Bekercompetitie Veenendaal-Amersfoort

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Re: Bekercompetitie Veenendaal-Amersfoort

Bericht  vanEek op vr 22 okt 2010, 07:50

Bekkertje schreef:Helaas, ik had inderdaad gxf2 moeten doen met een -6 stelling volgens rybka... Helaas had ik nog maar 30 seconden en bezweek ik onder de druk.

Ja, in plaats van Txf2. Was wel apart dat hij door gxf2 daarna met Kg1 gewoon op een open, maar veilig veld stond.

Bekkertje schreef:Helaas werd het ook 2-2 in vluggeren nadat we 2-1 voorstonden en Joost de loterij met allebei nog 7 seconden op de klok... Wel een spannende beregezellige wedstrijd.

Het kwartje had ook de andere kant op kunnen vallen. Maar wel leuk voor de supporters dat er nog gevluggerd moest worden.

vanEek

Aantal berichten : 238
Punten : 327
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Erik op vr 22 okt 2010, 08:51

Rybka is goed te "spreken" over mijn potje.
Overigens wel vermeldenswaardig dat Et het ook erg lang goed gedaan heeft tegen mastodont Matthew Sadler.

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 47

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Bericht  Osito op vr 22 okt 2010, 09:02

Tja Amersfoort maakt 2x op het tandvlees 2-2. In de reguliere partijen waren ‘onze’ witwinsten veel overtuigender dan die van hun. Die Et komt er wel. Na een mindere opening maakte hij het Sadler zeer,zeer lastig. De beste man zal voor zijn leven gevreesd hebben. Maar uiteindelijk was het eindspel met de witte a-pion niet lekker. Opti dacht dat Pxb4 remise was. Ik denk dat het toen al lastig was. Na Lxb4, axb4 Tb1 Td8+ Tb8 is die b-pion lastig zeker omdat na Kd4 de c-pion ook valt.

Prima potjes voor Joost en onze FM. Joost maakte eigenlijk vanuit de opening gehakt van zijn tegenstander. Ik had het idee dat Erik ook direct vanuit de opening een aanval op de koning kon lanceren met een mooie combinatie tot besluit.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Bericht  Opti op vr 22 okt 2010, 10:53

Om 22 uur had ik het al voorspeld. 2-2, vier keer winst voor wit. Dikkie en Joost bekronen een mooie aanval tegen resp. de grote Dalmuti (aan de cola!) en nieuw talent Bugel. De Amersfoorters aan 1 en 3 moesten harder werken om het punt binnen te halen tegen onze opperoptimisten. Et "misschien sta ik wel beter", ondanks een poppetje minder, ging er uiteindelijk toch af in een L-P eindspel. De stelling van Stefan was erg beroerd, maar Dimi (leek wel vijf jaar jonger geworden) wist de beslissende klap niet uit te delen. In tijdnood was er misschien die ene toevallige kans, maar toen die gemist werd won wit alsnog.
Vluggeren. Dikkie won snel, Et verloor snel. Spannende stellingen op 3 en 4. Boemboem wint en dan is Joost nog bezig. Materiaal geofferd voor giga-aanval. Wit verdedigt goed tot beide spelers nog vijf seconden over hebben.
Anticlimax als Joost zich ineens laat henken. Mat in één betekent weer 2-2 en Amersfoort door. De prijs, op een winterse avond een ritje Waddenzee voor onze sympathieke tegenstanders.
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op vr 22 okt 2010, 11:41

Misschien toch maar wat vaker en langer naar mn stelling kijken, want rybka geeft als hoogste voordeel maar + 0,6 voor wit en ik sta vanaf 10 zetten voor het eind al beter. Het leek positioneel niet te kloppen (i agree) maar in ruil daarvoor staan mijn stukken actiever, (Pd5 Tf6) Hij had het ongetwijfeld beter kunnen doen, maar had het gevoel dit wel te gaan winnen, speelde tenslotte actiever en beter maar ja ik dacht te lang na. Zonde. Joost en Dikkie waren 2 potten uit 1 stuk had ik het gevoel. Jammer van Et dat het net niet keepbaar was maar wel netjes gespeeld.

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Bericht  Osito op vr 22 okt 2010, 12:47

De waddenzee is zo ver toch niet... Cool
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Bericht  Etienne_G op vr 22 okt 2010, 20:35

Osito schreef:Tja Amersfoort maakt 2x op het tandvlees 2-2. In de reguliere partijen waren ‘onze’ witwinsten veel overtuigender dan die van hun. Die Et komt er wel. Na een mindere opening maakte hij het Sadler zeer,zeer lastig. De beste man zal voor zijn leven gevreesd hebben. Maar uiteindelijk was het eindspel met de witte a-pion niet lekker. Opti dacht dat Pxb4 remise was. Ik denk dat het toen al lastig was. Na Lxb4, axb4 Tb1 Td8+ Tb8 is die b-pion lastig zeker omdat na Kd4 de c-pion ook valt.

Prima potjes voor Joost en onze FM. Joost maakte eigenlijk vanuit de opening gehakt van zijn tegenstander. Ik had het idee dat Erik ook direct vanuit de opening een aanval op de koning kon lanceren met een mooie combinatie tot besluit.

Ja dat dacht ik ook Mike, maar na Tb8 Tb2 is na nadere analys gewoon remise. Daarnaast was het zelfs 2 zetten later nog op 2 manieren remise, erg frustrerend dus. Gelukkig vandaag revanche genomen met een remise (helaas wel uit (compleet) gewonnen stelling) tegen GM Vocaturo (2580))

Edit: Na analyse met de pc blijkt dat het 2 zetten later geen remise meer is, maar wel Tb8 Tb2 is simpel draw

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven