Uit die evaluatie moet je dan bepalen hoe je het inkleurt voor volgend jaar. Ik zou het zelf fijn vinden als Loonstra de stukken weer oppakt en in het 2e plaatsneemt. Daarnaast is de opmerking van Stefan over het doorstromen van jeugd (mits sterk genoeg) een goede optie. Daarnaast zou het mooi zijn dat eventuele uitvallers uit het 1e team hun plek in het 2e innemen. Vraag die je natuurlijk toch zal moeten beantwoorden is, hoe de teamspirit is met de flinke Amersfoortse inbreng. Overigens moet je daar niet te snel negatief over oordelen. Ik heb zelf vorig jaar veel plezier gehad van de Flohrs. Het zijn vrolijke, positieve gasten en ze kunnen best goed schaken al is dat er niet altijd uitgekomen. Ik ben blij met hun inbreng. Het is ook erg mooi dat ze ondanks de degradatie zijn blijven uitkomen in de 1e klasse. Ook alle hulde voor Johan die ondanks een verre verhuizing en stroef optreden, is blijven uitkomen voor Veenendaal. Zou mooi zijn als hij ook zou willen overwegen om dat volgende jaar weer te doen.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Erik op vr 23 apr 2010, 10:14

Ik ken de stelling in het geheel niet maar vermoed dat ik ook Dd3 zou spelen, ik wil het net als Opti nog wel eens (te) mooi doen. Smile
Maar een diagrammetje zou fijn zijn heren...

Er is inderdaad niks mis met promoveren van team 1, we mogen best eens af van dat imago van "dorpscluppie".
Mooiste is natuurlijk als er naast leuk en gezellig ook nog ambities zijn, is voor de wat sterkere schakers niet verkeerd, er zijn er altijd bij die "hogerop" willen. Dus van alles wat.
Natuurlijk is het belangrijk dat het 2e aansluiting vindt en supergezellig ook als er 2 teams op zaterdag spelen. 2 jaar schouders eronder en team 2 speelt promotieklasse.

Toen ik nog in het bestuur zat heb ik dat al eerder aangekaart en werd het besluit genomen dat team 1 en 2 voor de wat meer ambitieuzere spelers zou worden en de overige teams meer voor de gezelligheid waarbij team 3 eventueel gebruikt zou kunnen worden als "springplank" voor de jeugd, dus team 3 een gezellige mix van jong en oud.

Team 4 en 5 gewoon voor de schakers die het ook leuk vinden extern mee te spelen, een avondje uit te zijn en gezellig samen een biertje drinken. Dat laatste kan natuurlijk in elk team, behalve de kleintjes natuurlijk. Laughing

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Leeftijd : 47

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Bericht  Bekkertje op vr 23 apr 2010, 10:50

Het zou leuk zijn als Simon en bijv Mark volgend jaar voor team 3 uit zouden komen. Denk dat ze dat niveau wel aankunnen, ondanks dat ze misschien tegen een paar knullige nullen aan zouden lopen. Simon speelt natuurlijk ook over een paar weken een nk, dus tegen de tijd dat de externe competitie weer begint, kan hij het niveau wel aan denk ik. Maar het is natuurlijk wel altijd een erg lange avond, wat ook meespeelt bij een jong kind als Simon. Dus weet niet of hij het zelf ook wel wilt. Het moet in ieder geval allemaal besproken worden in het bestuur.

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Bericht  Mescheriakov op vr 23 apr 2010, 15:23

Hier is de link naar het diagrammetje, voor Dd3 valt zeker ook wat te zeggen, grappig want tijdens
de partij helemaal niet gezien. Very Happy

https://redcdn.net/ihimizer/img443/1107/pos1v.jpg
Mescheriakov

Profiel bekijken

Bericht  Mescheriakov op vr 23 apr 2010, 15:51

Na Dd3 heeft zwart trouwens nog Tac8, dat maakt het wel iets gecompliceerder. Razz
Mescheriakov

Profiel bekijken

Bericht  Opti op vr 23 apr 2010, 16:13

Mescheriakov schreef:Na Dd3 heeft zwart trouwens nog Tac8, dat maakt het wel iets gecompliceerder. Razz
Maar dan doe je toch Tf3? Die witte stukken moeten gewoon naar voren i.p.v. naar achteren.
Opti

Profiel bekijken

Bericht  Osito op vr 23 apr 2010, 16:32

Opti schreef:
Mescheriakov schreef:Na Dd3 heeft zwart trouwens nog Tac8, dat maakt het wel iets gecompliceerder. Razz
Maar dan doe je toch Tf3? Die witte stukken moeten gewoon naar voren i.p.v. naar achteren.
Leuk geprobeerd Opti maar Dd1 met stukwinst in 2 is toch wel een alternatief Cool
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Mescheriakov op vr 23 apr 2010, 17:16

Nog bedankt voor de foto`s Opti, en inderdaad, beidde zetten leveren de winst op, ik zat al aan
het bier dus kon ik alleen nog simpele zetten doen. Very Happy

En natuurlijk zou ik het prachtig vinden als het eerste nog een keer promoveerd, maar we zullen
ook genoeg schaak-kracht moeten investeren in het tweede om daarmee zeker te
kunnen promoveren, je zou bijvoorbeeld een paar sterke schakers in het tweede kunnen zetten
die dan 3 keer mogen invallen bij het eerste. Daarnaast van buitenaf misschien een paar schakers
aantrekken die in het eerste willen spelen.
Als Etienne nog drie broers heeft zijn al onze problemen opgelost. Razz
Mescheriakov

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud