2e ronde DSC Delft - Veenendaal

Ga naar beneden

2e ronde DSC Delft - Veenendaal

Bericht  Osito op za 09 okt 2010, 22:33

Hier het korte verslag, later meer. De 3 jongste spelers haalden een vol punt. De nestor kon niet achterblijven. De 2 anders nestors draw. Nog 2x een nul. 3-5 voor de onzen.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

71 euro parkeerboete en een middagje schaken

Bericht  Osito op zo 10 okt 2010, 08:33

Op de site van Delft was de routebeschrijving netjes aangegeven. Parkeren in de mijnbouwstraat is gratis, mooi. De plannen waren wel wat gewijzigd. Claudia was ziek thuis dus was ik in de gelegenheid om onze Optimist in Utrecht op te halen. Bij de speelzaal zelf waren er wat wegopbrekingen zodat ik de geplande Mijnbouwstraat niet in kwam. Een erg dubieus manoeuvre van mijn kant bracht ons alsnog in de goede richting. Vreemd genoeg stond er aan het begin van de straat een bord met parkeren voor vergunninghouders, dus zijn we doorgereden. Even verder op kwamen we in een ander straatje, waar ik rechts of links kon. Naar rechts stond het bord voor parkeren voor vergunninghouders. Naar links stond day bord niet..bingo. Enfin we waren mooi 20 minuten te vroeg bij de speelzaal. De rest was mooi 5 minuutjes te laat, maar de tegenstander had even gewacht.

De westrijd zelf. Ik heb er niet heel veel van meegekregen omdat ik als laatste nog bezig was. We speelden tegen het erg sterke Delft. Maar het eerste tikje werd door ons uitgedeeld. Zij hadden duidelijk rekening gehouden met een tactische opstelling aan onze kant, door bord 1 en 2 aan 3 en 4 te posteren. Terwijl we gewoon onze FM en Et aan bord 1 en 2 hadden. Daarnaast speelde Martine Middelveld aan bord 6 tegen Angstgegner Brilsmurf.

John speelde tegen de sterke Marten Wortel aan bord 3. Het werd een erg onregelmatige en creatieve partij. Onze man leek groot voordeel te hebben maar zwart had nog een truc ingebouwd in de variant die Opti koos. Toen John de truc had gepareerd werd het snel remise.

Stefan had tijdvoordeel en leek met zwart goed uit de opening te komen tegen Joram op den Kelder. Helaas voor Stefan moet het ergens zijn misgegaan.

Ook bij mijn buurman Tjaart ging het mis. Hij kwam wellicht met een klein minnetje uit de opening. Hij overwoog om een keer remise aan te bieden, deed dat echter niet. Hij won een toren en 2 pionnen tegen 2 stukken maar het bleef erg lastig. Een witte aanval werd niet goed opgevangen en dus ook hier een 0.

Daar stond een mooi punt tegenover van onze rising star Joost. Hij moest tegen 'good-old' Brammetje van der Velden. Naar eigen zeggen had Joost steeds een klein plusje. Bram wist het eindspel niet binnen de remisemarge te houden.

2,5-1,5 voor Delft na 4 borden. De situatie was echter al wel aan het keren. Tijmen en Erik stonden gewonnen en dus moesten Sebastiaan Smits en Martin Glimmerveen vol voor het punt gaan.

Op bord 6 was mijn andere buurman Tijmen bezig. Misschien kunnen we Martine even aan het woord laten over deze partij : "De hele partij doet die vent niets en dan probeer ik wat en dan verlies ik. Shit zo gaat dat altijd tegen hem." Mooie opsomming al doen we daar Tijmen natuurlijk tekort mee. Als je vaker op die manier wint dan is het geen toeval meer.

Etienne zorgde dus voor de 2,5 -3,5 voor ons. Sebastiaan had teveel tijd nodig en dan gaat vaak ergens mis.

Onze FM wilde vorderingen maken tegen Lisa Hortensius. Een pionoffer was niet helemaal zo gepland maar hij kon de druk handhaven en een kwal buitmaken. De rest had Lisa zich kunnen besparen. Dikkie matchwinner.

Ik was zelf als laatste bezig. Ik had een mooie drukstelling opgebouwd en Fritz beloonde me dan ook met een klein plusje. Helaas kon ik het niet uitbouwen. In de tijdnoodfase kwam zwart terug in de partij. Het eindspel wat ontstond leek me optisch wat beter voor zwart. Vreemd genoeg was Fritz het daar niet mee eens. Nadat de wedstrijd beslist was door Dikkie probeerde Martin het nog een kwartiertje voor de vorm, maar de remise was niet te vermijden.

3-5 tegen een mede-titelkandidaat is niet slecht. Nog maar 7 ronden te gaan.

Toen ik weer bij mijn auto kwam had ik een boete gekregen van 71 euro voor parkeren in een verkeerde zone. Tja dat verzin je niet. Wat is dat dus slecht aangegeven zowel in de straten zelf als op de site van DSC. Zal wel weinig kans zijn om die boete aan te vechten. Misschien dat DSC de helft kan betalen. Twisted Evil

T DSC Delft 2162 Veenendaal 2119 3 5
1. Lisa Hortensius 2149 FM Erik van den Dikkenberg 2175 0 1
2. Sebastiaan Smits 2190 Etienne Goudriaan 2304 0 1
3. Marten Wortel 2309 John Cornelisse 2144 ½ ½
4. Joram op den Kelder 2281 Stefan Bekker 2173 1 0
5. Bram van der Velden 2149 Joost Offringa 1997 0 1
6. Martine Middelveld 2142 Tijmen Kampman 2142 0 1
7. Martin Glimmerveen 2058 Mike van Niel 1970 ½ ½
8. Talitha Munnik 2020 Tjaart Offringa 2048 1 0

Osito

Profiel bekijken

Re: 2e ronde DSC Delft - Veenendaal

Bericht  Cyclist op zo 10 okt 2010, 10:12

Osito schreef:Op de site van Delft was de routebeschrijving netjes aangegeven. Parkeren in de mijnbouwstraat is gratis, mooi. De plannen waren wel wat gewijzigd. Claudia was ziek thuis dus was ik in de gelegenheid om onze Optimist in Utrecht op te halen. Bij de speelzaal zelf waren er wat wegopbrekingen zodat ik de geplande Mijnbouwstraat niet in kwam. Een erg dubieus manoeuvre van mijn kant bracht ons alsnog in de goede richting. Vreemd genoeg stond er aan het begin van de straat een bord met parkeren voor vergunninghouders, dus zijn we doorgereden. Even verder op kwamen we in een ander straatje, waar ik rechts of links kon. Naar rechts stond het bord voor parkeren voor vergunninghouders. Naar links stond day bord niet..bingo. Enfin we waren mooi 20 minuten te vroeg bij de speelzaal. De rest was mooi 5 minuutjes te laat, maar de tegenstander had even gewacht.

De westrijd zelf. Ik heb er niet heel veel van meegekregen omdat ik als laatste nog bezig was. We speelden tegen het erg sterke Delft. Maar het eerste tikje werd door ons uitgedeeld. Zij hadden duidelijk rekening gehouden met een tactische opstelling aan onze kant, door bord 1 en 2 aan 3 en 4 te posteren. Terwijl we gewoon onze FM en Et aan bord 1 en 2 hadden. Daarnaast speelde Martine Middelveld aan bord 6 tegen Angstgegner Brilsmurf.

John speelde tegen de sterke Marten Wortel aan bord 3. Het werd een erg onregelmatige en creatieve partij. Onze man leek groot voordeel te hebben maar zwart had nog een truc ingebouwd in de variant die Opti koos. Toen John de truc had gepareerd werd het snel remise.

Stefan had tijdvoordeel en leek met zwart goed uit de opening te komen tegen Joram op den Kelder. Helaas voor Stefan moet het ergens zijn misgegaan.

Ook bij mijn buurman Tjaart ging het mis. Hij kwam wellicht met een klein minnetje uit de opening. Hij overwoog om een keer remise aan te bieden, deed dat echter niet. Hij won een toren en 2 pionnen tegen 2 stukken maar het bleef erg lastig. Een witte aanval werd niet goed opgevangen en dus ook hier een 0.

Daar stond een mooi punt tegenover van onze rising star Joost. Hij moest tegen 'good-old' Brammetje van der Velden. Naar eigen zeggen had Joost steeds een klein plusje. Bram wist het eindspel niet binnen de remisemarge te houden.

2,5-1,5 voor Delft na 4 borden. De situatie was echter al wel aan het keren. Tijmen en Erik stonden gewonnen en dus moesten Sebastiaan Smits en Martin Glimmerveen vol voor het punt gaan.

Op bord 6 was mijn andere buurman Tijmen bezig. Misschien kunnen we Martine even aan het woord laten over deze partij : "De hele partij doet die vent niets en dan probeer ik wat en dan verlies ik. Shit zo gaat dat altijd tegen hem." Mooie opsomming al doen we daar Tijmen natuurlijk tekort mee. Als je vaker op die manier wint dan is het geen toeval meer.

Etienne zorgde dus voor de 2,5 -3,5 voor ons. Sebastiaan had teveel tijd nodig en dan gaat vaak ergens mis.

Onze FM wilde vorderingen maken tegen Lisa Hortensius. Een pionoffer was niet helemaal zo gepland maar hij kon de druk handhaven en een kwal buitmaken. De rest had Lisa zich kunnen besparen. Dikkie matchwinner.

Ik was zelf als laatste bezig. Ik had een mooie drukstelling opgebouwd en Fritz beloonde me dan ook met een klein plusje. Helaas kon ik het niet uitbouwen. In de tijdnoodfase kwam zwart terug in de partij. Het eindspel wat ontstond leek me optisch wat beter voor zwart. Vreemd genoeg was Fritz het daar niet mee eens. Nadat de wedstrijd beslist was door Dikkie probeerde Martin het nog een kwartiertje voor de vorm, maar de remise was niet te vermijden.

3-5 tegen een mede-titelkandidaat is niet slecht. Nog maar 7 ronden te gaan.

Toen ik weer bij mijn auto kwam had ik een boete gekregen van 71 euro voor parkeren in een verkeerde zone. Tja dat verzin je niet. Wat is dat dus slecht aangegeven zowel in de straten zelf als op de site van DSC. Zal wel weinig kans zijn om die boete aan te vechten. Misschien dat DSC de helft kan betalen. Twisted Evil

T DSC Delft 2162 Veenendaal 2119 3 5
1. Lisa Hortensius 2149 FM Erik van den Dikkenberg 2175 0 1
2. Sebastiaan Smits 2190 Etienne Goudriaan 2304 0 1
3. Marten Wortel 2309 John Cornelisse 2144 ½ ½
4. Joram op den Kelder 2281 Stefan Bekker 2173 1 0
5. Bram van der Velden 2149 Joost Offringa 1997 0 1
6. Martine Middelveld 2142 Tijmen Kampman 2142 0 1
7. Martin Glimmerveen 2058 Mike van Niel 1970 ½ ½
8. Talitha Munnik 2020 Tjaart Offringa 2048 1 0

SheissLederhosen. Gauw een link om ook jullie op te beuren:

https://www.youtube.com/watch?v=MadOOxFit5Q

Cyclist

Aantal berichten : 18
Punten : 19
Registration date : 15-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Erik op zo 10 okt 2010, 12:07

Op te beuren? We zijn dik tevreden hoor! Smile

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Leeftijd : 47

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Bericht  Bekkertje op zo 10 okt 2010, 12:37

sterker nog, ik heb me nog nooit zo lekker gevoeld na een 0!
Leerzame pot, vannacht toen ik in mijn bed lag hoorde ik in een keer gigi voor me in de stelling na c4 van, this benoni type with bishop on g2 isnt dangerous at all, you just play na6 nc7 a6 b5 fast and white is too slow pushing e5..

Weet ik dat ook weer voor in het vervolg...

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Bericht  Erik op zo 10 okt 2010, 13:12

Oef, dat is wel ernstig hoor als je die stem van Dzindzi zelfs nog in bed hoort Laughing

én sinds kort:

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Bericht  Erik op zo 10 okt 2010, 14:14

Rybka 4 geeft me trouwens een behoorlijke plus na het pionoffer. Niet aannemen vindt het monster echter nog veel slechter... Smile

én sinds kort:

Erik
Admin

Bericht  Osito op zo 10 okt 2010, 17:03

http://www.delftseschaaksite.nl/wbb/thread.php?threadid=3592&sid=3e41e699230d25e2c9f0bbddb4fa5a4d

Mijn tegenstander heeft ook een verslag gemaakt vanuit Delfts perspectief. Hulde trouwens voor de redelijke objectiviteit die bij andere tegenstanders wel eens mis. Blij om te zien dat ze het parkeerbeleid gaan bekijken. Laughing Mad

Grappig dat er op hun site nog 0-1 staat bij mijn uitslag, precies wat ze ook per sms hebben doorgegeven.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  brilsmurf op zo 10 okt 2010, 21:00

Goed verslag van Delft inderdaad! Het is nou niet zo dat ik vaak tegen Martine speel, maar ik heb volgens mij wel een aardige score tegen haar. Het commentaar achteraf was natuurlijk wel een beetje onnodig.

Op naar de volgende wedstrijd, waarin Paul Keres 2 onze tegenstander zal zijn.

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Johan op ma 11 okt 2010, 13:54

Verder is proefondervindelijk vastgesteld dat de nieuwe stoelen in de speelzaal zwaargewicht-proof zijn.
Ik ben een keer sociaal incorrect maar ik vroeg mij af hoe de tegenstander van Martin in dat stoeltje paste en hoe hij er weer uit kon komen, zonder de zaag te gebruiken.

Klein grapje op het forum van de verliezers....
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271

Profiel bekijken

Bericht  Opti op ma 11 okt 2010, 15:11

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Mijnbouwstraat,+Delft&sll=52.004985,4.366221&sspn=0.006908,0.01929&g=piet+heinstraat+delft&ie=UTF8&hq=&hnear=Mijnbouwstraat,+Delft,+Zuid-Holland&ll=52.005319,4.363621&spn=0.003454,0.009645&t=h&z=17&layer=c&cbll=52.005343,4.363694&panoid=PVOTx-SDhD0Iuo1iYwCrVw&cbp=12,255.79,,0,5

Einde Mijnbouwstraat. Rechts staat duidelijk een bord einde P-zone. Als je rechtsaf slaat naar de Rotterdamseweg staat wel weer een bord, maar Osito ging linksaf. En daar staat toch echt geen bord. Lijkt mij gevalletje bezwaar.
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Bericht  Johan op ma 11 okt 2010, 16:58

funny
Johan

Profiel bekijken

Bericht  Johan op ma 11 okt 2010, 17:04

SOPSWEPS - BSG is een mooi gevalletje "winnen met een tactische opstelling"...
Johan

Profiel bekijken

Bericht  Osito op ma 11 okt 2010, 17:15

Johan schreef:
Verder is proefondervindelijk vastgesteld dat de nieuwe stoelen in de speelzaal zwaargewicht-proof zijn.
Ik ben een keer sociaal incorrect maar ik vroeg mij af hoe de tegenstander van Martin in dat stoeltje paste en hoe hij er weer uit kon komen, zonder de zaag te gebruiken.

Klein grapje op het forum van de verliezers....
Erg leuk om hem dan hier over te nemen...
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Erik op ma 11 okt 2010, 18:52

Mike, ik zou zeggen: eerst bezwaarschrift indienen.
Zaterdag toen jij weg was heb ik bij het eten al geopperd dat we anders
de bekeuring horen te delen, we zijn tenslotte een team.
Niet iedereen gaf een reactie (niet gehoord althans).
Anyway, 71 euro gedeeld door 8 is 9 euro p.p.
Mocht je bezwaarschrift afgewezen worden dan krijg je van mij dus sowieso die 9 euro.
Voor de rest moet iedereen maar voor zichzelf beslissen of men dat ook doet.

én sinds kort:

Erik
Admin

Bericht  Bekkertje op ma 11 okt 2010, 21:15

Naar mijn mening is dat ook wel zo netjes, aangezien ik van het motto samen uit samen thuis uitga.
Eerst maar even het oordeel afwachten...

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Osito op ma 11 okt 2010, 22:36

Ik sla me wel door deze financiele tegenvaller heen hoor, maar bedankt voor het aanbod. Smile Ik vrees dat bezwaar weinig zin heeft. Normaal moet er een bord staan met einde parkeren voor vergunninghouders. Nu die hebben we niet gehad. Het was alleen vreemd dat bij de straat die ik inreed, rechts wel weer een bord stond en links niet. Maar waarschijnlijk is dat omdat de wegen daar vreemd lopen. Waarschijnlijk hadden John en ik ook wel wat beter gekeken als er maar niet op de DSC site had gestaan dat het in die straat gratis parkeren was. Want aan het begin was het dus voor vergunninghouders...maar aan het eind ook nog.

Overigens ben ik blij met onze keuzes aan speelzalen, allen zijn beter dan die van Delft. Geen airco, een stank van jewelste, hutje bij mutje(want 3 thuisteams & supporters), alleen betaald parkeren of OV,2 toiletten voor iedereen en ook nog eens slechte stoelen ( Laughing ).
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Erik op di 12 okt 2010, 08:59

Je vergeet last van de zon lol!

Overigens zelden zo'n sportieve kerel meegemaakt als die ene supporter (teamleider?) bij Delft. Geen idee hoe de beste man heet.
Na de 40e zet kwam hij bij mij en zei iets in de trant van: "Ik was even bang dat je aan het eind je voordeel zou weggeven door de zon die het bord overschaduwde".
Daarna liep hij naar de wedstrijdleider met het verzoek of mijn tegenstandster en ik ergens anders konden zitten. Blijkbaar was dat bij Etienne ook gebeurd, die was daarvoor al verplaatst.
Dat verdient een enorme pluim!

Wel had ik na die verplaatsing last van een buurman, zonder zaag, die de hele tijd langs mij op wilde Laughing

én sinds kort:

Erik
Admin

Bericht  Bekkertje op di 12 okt 2010, 11:21

Geniet nu nog maar even van de rating die bij joost op 1 staat bij de topscorers, over 2 weken staat daar 21-- Very Happy

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Erik op di 12 okt 2010, 11:46

Deze bedoel je?

én sinds kort:

Erik
Admin

Bericht  Osito op di 12 okt 2010, 12:30

Erik schreef:

Wel had ik na die verplaatsing last van een buurman die de hele tijd langs mij op wilde Laughing

Ik had het begin van de partij zoveel mogelijk achter mijn bord gebivakkeerd, mede omdat er naast mij weinig plek was om even weg te vluchten. Zo rond 17:00 werd het echter wel heel warm en moest ik toch even wat vaker weg. De heren Offringa en Dikkenberg maken er een sport van om zoveel mogelijk ruimte naar het bord te behouden. Evil or Very Mad
Osito

Profiel bekijken

Bericht  joost op di 12 okt 2010, 17:13

Osito schreef:
Erik schreef:

Wel had ik na die verplaatsing last van een buurman die de hele tijd langs mij op wilde Laughing

Ik had het begin van de partij zoveel mogelijk achter mijn bord gebivakkeerd, mede omdat er naast mij weinig plek was om even weg te vluchten. Zo rond 17:00 werd het echter wel heel warm en moest ik toch even wat vaker weg. De heren Offringa en Dikkenberg maken er een sport van om zoveel mogelijk ruimte naar het bord te behouden. Evil or Very Mad

Ik neem aan dat ik door het woord 'heren' kan aannemen dat het om mijn grote broer gaat?

joost

Aantal berichten : 228
Punten : 250
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Bericht  Erik op di 12 okt 2010, 18:33

Mister "Stoeprand" that is Cool

én sinds kort:

Erik
Admin

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud