Bergen op Zoom - Veenendaal

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Bergen op Zoom - Veenendaal

Bericht  Bekkertje op za 11 dec 2010, 22:36

Het was een vrij rustige heenweg, een kwartiertje in de file gestaan, maar dat is niet erg als je zo'n heerlijke cd op hebt staan van de black eyed peace. Deze werd op de terugweg ook uitbundig beluisterd en er werd zo'n beetje half gefeest in de auto.

Nu even het verslag van de wedstrijd:

Het was eigenlijk de hele middag vrij spannend naar mijn idee, maar er stonden wel snel 4 borden erg goed. Tjaart, Erik, John en Joost stonden al vrij goed na de opening. Etienne en Stefan hadden een variant die ze wel beviel op het bord dus dat moest wel goed komen dachten we zo. Dat bleek niet zo te zijn na 4 uur spelen. Ikzelf probeerde iets nieuws terwijl ik wist wat de theoretische zet was. Dit pakte niet zo goed uit, verloor een pion en mijn tegenstander speelde het werkelijk subliem uit moet ik zeggen. Complimenten aan mijn tegenstander. Hier had Etienne ook al last van, zijn tegenstander had een ernstig goede dag en Et werd geveegd. Daar tegenover stonden de overwinningen van John en Joost, die vrij goed speelden. Tjaart had intussen ook al gewonnen, hij stond een kwal achter maar in hevige tijdnood voor beiden blunderde zijn tegenstander een volle toren weg. Dat punt hadden we heel hard nodig. Zo geschiedde: 3-2. Daarna won Erik en kon Mike in een goede partij van hemzelf het beslissende halfje noteren. Tijmen verloor hierna nog. Zo werd door het oude a/b team maar liefst een score van 1/4 gehaald en door de zwartspelers maar liefst 0,5/4. Dit zijn we toch niet echt gewend. Tijd voor verandering komende ronden.

Gelukkig won het team, dat is het belangrijkste. We staan nu 1 matchpunt los doordat De Pion met de cijfers 6,5-1,5 verloor van de nummer 3(nu 2) HMC Calder 2.

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Bergen op Zoom - Veenendaal

Bericht  Osito op za 11 dec 2010, 22:40

Bekkertje schreef:Zo werd door het oude a/b team maar liefst een score van 1/4 gehaald en door de zwartspelers maar liefst 0,5/4. Dit zijn we toch niet echt gewend.
De zwartspelers haalden zelfs een 0,5 uit 8 deze middag. Laughing
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op zo 12 dec 2010, 01:38

Was weer een heerlijk dagje Smile Zelfs de autorit, soms is rijden niet erg.

Ben zelf ook weer dik tevreden over mijn potje. John speelde ook zeer fraai en Joost had ook een lekkere pot.
Tjaart moet in de toekomst haast wel GM worden, al is het alleen al door het winnen van straalverloren stellingen, was weer grappig om te zien, volgens mij bleven ze gewoon doorvluggeren toen de 40 ook allang voorbij waren. Dat was een belangrijk punt, toen werd het namelijk 3-2, was het mij wel duidelijk dat ik ging winnen en Mike dan fraai spelend met zwart het benodigde halfje kon binnenbrengen. Helaas kon Tijmen toen al niets meer uitrichten en die nullen bij Et en Steef, ach dat kan een keer gebeuren, tegenstanders speelden ook erg goed tegen. Dat is geen schande.

Het kon niet op voor me, ook nog gewonnen met "ballen" vanavond en als klap op de vuurpijl draait het profcoachteam dit weekend ook weer alleraardigst, op de overall-ranglijst zelfs al (tijdelijk?!) opgeklommen naar plaats 162.

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op zo 12 dec 2010, 08:55

Mooie dag inderdaad. Krappe overwinning van het team, wat net zo goed andersom had kunnen zijn.
Zelf een heerlijk potje gespeeld. Een plus na de opening werd lekker binnen gehaald door 18.Pxf7!! en de daaropvolgende combi. Eerst twee torens voor drie stukken en na tien zetten een kwal en poppetje meer op het bord.

Dikkie, winnen met ballen wordt een stuk lastiger als im opti en gm osito er bij zijn. Razz
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op zo 12 dec 2010, 09:18

Opti schreef:

Dikkie, winnen met ballen wordt een stuk lastiger als im opti en gm osito er bij zijn. Razz
Dat kun je enkel bewijzen door mee te doen, ik kon die 4 jeugdspelers wel eigenhandig achter me laten Smile
Tot teleurstelling van Joost die continu scandeerde:"geluk, geluk!" soms afgewisseld met een scheldwoord of vloek, dat maakt het nog grappiger.

Zo, nu tas inpakken en al dat overtollige vreten van gisteren eraf trainen.
Die 4 zijn echt ongelooflijk grappig, zijn gewoon nog naar Aladdin gegaan.
Shocked

én sinds kort:

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  joost op zo 12 dec 2010, 10:19

Erik schreef:
Opti schreef:

Dat kun je enkel bewijzen door mee te doen, ik kon die 4 jeugdspelers wel eigenhandig achter me laten Smile
Tot teleurstelling van Joost die continu scandeerde:"geluk, geluk!" soms afgewisseld met een scheldwoord of vloek, dat maakt het nog grappiger.

Zo, nu tas inpakken en al dat overtollige vreten van gisteren eraf trainen.
Die 4 zijn echt ongelooflijk grappig, zijn gewoon nog naar Aladdin gegaan.
Shocked

.... en niemand kreeg zijn kapsalon op XD
Et vond het (totaal terecht) zonde van de halalkoe.

Daarna nog tot 4 uur gebald, met natuurlijk muziek erbij:

Wat een goddelijk nummer en cd toch..

Cool

Laatst aangepast door joost op zo 12 dec 2010, 13:24; in totaal 1 keer bewerkt

joost

Aantal berichten : 228
Punten : 250
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Mescheriakov op zo 12 dec 2010, 10:40

Gefeliciteerd mannen! Very Happy Dit was waarschijnlijk jullie spannendste wedstrijd tot nog toe, jullie staan er
lekker voor en hebben volgende keer een thuiswedstrijd. Basketball
Mescheriakov

Aantal berichten : 163
Punten : 179
Registration date : 11-12-09
Leeftijd : 84

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  joost op zo 12 dec 2010, 10:46

Mescheriakov schreef:Gefeliciteerd mannen! Very Happy Dit was waarschijnlijk jullie spannendste wedstrijd tot nog toe, jullie staan er
lekker voor en hebben volgende keer een thuiswedstrijd. Basketball

Neenee, we hebben een uitwedstrijd, tegen de pion... Dat wordt een hele spannende Exclamation

joost

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op zo 12 dec 2010, 14:14

Jep en na deze uitwedstrijd volgen er nog maar liefst 2! Ook nog naar De Toren en HMC 2 die nu 2e staat. Dat is pas in de laatste ronde... En tot 4 uur gebald inderdaad, ongelofelijk maar Tijmen haalde in potje nummer 2 maar 2 ballen in bijna een heel potje. Die had een positieve score. Het eerste potje was een stuk spannender. Tot aan de 2 kaarten op de terugweg stond Tijmen maar 1 bal voor op mij, maar helaas kreeg ik toen geen 1 troef van de 2 en wou ik 0 zeggen.. totdat dat niet mocht omdat we dan uitkwamen. Toen was het wel gespeeld... Die had een positieve score. Daarom hielden we het na een ronde of 16 maar gezien. Was ook kapot wel heerlijk geslapen. Nu weer lekker die cd aan het luisteren. Zometeen voor het new in chess artikel met Etienne aan de slag Smile

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op zo 12 dec 2010, 14:59

Interessant verslag over HMC2-De Pion op http://www.depion.nl/inhoud/senioren/depion1.php. Een relaas over aanvangstijden, teamleiders en ijskasten.
Opti

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  brilsmurf op zo 12 dec 2010, 15:54

Je linkt werkt helaas niet. ;(

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op zo 12 dec 2010, 17:01

brilsmurf schreef:Je linkt werkt helaas niet. ;(
met zonder puntje aan het eind lukt het wel
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op zo 12 dec 2010, 20:37

Die topscorer van pion heeft verloren, betekent dat Joost nu de enige met 4 uit 4 is in onze poule.

én sinds kort:

Erik
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op zo 12 dec 2010, 20:41

Erik schreef:Die topscorer van pion heeft verloren, betekent dat Joost nu de enige met 4 uit 4 is in onze poule.
Staat inmiddels ook op KNSB site.
Zie dat ik zelf inmiddels ongedeeld 2e sta (met 3,5 uit 4)
Smile
Sowieso erg veel vsv spelers op dat lijstje Very Happy

én sinds kort:

Erik
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Etienne_G op zo 12 dec 2010, 22:54

Netjes hoor Joost en Dikkie=) Al hoop ik toch dat Dikkie nog door Willy vergezeld zal worden.. kan waarschijnlijk niet meer nu de remise al is toegekend, maar volgens mij mag er nooit remise geclaimd worden in die situatie.. (zie discussie op utrechtschaak, KNSB ronde 4)

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op ma 13 dec 2010, 09:51

Etienne_G schreef:Netjes hoor Joost en Dikkie=) Al hoop ik toch dat Dikkie nog door Willy vergezeld zal worden.. kan waarschijnlijk niet meer nu de remise al is toegekend, maar volgens mij mag er nooit remise geclaimd worden in die situatie.. (zie discussie op utrechtschaak, KNSB ronde 4)
Inderdaad een nogal vage actie van de arbiter. Als Martin in die gelijke stand iets rustiger had gezet en die 2 pionnen niet had weggegeven, dan was de remise terecht. Immers ook na het vallen van de vlag kan de arbiter dan tot remise besluiten. Dat de arbiter nu alsnog remise geeft in een verloren stand is jammerlijk. Lijkt me inderdaad verder niet aan te vechten.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op ma 13 dec 2010, 10:58

Osito schreef:
Etienne_G schreef:Netjes hoor Joost en Dikkie=) Al hoop ik toch dat Dikkie nog door Willy vergezeld zal worden.. kan waarschijnlijk niet meer nu de remise al is toegekend, maar volgens mij mag er nooit remise geclaimd worden in die situatie.. (zie discussie op utrechtschaak, KNSB ronde 4)
Inderdaad een nogal vage actie van de arbiter. Als Martin in die gelijke stand iets rustiger had gezet en die 2 pionnen niet had weggegeven, dan was de remise terecht. Immers ook na het vallen van de vlag kan de arbiter dan tot remise besluiten. Dat de arbiter nu alsnog remise geeft in een verloren stand is jammerlijk. Lijkt me inderdaad verder niet aan te vechten.
Ik was er niet bij, dus lastig de situatie goed in te schatten. Willy en De Toren houden zich stil. Verhaal van Martin klinkt als zetjes doen om de tegenstander door de vlag te jagen. Lijkt wel een beetje op De Rooij (die komen we straks nog tegen) - Friso (1-0) van jaren geleden tijdens een pinkstertoernooi in Bussum. Het jaar erop speelde ze met increment. Misschien een idee voor de competitie?
Opti

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op ma 13 dec 2010, 12:39

Ik ken Willy als een zeer sportief iemand en zou nooit oprecht zijn tegenstander moedwillig vlaggen, maar in teamwedstrijden kunnen wel vaker gekke dingen gebeuren. Weet niet wat ze ermee gaan doen, maar stand blijft sowieso ongewijzigd daardoor. Opvallend trouwens dat Wageningen weer koploper is. Zou toch echt een spektakel zijn als ze daar promoveren. Er stonden 2 vrij uitgebreide stukken in de krant, misschien dat ze eindelijk wat meer gaan publiceren over het schaken.. Smile

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op ma 13 dec 2010, 13:38

Opti schreef:
Osito schreef:
Ik was er niet bij, dus lastig de situatie goed in te schatten. Willy en De Toren houden zich stil. Verhaal van Martin klinkt als zetjes doen om de tegenstander door de vlag te jagen. Lijkt wel een beetje op De Rooij (die komen we straks nog tegen) - Friso (1-0) van jaren geleden tijdens een pinkstertoernooi in Bussum. Het jaar erop speelde ze met increment. Misschien een idee voor de competitie?
Zoals Martin het beschreef op USF leek het bijna of Willy wel met een plan speelde. Zeker als je ineens 2 pionnen achterstaat en in de slotstelling 'gewoon' op stelling en tijd verloren staat. Maar we hoeven ons er inderdaad niet druk om te maken. 4,5-3,5 of 5-3 is niet een schokkend verschil. Overigens is Toren 1 sowieso vrij stil als het om verslagen gaat. Teams 2,3 en 4 staan er altijd meteen al op.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op ma 13 dec 2010, 14:41

Erik schreef:Die topscorer van pion heeft verloren, betekent dat Joost nu de enige met 4 uit 4 is in onze poule.
Die Joost is na een korte stilstand ineens supersterk geworden. Volgende keer zal ik maar een keer op hem stemmen voor de pool. Cool
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op ma 13 dec 2010, 15:10

Joost was natuurlijk altijd al een groot talent, maar afgelopen 2 jaar had ie er gewoon niet zo heel veel zin meer in. Buiten dat is ie ook nog eens voor 300 % gemotiveerd met teamwedstrijden, maar dat hebben we denk ik allemaal wel Smile Gelukkig is het plezier bij hem helemaal terug, zeker ook aan de uitspraak te horen van afgelopen donderdag tegen Erik is ie weer gemotiveerd om de rest proberen voorbij te gaan Smile

Jij speelde trouwens ook geen onverdienstelijke partij Mike, het enige halfje met zwart op de 8 borden, dat mag ook gezegd worden Cool

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op ma 13 dec 2010, 15:37

Bekkertje schreef:Joost was natuurlijk altijd al een groot talent, maar afgelopen 2 jaar had ie er gewoon niet zo heel veel zin meer in. Buiten dat is ie ook nog eens voor 300 % gemotiveerd met teamwedstrijden, maar dat hebben we denk ik allemaal wel Smile Gelukkig is het plezier bij hem helemaal terug, zeker ook aan de uitspraak te horen van afgelopen donderdag tegen Erik is ie weer gemotiveerd om de rest proberen voorbij te gaan Smile

Jij speelde trouwens ook geen onverdienstelijke partij Mike, het enige halfje met zwart op de 8 borden, dat mag ook gezegd worden Cool
Klopt, alleen had mijn tegenstander wat minder ELO-puntjes dan gehoopt en verwacht. Wink
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  joost op ma 13 dec 2010, 16:50

Bekkertje schreef:Joost was natuurlijk altijd al een groot talent, maar afgelopen 2 jaar had ie er gewoon niet zo heel veel zin meer in. Buiten dat is ie ook nog eens voor 300 % gemotiveerd met teamwedstrijden, maar dat hebben we denk ik allemaal wel Smile Gelukkig is het plezier bij hem helemaal terug, zeker ook aan de uitspraak te horen van afgelopen donderdag tegen Erik is ie weer gemotiveerd om de rest proberen voorbij te gaan Smile

Ik heb nooit slechter gestaan, al heb ik in het midden me voordeel wel verkloot. Zo perfect was m'n partij niet, al was ik wel de hele partij van plan 'm te winnen. Plezier is idd het belangrijkste, daarmee krijg je automatisch meer concentratie en blijf je scherp, omdat je scherp wíl blijven. Mike, ik dacht dat je na de opening zelfs wat beter stond, maar het eindspel kon zelfs Kasparov niks meer van maken Razz. Toch lekker potje leek me. Overigens deed deze winst me niet alleen aan de winst op Veldhoven vorig jaar denken (met tj (en ook ik) die extreme mazzel hadden), maar ook aan de wedstrijd tegen Paul Keres vorig jaar. Toen won iedere zwartspeler, behalve Jan-Jaap, die ik na het middenspel vies henkte en remise gaf in een mat-in-twee stelling XD

joost

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: