Veenendaal1-UVS1

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Re: Veenendaal1-UVS1

Bericht  Bekkertje op ma 30 maa 2009, 23:21

We hebben het eigenlijk nog 1 wedstrijd nodig Johan Wink

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  gunie du chatinier op di 31 maa 2009, 00:45

Ik heb het hele weekend nodig gehad om zowel te genieten alswel te huiveren van deze thriller. Wat een spectaculaire wedstrijd, waarin op alle borden wel iets aparts/merkwaardigs gebeurde.
Om te beginnen bij mijn onterechte remise-aanbod. Ik had wel gezien dat ik duidelijk beter stond, maar was inderdaad afgeleid door de volgende redenering: zij hadden op vier borden een elo-surplus van minimaal 100 punten (bij Tijmen, Benno, Joost en mijzelf). Op dat moment stond Tijmen redelijk, Joost al bijna gewonnen en Benno minder. Ervan uitgaande dat mijn tegenstander mijn remise-aanbod niet kon afslaan taxeerde ik dat ze op die vier borden niet meer dan twee punten zouden scoren waardoor de druk op hun andere vier borden kwam te liggen (en daar hadden wij een gemiddeld hogere rating). Dat was als teamleider een mooie gedachte en volledig in het teambelang. Maar wel om twee redenen foutief; op de eerste plaats had ik mijn stelling ondergewaardeerd (wit verliest geforceerd een pion met aanhoudend beter stukkenspel voor zwart; en in de enige variant waarin hij geen pion zou verliezen zouden al zijn resterende stukken op de onderste rij staan en daar ook voorlopig moeten blijven staan). Dat kan ik mezelf nog vergeven, maar dat ik geen taxatie had gemaakt van de andere vier borden (Tjaart een tikje beter, Stefan gelijk, en Jef en Leo beiden slechter) had iemand met mijn grijze haren en ervaring niet mogen gebeuren. Dat spijt me oprecht teamgenoten!!
Joost won inderdaad snel daarna, maar niet omdat hij gewonnen stond, maar omdat zijn tegenstander een rekenfout maakte die een stuk kostte.
Leo was ondertussen in een minder eindspel terecht gekomen; de tegenstander had een vrije b-pion, ondersteund door het loperpaar. Toen hij deze vrijpion nogal sullig liet veroveren door Leo kwam het punt snel binnen en dat was een mooie opsteker want op meer dan een moeizaam halfje had ik niet meer gerekend.
Vervolgens kregen zij weer een cadeautje omdat Tjaart in zo goed als gewonnen stelling te lang nadacht over zijn 40e zet en op tijd verloor.
Stefan had even mazzel omdat zijn tegenstander een voor de hand liggende sterke voortzetting miste, maar liet daarna toch wel zien de betere schaker te zijn.
Jef was ondertussen volledig ingesnoerd door de twee zwarte vrijpionnen op e4 en d4. In de tijdnood van Jef (nog 8 zetten in 35 seconden) ging zwart meevluggeren. Toen de kruitdampen na de 40e zet waren opgetrokken was hij zijn vrijpionnen kwijt en had Jef er nu een op de damevleugel. Het eindspel werd door Jef met geduld en klasse gewonnen.
Tijmen was in een prachtig gevecht gewikkeld met de sterke Pim Haselager waarin beiden de complicaties niet uit de weg gingen. Tijmen liet na Pc4 te spelen en daarna kon wit met een stukoffer op g6 het punt pakken. Petje af voor de vechtlust en het verweer van Tijmen.
Ook Benno weerde zich als een tijger tegen hun andere 2150+ speler, hield lang stand in een mindere stelling maar moest uiteindelijk capituleren.

De heerlijke 4,5 stond toen gelukkig al op het bord. Voor de poort van de hel weggesleept, heet dat geloof ik.

Ik doe overigens niet mee aan de speculaties/opmerkingen over een eventueel kampioenschap. De volgende wedstrijd is wat mij betreft gewoon de volgende wedstrijd!!!

Voor mij is het seizoen nu al geslaagd. Vorig jaar in de laatste ronde het vege lijf gered en nu bovenaan met drie punten voorsprong. Ik constateer de volgende zaken:
- een hoge loyaliteit (na zeven ronden twee keer een invaller nodig gehad)
- een voortreffelijke teamsfeer (we ondersteunen elkaar als iemand tegen een ongelukje aan loopt).
- een duidelijk verbeterde vechtmentaliteit in een mindere stelling (daar waar vorig seizoen de mindere stellingen ook vaak verloren werden wordt nu teruggevochten en regelmatig of gewonnen of remise gehouden).

We gaan 18 april ontspannen en met zin om lekker te schaken achter het bord zitten en we zien wel waar dat toe leidt.

gunie du chatinier

Aantal berichten : 6
Punten : 6
Registration date : 30-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Black widow op di 31 maa 2009, 00:58

Bekkertje schreef:
jef schreef:Dus Leo`s tegenstander heeft remise af moeten slaan? Oei, het woord geluk is toch wel weer op zijn plaats..

Hoezo geluk? Leo biedt wel vaker remise aan en wint vervolgens nog.. Herrinnert zich de laatste interne pot tegen Leo Rolling Eyes
Mijn score na remise aanbieden is ver boven de 50%. Alhoewel meestal mijn tegenstanders denken, dat ze het wel (simpel?) winnen.
Black widow

Aantal berichten : 64
Punten : 62

Profiel bekijken https://sites.google.com/site/caroluschess/

Terug naar boven Go down

Bericht  Black widow op di 31 maa 2009, 01:02

Gunie, onze doelstelling om niet te degraderen, lijkt erop, om te gaan lukken!
Black widow

Terug naar boven Go down

Bericht  gunie du chatinier op di 31 maa 2009, 01:23

Niet zo voorbarig: we kunnen nog problemen krijgen met dopingcontroles, collectieve diarree, agressief gedrag, gebruik van PDA's en overige ellende die met aftrek van matchpunten bestraft gaat worden. De voorspelling dat de wereld morgen vergaat kan uitkomen zonder dat iemand dat kan bevestigen (de wereld is immers vergaan).
Niettemin is er inderdaad een gerede kans dat we dit seizoen niet zullen degraderen.

gunie du chatinier

Aantal berichten : 6
Punten : 6
Registration date : 30-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op di 31 maa 2009, 13:17

Haha, ik hoop volgende wedstrijd wel wat fitter te zijn Smile Had in het laatste uur toch nog wat moeite met het doorrekenen van het lopen van de pionnetjes Razz Daar had je wel gelijk in vooraf Guun Wink

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Meneer de Uil op di 31 maa 2009, 17:23

Mijn tegenstander bleek net zoals ik flink doorgezakt te zijn de avond ervoor en zo speelde we allebei ook een beetje. Rustig spelen, tactiek zoveel mogelijk vermijdend om maar geen fouten te maken. Nou dat is wel gelukt, ben dus wel wat anders vergeten. Ik baalde eigenlijk helemaal niet om mijn partij, maar alleen om het teamresultaat. Gelukkig kwam dat nog helemaal goed, waardoor ik nog een erg leuke avond heb gehad.

Meneer de Uil

Aantal berichten : 82
Punten : 82

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Johan op di 31 maa 2009, 18:29

Misschien moeten de teamleden van het 2e ook eens doorzakken op vrijdagavond.
Wij gaan altijd om half 9 naar bed. Dit natuurlijk voorafgegaan door een grondige voorbereiding op de tegenstander... Very Happy
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271
Registration date : 14-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Black widow op di 31 maa 2009, 23:10

Johan schreef:Misschien moeten de teamleden van het 2e ook eens doorzakken op vrijdagavond.
Wij gaan altijd om half 9 naar bed. Dit natuurlijk voorafgegaan door een grondige voorbereiding op de tegenstander... Very Happy
Misschien moet je de tegenstander grondig voorbereiden. Cool
Black widow

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op wo 01 apr 2009, 10:46

Johan schreef:Misschien moeten de teamleden van het 2e ook eens doorzakken op vrijdagavond.
Het blijft nog steeds moeilijk te verklaren waarom team 2 zo gigantisch slecht draait. Op papier hadden we toch zeker wel ondertussen 4 punten moeten hebben. Na het seizoen maar eens een parlementaire enquĂȘte houden.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op wo 01 apr 2009, 13:22

Ja wel vreemd.. aangezien de sterkte van het 2e had ik zeker gedacht dat handhaving wel mogelijk zou zijn.

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op wo 01 apr 2009, 13:29

Individuele prestaties zijn ook alweer online: http://www.schaakbond.nl/wedstrijdschaak/knsb-competitie/2008-2009/individueel/klasse3h Die Yordi Schaeken waar ik mn enige 0 tegen heb opgelopen blijft ook maar winnen! :S Is die zo goed dan?

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2