Veenendaal1-UVS1

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Veenendaal1-UVS1

Bericht  jef op za 28 maa 2009, 21:08

Veenendaal1(2007)-UVS1(2026) 4 1/2- 3 1/2

1. T. Kampman(2030)-P. Haselager(2181) 0-1
2. L. Hovestadt(2074)-M. de Kruyf(1788) 1-0
3. B. van der Veen(1916)-A. van Rijn(2196) 0-1
4. J. Offringa(1977)-M. van Rooij(2070) 1-0
5. G. Duchatinier(1930)-A. van den Hurk(2047) 1/2-1/2
6. T.J. Offringa(2063)-R. van de Plassche(2035) 0-1
7. S. Bekker(1996)-Th. Willemsen(1953) 1-0
8. J. Verwoert(2075)-P. van Erp(1942) 1-0
jef

Aantal berichten : 42
Punten : 43
Registration date : 15-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Veenendaal1-UVS1

Bericht  Henk op zo 29 maa 2009, 00:55

Gefeliciteerd. Weer een stapje dichterbij. Nog 1 overwinning !!!

Henk

Aantal berichten : 2
Punten : 1
Registration date : 09-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Black widow op zo 29 maa 2009, 01:58

Ha die henk, het ging weer niet makkelijk, maar toch weer gelukt.
Black widow

Aantal berichten : 64
Punten : 62

Profiel bekijken https://sites.google.com/site/caroluschess/

Terug naar boven Go down

Bericht  Meneer de Uil op zo 29 maa 2009, 05:45

9De tijd was me niet gunstig gezind vandaag. Ten eerste vergat ik dat je 40 zetten moest doen in 2 uur ipv 39, waardoor ik in gewonnen stelling verloor. Vervolgens reed de trein voor m'n neus weg en miste ik de zaalrepetitie voor het concert. Ten derde is het nu kwart voor 6 ipv kwart voor 5 door de zomertijd.

Meneer de Uil

Aantal berichten : 82
Punten : 82

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  jef op zo 29 maa 2009, 05:56

Het zat weer niet tegen deze wedstrijd.
Op deze druilerige zaterdag waren geen evenementen in de sporthal gepland, dus het was een rustig middagje.
Enige wanklanken kwamen van het dodelijk verveelde dochtertje van de congierge die beneden huilend veel decibellen produceerde, maar dat was bij aanvang van de wedstrijden onder controle.
Daar waar het tweede nog even op hun tegenstanders en een eigen speler moest wachten, kon het eerste reeds vlak na enen beginnen.
Voor deze wedstrijd had Gunie een fantasievolle opstelling uit zijn hoge hoed getoverd, met op het laatste moment een kleine wijziging omdat Stefan zich ziekjes voelde en zodoende van 1 naar 7 wisselde. Zelf ben ik ook al een week snipverkouden, dus flink wat bacillen aan de laatste borden als extra wapen.
Gunie was zelf als eerste klaar. Hij had met zwart aan bord 5 tegen de op papier ruim 100 punten sterkere tegenstander een prachtige stelling. Wit hing al in de touwen om de stelling bijeen te houden. Echter zonder overleg met zichzelf bood Gunie remise aan, wat dankbaar werd aangenomen door de Nijmegenaar. De wedstrijdspanning vertroebelt de geest! Joost stond op dat moment al wel beter, maar objectief gezien (bestaat dat eigenlijk wel?) leek me dat UVS de overhand had.
Bij Joost met wit op 4 ging het ineens snel. Ik zag al een kwaliteitsvoorsprong die wat later in een extra stuk veranderde, waarna zijn tegenstander, de ervaren M. van Rooij opgaf. Joost verklaarde overigens liever tegen senioren dan tegen jeugd te spelen. 1 1/2 - 1/2 voorsprong.
Op de borden zag het er niet zo rooskleurig uit, alleen Tjaart leek echt wat te hebben, de rest gelijk of minder.
Tjaart met wit op 6 tegen Ruud van de Plassche hield zwart zeer goed onder druk op de damevleugel. Zwart had weinig ruimte en moest moeizaam zijn damevleugelpionnen verdedigen. Op een gegeven moment stond de witte dame op a7 helemaal ingesloten door zwarte pionnen en stukken, maar ja, a6,b6,c7 terwijl a6 en c7 constant dekking nodig hadden. Tegen de tijdnoodcontrole was de stelling wat uitgedund met onmiskenbaar voordeel voor Tjaart, alleen vergat hij de 40e zet te spelen, na 5 minuten voor 2 zetten gehad te hebben. Zelf dacht hij er al 40 zetten gedaan te hebben, een zure nederlaag voor hem en moeilijke momenten voor het team.
Ongeveer tegelijkertijd won Leo met wit aan bord 2 in het eindspel van een goedspelende invaller. Het moest van ver komen begreep ik, maar toch een zeer waardevol punt. Tussenstand 2 1/2 - 1 1/2.
Tijmen speelde met zwart aan 1 tegen Haselager een zetjesduel. Wit concentreerde zich met een enorme troepenmacht in het centrum, terwijl Tijmen met zijn damevleugelpionnen oprukte tot ver in het witte kamp.
Het leek me erg onduidelijk, het zou maar zo kunnen dat wit een enorme aanval op de zwarte koning kon lanceren. Vlak Voor de tijdscontrole reageerde Tijmen niet goed op een risicovolle zet van zijn tegenstander begreep ik en de stelling na de tijdscontrole was hopeloos. 2 1/2-2 1/2.
Stefan met zwart aan 7 leek wat minder uit de opening te komen, maar wist dit om te buigen naar best een lekkere stelling. Het was wel wat remiseachtig, wat zijn tegenstander dan ook aanbood. Na overleg en een poosje afwachten speelde Stefan door, ook met het oog op de tijdsvoorsprong en de mindere stellingen van Benno en mij.
Met een pionoffer (a3) wist Stefan nog wat spel te houden, niet dat het gewonnen was, maar na de tijdscontrole stond er ineens een toreneindspel met 2 extra pionnen voor Stefan op het bord. Dat schoof hij vrij makkelijk uit. 3 1/2 - 2 1/2.
Zelf met wit op 8 had ik me beroerd voorbereid, al op zet 2 zat ik te balen. Er kwam een draak op het bord waar ik na 9.0-0-0,d5 10.De1,e5 het toch aparte 11.Pb3 speelde ipv 11.Pxc6. Dat werd dus weer een middagje met de rug tegen de muur. Gelukkig gaat me dat meestal redelijk goed af. De 7 (ik dacht 8 ) zetten in 37 seconden, waarvan de 1e 4 zetten cruciaal waren, was wel even lastig. Maar gelukkig toch gered.
Tijdens die zetten verzuimde mijn tegenstander een pionnetje te slaan die hem remise zou garanderen. In plaats daarvan probeerde hij een stuk te winnen. Uiteindelijk redde ik de tijdscontrole met 42 zetten en garandeerde +pion (4 tegen 3) en sterk paard het punt. 4 1/2 - 2 1/2!
Als laatste was Benno bezig, met zwart tegen hun op papier sterkste speler. Na een prima opening en middenspel stond Benno toch ineens 2 pionnen achter. Na de tijdscontrole was dat er nog 1, maar stond hij zwaar in de verdediging van andere zwakke pionnen, die later ook als rijpe appelen vielen.
Volgens Joost kon Benno ergens een winst gemist hebben. Daar ben ik wel benieuwd naar.
4 1/2 - 3 1/2. Het moest weer uit onze tenen komen!

Laatst aangepast door jef op zo 29 maa 2009, 15:01; in totaal 1 keer bewerkt
jef

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op zo 29 maa 2009, 07:50

Prima verslag Jef ! Ruud ipv Rob en die 1e bordspeler heet anders (maar dat staat al wel goed bij het 1e bericht). Overigens wordt het nog goed opletten met nog 2 sterke teams te gaan. Maar het vertrouwen is er !
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  tom op zo 29 maa 2009, 11:26

Geweldig heren , zou toch mooi zijn om te promoveren.
Heb alle vertrouwen in een goede afloop. cheers
tom

Aantal berichten : 5
Punten : 3
Registration date : 01-03-09
Leeftijd : 54

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op zo 29 maa 2009, 15:03

We'll keep on fighting till the end.....

Dat is denk ik de kracht van ons team dit jaar.. En dan kan je over geluk blijven praten, alleen dat is ook een klasse

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  jef op zo 29 maa 2009, 15:19

Bedankt Mike! Ik heb het gecorrigeerd.
En we roepen het al 3 rondes achtereen, maar het kan NOG STEEDS voor het 2e!
Het is niet te geloven, maar bij winst in de laatste 2 wedstrijden is er nog steeds een grote kans niet te degraderen. Hiervoor moet Zutphen van Pallas verliezen (zeer waarschijnlijk) en Bennekom moet van SMB3 winnen (wordt al moeilijker, maar Bennekom matst ons wel weer). Ik stel een trainingskamp voor het 2e voor.
En bij gebrek aan tijd hiervoor, Leo`s filosofie volgen; iedere dag een aantal combinatieproblemen oplossen.
Ik ben het zeer met hem eens, het bevordert nauwkeurig doorrekenen van varianten en het is altijd handig om vanuit slechte stellingen te kunnen counteren mits zich een mogelijkheid voordoet. Spelers tot ver boven de 2000 rating hebben hier baat bij.
Enige minpunt is het grootverbruik van tijd..
jef

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  jef op zo 29 maa 2009, 15:30

Dus Leo`s tegenstander heeft remise af moeten slaan? Oei, het woord geluk is toch wel weer op zijn plaats..
jef

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  jef op zo 29 maa 2009, 16:34

Eigenaardig, een geplande dopingcontrole in OSBO-klasse 2A tijdens de slotronde. En een oproep om die te saboteren. Met een dopingcontrole zou ik geen probleem hebben, maar om doordeweeks bij een uitwedstrijd verplicht om 19:15 aanwezig te zijn wel. Dat wordt snacken die dag!
64 schakers (waarvan een aantal met prostaatproblemen natuurlijk) in de rij met een bekertje, ben je klaar, sticker met naam (identiteitsbewijs meenemen!) en rating natuurlijk erop. Schaak je beter met doping/drugs?
Een biertje tijdens de partij wil nog wel eens ontspannen, vooral na een slechte zet.
jef

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op zo 29 maa 2009, 17:23

jef schreef:Dus Leo`s tegenstander heeft remise af moeten slaan? Oei, het woord geluk is toch wel weer op zijn plaats..

Hoezo geluk? Leo biedt wel vaker remise aan en wint vervolgens nog.. Herrinnert zich de laatste interne pot tegen Leo Rolling Eyes

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  brilsmurf op zo 29 maa 2009, 18:12

Ik zal mijn partij nog wel eens posten. Het was een zeer interresant potje waarbij de partij beide kanten op kon gaan. Tot 2 keer toe miste ik Pc4! wat eigenlijk best wel simpel gewonnen is, aangezien de witte pionnen tot stilstand komen en al zijn stukken op de damevleugel vast staan.

Nog maar 1 wedstrijd te winnen voor het kampioenschap! cheers

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op zo 29 maa 2009, 21:21

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  brilsmurf op ma 30 maa 2009, 00:03

Mijn tegenstander vroeg nog aan mij of ik er bezwaar tegen had als onze partij in het clubverslag kwam. Ik ben benieuwd Cool

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op ma 30 maa 2009, 08:41

jef schreef:Eigenaardig, een geplande dopingcontrole in OSBO-klasse 2A tijdens de slotronde. En een oproep om die te saboteren. Met een dopingcontrole zou ik geen probleem hebben, maar om doordeweeks bij een uitwedstrijd verplicht om 19:15 aanwezig te zijn wel. Dat wordt snacken die dag!
64 schakers (waarvan een aantal met prostaatproblemen natuurlijk) in de rij met een bekertje, ben je klaar, sticker met naam (identiteitsbewijs meenemen!) en rating natuurlijk erop. Schaak je beter met doping/drugs?
Een biertje tijdens de partij wil nog wel eens ontspannen, vooral na een slechte zet.
Is dat niet op 1 april ?
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op ma 30 maa 2009, 08:42

jef schreef:Bedankt Mike! Ik heb het gecorrigeerd.
En we roepen het al 3 rondes achtereen, maar het kan NOG STEEDS voor het 2e!
Het is niet te geloven, maar bij winst in de laatste 2 wedstrijden is er nog steeds een grote kans niet te degraderen. Hiervoor moet Zutphen van Pallas verliezen (zeer waarschijnlijk) en Bennekom moet van SMB3 winnen (wordt al moeilijker, maar Bennekom matst ons wel weer). Ik stel een trainingskamp voor het 2e voor.
En bij gebrek aan tijd hiervoor, Leo`s filosofie volgen; iedere dag een aantal combinatieproblemen oplossen.
Ik ben het zeer met hem eens, het bevordert nauwkeurig doorrekenen van varianten en het is altijd handig om vanuit slechte stellingen te kunnen counteren mits zich een mogelijkheid voordoet. Spelers tot ver boven de 2000 rating hebben hier baat bij.
Enige minpunt is het grootverbruik van tijd..
Ik denk alleen dat er ook nog een reƫle kans is dat er 2 OSBO-teams degraderen uit de KNSB. In dat geval zakt de nummer 8 ook terug naar de 1e klasse. Dan wordt het wel erg lastig want dan moeten we ook nog Ede voorbij.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  jef op ma 30 maa 2009, 09:48

Pion in onze klasse(3H) en SMB2 in 3D zal wel loslopen, maar ASV3 in 3B ziet er gevaarlijk uit ja. Die zullen nog wel 2 matchpunten nodig hebben.
jef

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  jef op ma 30 maa 2009, 09:52

23 april. Dus het zou waar kunnen zijn.
jef

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op ma 30 maa 2009, 10:44

jef schreef:Pion in onze klasse(3H) en SMB2 in 3D zal wel loslopen, maar ASV3 in 3B ziet er gevaarlijk uit ja. Die zullen nog wel 2 matchpunten nodig hebben.
In 3B is naast ASV ook Apeldoorn nog in de problemen. Daarnaast staat ZSG er erg slecht voor in 3A. We zullen het wel zien. Voor VSV2 maakt het weinig verschil voor de doelstelling. Er MOET 2x gewonnen worden.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  jef op ma 30 maa 2009, 12:29

Oei, ZSG ja, in 3A. Dat ziet er niet best uit.
jef

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  jef op ma 30 maa 2009, 12:36

Fantastisch stukje op de clubsite! Laughing
Van wiens hand komt dit?
jef

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Black widow op ma 30 maa 2009, 13:13

Ik vond dat er toch iets van die doping controle gezegd moest worden!
Black widow

Aantal berichten : 64
Punten : 62

Profiel bekijken https://sites.google.com/site/caroluschess/

Terug naar boven Go down

Bericht  Johan op ma 30 maa 2009, 13:49

Osito schreef:
jef schreef:Pion in onze klasse(3H) en SMB2 in 3D zal wel loslopen, maar ASV3 in 3B ziet er gevaarlijk uit ja. Die zullen nog wel 2 matchpunten nodig hebben.
In 3B is naast ASV ook Apeldoorn nog in de problemen. Daarnaast staat ZSG er erg slecht voor in 3A. We zullen het wel zien. Voor VSV2 maakt het weinig verschil voor de doelstelling. Er MOET 2x gewonnen worden.

De helft van ZSG speelt inmiddels bij Hattem dus het is niet gek dat ZSG niet zo goed presteert....
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Johan op ma 30 maa 2009, 13:59

Gefeliciteerd heren!
Wat dat betreft hopen wij dat jullie winning mood afstraalt op onze laatste 2 wedstrijden!
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven