Psv Dodo 2 - VSV 2

Ga naar beneden

Psv Dodo 2 - VSV 2

Bericht  Bekkertje op do 11 nov 2010, 17:44

Wat heeft het 2e gedaan maandag???

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Psv Dodo 2 - VSV 2

Bericht  Johan op do 11 nov 2010, 18:30

?? We spelen vrijdag 19 nov. pas!
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271
Registration date : 14-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Mescheriakov op za 20 nov 2010, 10:45

Helaas, we hadden geen geluk tegen Dodo 2, Leo speelde een goede partij en won, Audry en
ik speelden remise.We verloren echter 4 punten aan de laatste vijf borden, het was geen slecht
team waar we tegen speelden.
Ook jammer dat Henk en Dima niet konden meespelen, waardoor Gerard voor een andere
opstelling moest kiezen.
Gelukkig blijft het maar een spelletje en hebben we onze verste uitwedstrijd achter de rug,
gewoon onbevangen blijven spelen en een paar overwinningen binnenhalen, zodat we weer
in de top kunnen meedraaien. Basketball
Mescheriakov

Aantal berichten : 163
Punten : 179
Registration date : 11-12-09
Leeftijd : 85

Profiel bekijken

Bericht  Johan op za 20 nov 2010, 17:35

Ik was heel erg verkouden en zat elke minuut te hoesten.
Om de rest van het team daar niet verder mee te belasten won ik binnen een uur en ben toen gauw onder de wol gekropen.
De situatie aan bord 6 is dan wel extra pijnlijk:
De tegenstander van Gerard pakte zijn toren op a1 beet en wilde die op b1 loslaten...
Oeps.. Lf5xb1 kan, shit!
eehm tsja de enige andere mogelijkheid is Ta2..
Oeps Dd5xa2 kan, shit!
Ik heb de toren wel aangeraakt...
Hee ik voel ineens dat ik flink begin te blozen in de toch wel koude gymzaal, als dat maar niet opvalt...
Oef gelukkig, mijn tegenstander is ook teamleider en staat bij de borden van zijn teamgenoten te kijken... Hij heeft niks gezien.
Kan ik mooi Lc1-g5 doen en net doen of er niks gebeurd is!

Johan

Profiel bekijken

Bericht  joost op zo 21 nov 2010, 22:27

Johan schreef:Ik was heel erg verkouden en zat elke minuut te hoesten.
Om de rest van het team daar niet verder mee te belasten won ik binnen een uur en ben toen gauw onder de wol gekropen.
De situatie aan bord 6 is dan wel extra pijnlijk:
De tegenstander van Gerard pakte zijn toren op a1 beet en wilde die op b1 loslaten...
Oeps.. Lf5xb1 kan, shit!
eehm tsja de enige andere mogelijkheid is Ta2..
Oeps Dd5xa2 kan, shit!
Ik heb de toren wel aangeraakt...
Hee ik voel ineens dat ik flink begin te blozen in de toch wel koude gymzaal, als dat maar niet opvalt...
Oef gelukkig, mijn tegenstander is ook teamleider en staat bij de borden van zijn teamgenoten te kijken... Hij heeft niks gezien.
Kan ik mooi Lc1-g5 doen en net doen of er niks gebeurd is!

Dat is best ernstig, maar, als je het zag, waarom zei je dat dan niet meteen tegen de teamleider? Die zou hem volgens mij meteen een 0 moeten geven dan... Nu is het waarschijnlijk te laat.

joost

Aantal berichten : 228
Punten : 250
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Bericht  Johan op ma 22 nov 2010, 08:54

Ik weet niet goed of je het mag zeggen. Ik heb het wel tegen Gerard gezegd.
Johan

Profiel bekijken

Bericht  Wilco op ma 22 nov 2010, 09:04

Door één van mijn teamgenoten werd ik gewezen op dit forum. Je kunt je voorstellen dat ik als captain van PSV DoDO 2 en wedstrijdleider van die avond nogal baalde van deze reactie. Als dit ter plekke bij mij gemeld was, had ik de partij verloren kunnen laten verklaren. Nu is het veel lastiger om er iets mee te doen. Gerard heeft sowieso mijn nummer als hij er nog iets mee wil doen. Ik ga er zelf ook nog naar kijken.

Wilco Bos

Wilco

Aantal berichten : 2
Punten : 2
Registration date : 22-11-10

Profiel bekijken

Bericht  Al op ma 22 nov 2010, 10:27

FIDE-reglement lid 13.7 a:

Toeschouwers en spelers van andere partijen mogen niet praten over of zich bemoeien met
een partij. De arbiter kan overtreders hiervan, zo nodig, uit het spelersgebied verwijderen.
Als iemand een onregelmatigheid waarneemt dan mag hij alleen de arbiter daarop
attenderen
.

In dit geval is het laatste blijkbaar niet gedaan. Waarschijnlijk kennen de meeste schakers alleen het eerste deel van dit lid (inclusief ik).
Enerzijds blijft het onsportief gedrag aan de kant van PSVDodo, anderzijds verwijtbaar gedrag aan Veenendaal dat er niets mee is gedaan.
Achteraf kun je weinig meer doen als het wedstrijdformulier door beide partijen is getekend. Volgende keer beter, zullen we maar zeggen.
Het pleit voor Wilco dat hij het voorval niet tegenspreekt en er nog aandacht aan wil besteden.
Al

Aantal berichten : 152
Punten : 205
Registration date : 15-03-09
Leeftijd : 47

Profiel bekijken

Bericht  Wilco op ma 22 nov 2010, 14:35

Ik heb er inderdaad naar gekeken. Ik ben bang dat er achteraf niet heel veel meer aan te doen is. Gerard (die zowel de betrokken speler als de captain is) is ingeseind door Johan lees ik hier boven, maar heeft besloten om er niks mee te doen. Van ons team heeft niemand dit gezien en kon dus niemand de speler of de wedstrijdleider er op wijzen. Hierdoor kon er niet ingegrepen worden en kan ook de uitslag niet aangepast worden. Ik heb de betrokken speler er op aangesproken en hoop dat het in de toekomst niet meer voor zal komen. Bij deze namens mijn team onze excuses.

Wilco Bos

Wilco

Aantal berichten : 2
Punten : 2
Registration date : 22-11-10

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op ma 22 nov 2010, 15:30

Ja in dit geval kan ons 2e team eigenlijk de hand in eigen boezem steken, aangezien ze er op dat moment gewoon wat van hadden moeten zeggen. Ik denk wel dat het een verdiende overwinning was afgezien dit akefietje. Maar ons 2e was ook niet echt compleet hoorde ik. Helaas, op naar de volgende overwinning dan maar Wink

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Al op ma 22 nov 2010, 15:37

Wilco schreef:Ik heb er inderdaad naar gekeken. Ik ben bang dat er achteraf niet heel veel meer aan te doen is. Gerard (die zowel de betrokken speler als de captain is) is ingeseind door Johan lees ik hier boven, maar heeft besloten om er niks mee te doen. Van ons team heeft niemand dit gezien en kon dus niemand de speler of de wedstrijdleider er op wijzen. Hierdoor kon er niet ingegrepen worden en kan ook de uitslag niet aangepast worden. Ik heb de betrokken speler er op aangesproken en hoop dat het in de toekomst niet meer voor zal komen. Bij deze namens mijn team onze excuses.

Wilco Bos

Strict genomen had Gerard er niets mee kunnen doen, omdat hij het niet heeft waargenomen. Johan had in dit geval naar Wilco moeten lopen om het te melden.
Al

Aantal berichten : 152
Punten : 205
Registration date : 15-03-09
Leeftijd : 47

Profiel bekijken

Bericht  Johan op ma 22 nov 2010, 15:57

Weten we dat weer voor de volgende keer.
Johan

Profiel bekijken

Bericht  Osito op di 07 dec 2010, 14:04

Donderdag tegen Pallas 2 ? Is een vrij sterk team met als topper Bas van Roosmalen 2100+.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op di 07 dec 2010, 15:50

Die hebben al tegen ons 3e gespeeld vorige ronde. Geen slecht team inderdaad. Donderdag worden er 3 partijen vooruitgespeeld. Te Weten Johan vd Brink, Henk Don en Jan van Ham

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Osito op di 07 dec 2010, 16:27

Bekkertje schreef:Die hebben al tegen ons 3e gespeeld vorige ronde. Geen slecht team inderdaad. Donderdag worden er 3 partijen vooruitgespeeld. Te Weten Johan vd Brink, Henk Don en Jan van Ham
Is goed dat je dat hier even met naam en toenaam noemt...weet de tegenstander dat ook. Very Happy Evil or Very Mad
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven