WK Voetbal

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Re: WK Voetbal

Bericht  brilsmurf op do 03 jun 2010, 17:34

Zou het niet kunnen dat Robben op links start en Van der Vaart op rechts i.p.v. kuyt? (Niet dat Van Marwijk Kuyt niet gaat opstellen, maar toch)

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Etienne_G op do 03 jun 2010, 17:37

brilsmurf schreef:Zou het niet kunnen dat Robben op links start en Van der Vaart op rechts i.p.v. kuyt? (Niet dat Van Marwijk Kuyt niet gaat opstellen, maar toch)

Nee, want als hij voor van der vaart kiest zet hij robben op rechts (die is daar beter ) en van der vaart op links (die is daar beter;P)

Dus nee dat kan nietxd

En wss kuijt,sneijder,robben,van persie ja (van rechts naar links) En eerlijk gezegd ben ik het daar helemaal mee eens. Een harde werker is wat het Nederlands elftal nodig heeft en anders hard gaat missen. Al moet ik zeggen dat zowel Affelay als Van der Vaart erg goed spelen. Misschien dat Sneijder er dan toch aan moet geloven.. Ik ben eigenlijk niet zo heel erg onder de indruk van hem. Mja we zullen zien wat Van Marwijk gaat doen

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op vr 04 jun 2010, 02:21

Sneijder geeft zoveel belangrijke slimme paasjes, dat is niet normaal. Moet je eens bijhouden per wedstrijd. Die jongen heeft duidelijk het meeste talent van Nederland. Maar v Persie en de overige aanvalslinie + middenveld doen niet veel voor hem onder natuurlijk. Alleen jammer dat de defensie zo zwak is, anders was ik overtuigd dat we wereldkampioen werden. Als we nu alleen maar aan aanvallen toekomen en af en toe aan verdedigen geef ik ons nog steeds een goede kans...

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  vanEek op vr 04 jun 2010, 09:47

Klopt, verdediging is een probleempje bij Nederland.
Je mist gewoon lengte in de achterhoede.
In '88 had je lange jongens als Rijkaard en Gullit (beide 1.90+), daarnaast nog van Tiggelen, ook geen kleine jongen.
Nu heb je van Bommel op het middenveld (1.87), maar daar heb je het wel mee gehad.

Als je dan bijv tegen Portugal speelt met Ronaldo (1.86) en Almeida (1.91), dan kom je toch wat te 'kort'.

Daarom doet Duitsland het ook altijd goed op een EK/WK. Deze selectie heeft (keepers niet meegerekend) lange spelers in zowel verdediging/middenveld/aanval. Totaal 7 spelers in de selectie met een lengte van 1.89+ !

vanEek

Aantal berichten : 238
Punten : 327
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Johan op vr 04 jun 2010, 09:49

De defensie is nou ook weer niet zo heel zwak.
Van Bronckhorst is op zich wel goed, alleen erg traag en onderhand een beetje toe aan vervanging.
Mathijsen en Heitinga in het centrum is degelijk en van acceptabel niveau en Van der Wiel is toch een van de beste rechtsbacks ter wereld (misschien op Maicon na).
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271
Registration date : 14-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Johan op vr 04 jun 2010, 09:51

vanEek schreef:Klopt, verdediging is een probleempje bij Nederland.
Je mist gewoon lengte in de achterhoede.
In '88 had je lange jongens als Rijkaard en Gullit (beide 1.90+), daarnaast nog van Tiggelen, ook geen kleine jongen.
Nu heb je van Bommel op het middenveld (1.87), maar daar heb je het wel mee gehad.

Als je dan bijv tegen Portugal speelt met Ronaldo (1.86) en Almeida (1.91), dan kom je toch wat te 'kort'.

Daarom doet Duitsland het ook altijd goed op een EK/WK. Deze selectie heeft (keepers niet meegerekend) lange spelers in zowel verdediging/middenveld/aanval. Totaal 7 spelers in de selectie met een lengte van 1.89+ !

Dat zou pleiten voor Boulah (1.83)
Johan

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op vr 04 jun 2010, 09:54

Ik vind Matthijsen en Heitinga enorm tekortkomen, althans op hoogste niveau. (Johan, dat je het woord acceptabel gebruikt zegt genoeg, het houdt dus niet over)
Met alle respect, maar met zulke jongens in je belangrijkste linie ga je geen wereldkampioen worden.

Een vergelijking trekken tussen Sneijder en van Persie is overigens belachelijk toch?! Totaal verschillend type spelers.

We hebben het er met de barbecue nog wel over, na een aantal biertjes weet iedereen precies hoe het wezen moet. lol!

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Johan op vr 04 jun 2010, 09:57

Cannavaro: 1.76
Maicon: 1.84

Toch wel aardige verdedigers (geweest)
Johan

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  vanEek op vr 04 jun 2010, 10:51

Wil niet zeggen dat je geen goede verdediger bent als je niet al te lang bent, Van Der Wiel is ook goed,
maar je hebt ook verdediging/middenveld stoppers nodig. Als al je verdedigers/middenvelders rond de 1.80 (en kleiner zijn), dan kom je te kort.

vanEek

Aantal berichten : 238
Punten : 327
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op di 15 jun 2010, 23:39

Nog rustig hier over het wk voetjebal. Terwijl er genoeg te beleven is, zoals de Bavaria babes.
En deze supporter, die een nieuwe manier heeft uitgevonden om een mobiel op te laden.
http://www.ad.nl/ad/nl/1045/WK-voetbal/photoalbum/detail/8/490500/21203/19/Ook-veel-moois-naast-het-veld.dhtml
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op wo 16 jun 2010, 09:21

Opti schreef:Nog rustig hier over het wk voetjebal. Terwijl er genoeg te beleven is, zoals de Bavaria babes.
En deze supporter, die een nieuwe manier heeft uitgevonden om een mobiel op te laden.
http://www.ad.nl/ad/nl/1045/WK-voetbal/photoalbum/detail/8/490500/21203/19/Ook-veel-moois-naast-het-veld.dhtml
hahaha Laughing goede opti !
Overigens vind ik het niveau nog niet erg best. Maar we houden hoop. Vandaag verwacht ik wel een galavoorstelling van Spanje. Die doen hun best maar. In mijn pool heb ik Brazilie per ongeluk op plek 2 laten eindigen. Dus mag Spanje na de voorronde (doelsaldo 9-1) meteen tegen Brasil. Dat wordt 1-1 en Brasil neemt natuurlijk de pingels beter.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op wo 16 jun 2010, 10:17

Als we het dan toch over balletje trappen hebben, aardig doelpunt gisteren van Maicon.
En ook wel apart dat Brasil een mislukte Feyenooiter in de verdediging hebben.
Opti

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op wo 16 jun 2010, 10:48

Opti schreef:Als we het dan toch over balletje trappen hebben, aardig doelpunt gisteren van Maicon.
En ook wel apart dat Brasil een mislukte Feyenooiter in de verdediging hebben.
Tja die Bastos speelt bij Lyon gewoon als linksbuiten. Maar bij Brazilie hebben ze er een verdediger van gemaakt die aanvallend mag opkomen. Daar liggen kansen voor een Robben later in het toernooi.....wishful thinking, perhaps Laughing
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op wo 16 jun 2010, 11:52

Waar zo'n DutchDress allemaal niet goed voor is.....
(eigenlijk is dat WK voetbal best leuk) Very Happy

Opti

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op wo 16 jun 2010, 14:23

Haha geniaal filmpje Razz Chili doet het best aardig...

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Johan op ma 21 jun 2010, 20:27

Chili wint weer! Maar goed dat ik veel vertrouwen in ze had voor mijn pool. Ook goed dat die 11 Zwitserse verdedigers een keer op hun ..... krijgen. Very Happy
Johan

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op di 22 jun 2010, 08:35

Johan schreef:Chili wint weer! Maar goed dat ik veel vertrouwen in ze had voor mijn pool. Ook goed dat die 11 Zwitserse verdedigers een keer op hun ..... krijgen. Very Happy
Het is inderdaad een leuke poule maar Chili zal nog alle zeilen moeten bijzetten. Als Spanje met 1-0 van Chili wint en Zwitserland verslaat Honduras met 1-0 dan is Chili samen Spanje door op onderling resultaat. Als Zwitserland echter met 2-1 wint dan is Zwitserland door op basis van gescoorde doelpunten (3 voor 2 tegen t.o.v.2-1 Chili ). In beide gevallen zou Spanje dan nog ‘gewoon’ de poule winnen. Dat moeten ze ook wel, want als ze 2e worden krijgen ze waarschijnlijk Brazilië in de 8e finale.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op di 22 jun 2010, 10:16

osito gaat er al van uit dat spanje wint van chili, maar chili speelt een beetje op zijn spaans maar dan wel goed :p ik voorspel uitschakeling van spanje, zal een enorme klap zijn maar denk het wel... Vandaag wordt mexico groepswinnaar en ze schoppen het nog ver :p

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Etienne_G op di 22 jun 2010, 18:11

Zal ik jullie dan maar de verlossing vertellen?

Het compleet waardeloze elftal van Zwitserland, bestaande uit elf verdedigers, komt niet verder dan 0-0 tegen Honduras en Spanje en Chili gaan gewoon beide door (Wat zij onderling presteren mogen jullie zelf verzinnen.)

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op wo 23 jun 2010, 08:45

Bekkertje schreef:osito gaat er al van uit dat spanje wint van chili, maar chili speelt een beetje op zijn spaans maar dan wel goed :p ik voorspel uitschakeling van spanje, zal een enorme klap zijn maar denk het wel... Vandaag wordt mexico groepswinnaar en ze schoppen het nog ver :p
Ik ga nergens van uit. Als het toernooi iets heeft aangetoond dan is het wel dat je nergens zomaar van uit kan gaan. Echter ik wilde de Chili hosanna even wat temperen. Chili is niet echt een doelpuntenmachine. Tegen het zwakke Honduras hielpen ze veel kansen om zeep en werd het slechts 1-0. En tegen 10 Zwitsers was het ook niet om over naar huis te schrijven. Puur statistisch gezien hebben ze het nog zwaar. Et heeft natuurlijk wel een punt. De Zwitsers scoren niet gemakkelijk dus Honduras wordt nog een zware kluif. Voor Nederland zou het goed zijn als Chili en Zwitserland doorgaan, maar dat zie ik toch niet gebeuren.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op do 24 jun 2010, 12:46

Opti

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Mescheriakov op vr 25 jun 2010, 17:23

Die mogen ze wel oranje verven en aan een boom vastbinden, er staan er genoeg op de Veluwe. Razz
Mescheriakov

Aantal berichten : 163
Punten : 179
Registration date : 11-12-09
Leeftijd : 84

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Jessie op vr 02 jul 2010, 19:37

bounce bounce bounce bounce bounce cheers cheers cheers
Jessie

Aantal berichten : 119