Open Veens

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Re: Open Veens

Bericht  Bekkertje op vr 18 jun 2010, 18:27

Ik had een lekker potje ja, kwam eigenlijk nooit in de problemen blijkt ook uit de analyse vandaag en ik moet zeggen dat dit voor mijn eerste keer pirc/modern achtig prima verliep.. Misschien wel voor herhaling vatbaar, echt chill die dvd's van romans lab Very Happy

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op zo 20 jun 2010, 10:53

Indeling is afhankelijk van Erik, komt ie nou wel of niet... Als ie komt mag ik tegen Hotze (wel allebei zwart laatste ronde) en als ie niet komt mag ik waarschijnlijk tegen vincent...

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op zo 20 jun 2010, 14:16

Bekkertje schreef:Indeling is afhankelijk van Erik, komt ie nou wel of niet... Als ie komt mag ik tegen Hotze (wel allebei zwart laatste ronde) en als ie niet komt mag ik waarschijnlijk tegen vincent...
Ik ga er gewoon van uit dat Dikkie aanwezig is. Hij is teveel liefhebber, kan het toernooi nog winnen en Oranje is toch al door.
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op zo 20 jun 2010, 14:20

Wel apart trouwens dat als je voor het toernooi byes opneemt voor rondes 6 en 7 twee keer een half krijgt en je alsnog op het laatste moment mee kan spelen, als je dat zou willen. Terwijl aan de andere kant als je op het laatste moment afzegt, je dan een nul krijgt.
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  brilsmurf op zo 20 jun 2010, 15:47

Het is al erg raar dat je een bye kunt opnemen voor de laatste ronde, dit kan bijna nergens, maar dat je gewoon deze bye op kan heffen en toch nog mee kan spelen is uniek voor Veenendaal en in mijn ogen een verkeerde beslissing. Het lijkt me een goed idee dat dit, naast de andere wijzigingen, volgend jaar niet meer kan gebeuren in het Open Veens.

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Etienne_G op zo 20 jun 2010, 19:31

brilsmurf schreef:Het is al erg raar dat je een bye kunt opnemen voor de laatste ronde, dit kan bijna nergens, maar dat je gewoon deze bye op kan heffen en toch nog mee kan spelen is uniek voor Veenendaal en in mijn ogen een verkeerde beslissing. Het lijkt me een goed idee dat dit, naast de andere wijzigingen, volgend jaar niet meer kan gebeuren in het Open Veens.

Ik zou eerlijk gezegd gewoon voorstellen alleen byes in de eerste 5 rondes toe te staan. Dan kan je altijd alsnog een bye opgeven zoals bij weekendtoernooien, maar niet voor een laatste ronde zodat je kampioen word met een bye Rolling Eyes

Maja, zou zeggen, denk daar later nog is over na;)

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op do 24 jun 2010, 10:11

Vanavond weer een bloedstollende ronde... Welke mensen zullen er in de laatste ronde mogen strijden om de titel?
Komt Erik vanavond nog?
Zo ja, dan heb je het topduel John-Diep waarschijnlijk, zullen we eens zien of mr diep zo eenvoudig wint als ie zei op het oku...

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op do 24 jun 2010, 17:40

Ik weet pas sinds zojuist dat ik kan spelen en heb Nico netjes gevraagd of de indeling al klaar is anders zou ik beslist niet spelen.
Het komt echter goed uit als ik kom omdat het oneven is omdat Leo net heeft afgebeld.
Vanwege kleurverdeling is nog zeer onduidelijk wie tegen wie speelt.

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Mescheriakov op vr 25 jun 2010, 18:06

Er was weer genoeg vuurwerk te zien aan de eerste 4 borden gisteravond, Stefan speelde
zijn beste partij dit toernooi en wist Vincent te verslaan met sterk en actief spel, met zijn sterke loper
op a3 kon zwart niet meer rokeren en werd de zwarte koning opgejaagd tot aan de overgave.

Hotze tegen Erik ging lang gelijk op, in het eindspel ging tijd ook een rol spelen, en kon Hotze het
met zijn toren en loper-combinatie beslissen.

Jef was erg snel klaar, zijn tegenstander verscheen niet, wat hem reglementair de winst opleverde.

Aan bord 4 de kraker Dima-John, laatstgenoemde speelde met zwart die grappige variant met
g6, Lg7, en later slaan op c3.
Dima had deze variant al een keer met Stefan gespeeld en counterde goed met wit, wat volgde
was een stukoffer op g6 met daarna nòg een paardoffer, een complexe stelling waarbij door zwarts
ontwikkelingsachterstand uiteindelijk Dima het punt binnenhaalde.

Met 3 man bovenaan zijn we ook verzekerd van een spannende laatste ronde. Very Happy
Mescheriakov

Aantal berichten : 163
Punten : 179
Registration date : 11-12-09
Leeftijd : 84

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op zo 27 jun 2010, 11:34

Ja was een lekker potje, waarna ik het ook lekker afmaakte... Deed zo'n 15 computerzetten op rij..
Volgende week is het of tegen Hotze of tegen Guun, tegen Jef kan niet omdat Hotze al tegen Gunie gespeeld heeft...

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op do 01 jul 2010, 11:38

Vanavond heb ik eerst van kwart over 5 tot kwart over 7 mijn laatste tentamen staan.. Denk dat ik rond kwart voor 8 aan het bord verschijn, dus degene die tegen me moet weet dat dan alvast... Ik bel Nico ook nog wel even Razz

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2