VSV 1 rolt Paul keres op

Ga naar beneden

VSV 1 rolt Paul keres op

Bericht  Bekkertje op zo 21 nov 2010, 03:14

In deze thuiswedstrijd moesten we zeker oppassen voor onderschatting. Het waren ervaren spelers en vorig jaar hadden we naast het kampioenschap gegrepen doordat we het tegen 2 ''mindere'' tegenstanders lieten varen.

Bij de start van deze match was het nog allerminst duidelijk of de matchpunten wel zouden worden binnengehaald. Er stonden zo'n 6 borden allemaal erg onduidelijk, die allemaal beide kanten op konden vallen. Na 2 uur spelen ging ik nog maar eens kijken en toen zag het er een stuk rooskleuriger uit. Joost, Erik, Tjaart, John, Etienne en ikzelf stonden immers al beter. En de tegenstander van Tijmen offerde van alles, dus ik dacht zoals wel vaker... Tijmen raapt alles op wat ie tegenkomt en wint. En dat geschiedde. Net als de rest van de borden. Leo had een vroeg remisebod na een uur spelen al aangenomen in een stelling die nog veelbelovend was. Wellicht had hij wat last van concentratieproblemen door de drukke dagen in het buitenland. Etienne won na Leo als eerste waarna de rest ook vrij eenvoudig won. John moest in tijdnood nog het laatste punt binnenhalen en zo werd een licht geflateerde 7,5-0,5 overwinning behaald! Door deze fraaie uitslag staan we nu 2 bordpunten los van De Pion. Volgende match is tegen Bergen op Zoom. Niet te onderschatten, ze verloren immers maar nipt van De Pion.

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: VSV 1 rolt Paul keres op

Bericht  Opti op zo 21 nov 2010, 08:51

Bekkertje schreef:In deze thuiswedstrijd moesten we zeker oppassen voor onderschatting. Het waren ervaren spelers en vorig jaar hadden we naast het kampioenschap gegrepen doordat we het tegen 2 ''mindere'' tegenstanders lieten varen.

Bij de start van deze match was het nog allerminst duidelijk of de matchpunten wel zouden worden binnengehaald. Er stonden zo'n 6 borden allemaal erg onduidelijk, die allemaal beide kanten op konden vallen. Na 2 uur spelen ging ik nog maar eens kijken en toen zag het er een stuk rooskleuriger uit. Joost, Erik, Tjaart, John, Etienne en ikzelf stonden immers al beter. En de tegenstander van Tijmen offerde van alles, dus ik dacht zoals wel vaker... Tijmen raapt alles op wat ie tegenkomt en wint. En dat geschiedde. Net als de rest van de borden. Leo had een vroeg remisebod na een uur spelen al aangenomen in een stelling die nog veelbelovend was. Wellicht had hij wat last van concentratieproblemen door de drukke dagen in het buitenland. Etienne won na Leo als eerste waarna de rest ook vrij eenvoudig won. John moest in tijdnood nog het laatste punt binnenhalen en zo werd een licht geflateerde 7,5-0,5 overwinning behaald! Door deze fraaie uitslag staan we nu 2 bordpunten los van De Pion. Volgende match is tegen Bergen op Zoom. Niet te onderschatten, ze verloren immers maar nipt van De Pion.
http://www.paulkeres.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=950&Itemid=87
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Bericht  Mescheriakov op zo 21 nov 2010, 11:07

Gefeliciteerd mannen! Very Happy
Ik kwam om 16.45 kijken, en zag de laatste 4 borden gewonnen staan, Erik en Stefan maakten het af
met een prachtige aanval, en Tijmen en John stonden positioneel gewonnen, en speelden het goed uit.
Een echte walk-over, en een duidelijk signaal naar jullie volgende tegenstander!
Mescheriakov

Aantal berichten : 163
Punten : 179
Registration date : 11-12-09
Leeftijd : 85

Profiel bekijken

Bericht  Opti op zo 21 nov 2010, 11:13

Mescheriakov schreef:Gefeliciteerd mannen! Very Happy
Ik kwam om 16.45 kijken, en zag de laatste 4 borden gewonnen staan, Erik en Stefan maakten het af
met een prachtige aanval, en Tijmen en John stonden positioneel gewonnen, en speelden het goed uit.
Een echte walk-over, en een duidelijk signaal naar jullie volgende tegenstander!
Nou, in de tijdnoodfase gebeurde er van alles en nog wat. Daarna leek het, mede door het horen van de tussenstand, alsof er wat knakte bij Anton en kon ik het eindspel simpel uittikken.
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Bericht  joost op zo 21 nov 2010, 12:40

Wat een geweldig sportieve en humorvolle tegenstander toch weer Very Happy. Ze waren gister ook al zo sportief en ik heb een team nog nooit zo lachend weg zien gaan terwijl ze zo hard hadden verloren. Respect!

joost

Aantal berichten : 228
Punten : 250
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op zo 21 nov 2010, 14:09

Opvallend om te zien hoe de opstelling van Bergen op Zoom weer was, de 3 sterkste spelers deden niet mee.. Wellicht spelen deze wel gewoon tegen ons.

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Osito op zo 21 nov 2010, 18:22

Felicitaties al per SMS doorgegeven aan Erik maar bij deze nog een keer van harte !
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Bericht  joost op zo 21 nov 2010, 20:20

Grappig genoeg was het niet het hardste verlies van Paul Keres dat weekend. http://www.paulkeres.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=949&Itemid=87. Gunie en kornuiten hadden er duidelijk zin in.... Laughing

joost

Aantal berichten : 228
Punten : 250
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op zo 21 nov 2010, 20:36

Maar daar was het gemiddelde rating overwicht maar liefst 230 punten per bord. Dan is zo'n uitslag nog enigzins te verwachten...

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Osito op ma 22 nov 2010, 16:50

Bekkertje schreef:Maar daar was het gemiddelde rating overwicht maar liefst 230 punten per bord. Dan is zo'n uitslag nog enigzins te verwachten...
Zeker als je geen tactische opstelling kiest.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Johan op ma 22 nov 2010, 17:40

Osito schreef:
Bekkertje schreef:Maar daar was het gemiddelde rating overwicht maar liefst 230 punten per bord. Dan is zo'n uitslag nog enigzins te verwachten...

Heeft dat zin dan? Volgens mij is het eloverval bij Amersfoort niet groot...
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271

Profiel bekijken

Bericht  Osito op di 23 nov 2010, 14:26

Johan schreef:
Osito schreef:
Heeft dat zin dan? Volgens mij is het eloverval bij Amersfoort niet groot...
Ik zou zeggen, kijk naar de uitslagen en ratings per bord. Als je die eerste 3 borden op 6,7 en 8 zet moet er toch minstens een 1.5-6.5 inzitten ipv 0-8
Laughing
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Johan op di 23 nov 2010, 18:08

Ik sprak nog een van de teamleden van Paul Keres en hij zei: kijk maar niet naar de uitslag.... (de 0-Cool Very Happy
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op di 23 nov 2010, 23:43

Mja na een uur spelen zag het er totaal niet naar uit dat het 7,5-0,5 zou worden, maar het klasseverschil bracht blijkbaar toch al die punten denk ik...

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op di 23 nov 2010, 23:43

Bekkertje schreef:Mja na een uur spelen zag het er totaal niet naar uit dat het 7,5-0,5 zou worden, maar het klasseverschil bracht blijkbaar toch al die punten denk ik...

Net als in de wedstrijd van Ajax vandaag, na 30 minuten nog 0-0, maar het klasseverschil was zo enorm. Ik zei een uur voor de wedstrijd nog tegen een andere ajaxfan, ik vrees dat het een slachting gaat worden.

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Mescheriakov op wo 24 nov 2010, 18:12

Bij Real loopt er ook zo'n 200 miljoen euro op het veld, als je dat vergelijkt met Hamdoui en zijn
bloeddorstige vriendje is het verschil ook wel te begrijpen, geen schande om van die club
te verliezen, daarnaast staan ze gelukkig nog als derde van de poule. Very Happy
Mescheriakov

Aantal berichten : 163
Punten : 179
Registration date : 11-12-09
Leeftijd : 85

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven