Simultaan Anish Giri of Hans Bohm

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Simultaan Anish Giri of Hans Bohm

Bericht  Bekkertje op di 28 dec 2010, 13:36

Kreeg gisteravond een uitnodiging van iemand van de cirkel uit Ede om op zondag 9 januari het in een simultaan op te nemen tegen Anish Giri. Lijkt me wel leuk. Ik moest ook nog vragen naar andere jeugdspelers zoals Joost, Etienne en Tijmen die het misschien ook wel leuk vonden.

http://www.simonis-buunk.nl/schaakfeest/

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Simultaan Anish Giri of Hans Bohm

Bericht  Etienne_G op di 28 dec 2010, 14:30

Lijkt me wel leuk. Als er vervoer is en ik na extern ergens kan overnachten wil ik denk ik wel mee. Alleen jammer dat Hans Bohm er ook is.. beetje vervelend mannetje is dat Laughing

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op wo 29 dec 2010, 03:12

Haha alsof je de woorden uit Opti zijn mond vist. Datzelfde zei Opti gisteren ook al Razz

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op di 04 jan 2011, 11:23

Ik heb een mailtje gestuurd en een reactie gehad. Het zat nagenoeg vol, maar ze wilden graag plaats maken voor 3 sterke jeugdspelers. Joost jij wilt ook wel tegen Anish Giri spelen neem ik aan?

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  joost op di 04 jan 2011, 19:56

Dat zou ik niet erg vinden idd

joost

Aantal berichten : 228
Punten : 250
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op zo 09 jan 2011, 20:41

Giri nam het op tegen maar liefst 33 deelnemers. Er zaten aardig wat goeie schakers tussen zoals Leo, Jef, Otto Wilgenhof en nog een paar goede spelers. Maar Anish won maar liefst 31 partijen met vrijwel veel gemak. Ik zag de combinaties links en rechts op de borden om de oren vliegen. Wat een talent heeft die jongen. De enige 2 remises van vandaag gingen naar 2 veenendalers: Joost en ikzelf. Etienne hield het erg lang vol, maar moest uiteindelijk toch nog kapituleren. Was een erg goed geregelde simultaan. Ze kwamen een aantal keren langs met drinken en hapjes. Erg lekker. Was een bedrijf met flink wat geld in ieder geval. Er hingen overal schilderijen met een waarde tussen de 1000 en de 150.000 euro wat ik hoorde. Er was erg veel pers bij betrokken en iedereen was in een goed humeur.

Nu wat over de partijen: Joost kreeg een spaans variantje op het bord met g6 en die speelde het fantastisch in de opening. Hij offerde een pion voor actieve stukken en Anish hield hier met erg veel moeite remise in een gelijk lopereindspel met een pion meer voor Joost.

Ikzelf had een Semi-Slav op het bord met Dc2 en daarna b3. (Anish had overal wit). Zelf speel ik dit ook wel eens de laatste tijd en het is erg lastig om met zwart hierop normaal spel te krijgen. Ik koos voor een iets andere opzet dan in de partij Ivanchuck-Aronian (1-0 harde beukpartij Ivanchuck) maar wel met het idee b6 lb7 en op het juiste moment c5. Ik had een zetje of 10 later een leuk tactisch grapje wat hij volgens mij helemaal gemist had (geloof me hij mist heeeel weinig, maar in een simultaan kan het niet anders dan een paar kleine slippertjes maken, soms had ik werkelijk het idee dat hij een computer was) en kreeg ik 2 stukken voor een toren + pion voor Anish. Mijn structuur was wel een beetje overhoop maar ik kon dit allemaal oplossen in de volgende 20 zetten. Ik kon uiteindelijk heel smerig dames ruilen op een gunstige manier, want mijn dubbelpion werd opgelost daardoor. Als hij de dame niet sloeg had ik een hele smerige manier mat dreigen en was het gelijk over geweest. Dit ziet ie dan wel weer binnen 2 seconden en hij baalde wel dat hij dit eindspel in moest gaan. Hij speelde het eindspel wel subliem goed, maar ik kreeg toch de betere winstkansen. Ik kreeg de volgende stelling op het bord: Wit: Kg3 pion b4 toren a4. Zwart: Pion f7 koning e5 paard op f4 en loper op d5. Dit lukte me helaas net niet om te winnen, want hij offerde zijn toren op een goed moment. Het zal wel gewonnen zijn maar omdat we nog maar met een bordje of 4 bezig waren had ik te weinig tijd om dit nog te winnen.

Al met al een hele gezellige middag en een superpot Smile Remise tegen 2680 en de nr 52 van de wereld is toch wat, ook al is het een simultaan. Ik durf wel te wedden dat hij het beste is van allemaal die ooit een simultaan in Nederland heeft gegeven Razz Denk ook beter dan Anand in Amsterdam.

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  joost op zo 09 jan 2011, 22:28

Ik heb na mijn draw (met veel kansen op meer) nog flink in de galerie lopen kijken. Schilderijen met waarden tot €500.000 zelfs! Was helaas iets te druk om er een te verdonkeremanen. Respect voor Giri, 2 draws maar gegeven, rest gewonnen. Zorgde er ook voor dat ik en Bekker als halfgoden werden aangesproken soms Laughing

joost

Aantal berichten : 228
Punten : 250
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op zo 09 jan 2011, 22:44

Ja dat was wel leuk. De organisatie van het toernooi was erg netjes gekleed en ook erg beleefd tegenover iedereen. Ze waren razend enthausiast de hele dag en overal wilden ze energie in steken. Die Bohm kan wel goed praten trouwens, een echte spreker.

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op zo 09 jan 2011, 23:50

Frank Buunk is inderdaad kunsthandelaar. Kan me nog wel een rondleiding herinneren in zijn galerie. Hangen best aardige schilderijen.
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op ma 10 jan 2011, 00:41

Show donderdag jullie partijtjes maar even. Smile
Om hem nu al met Anand te vergelijken en zelfs hoger inschatten vind ik wel wat voorbarig, die is echt "van een andere planeet".

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op ma 10 jan 2011, 02:21

Ik denk dat Giri over 2-3 jaar hoger staat dan Anand

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op ma 10 jan 2011, 02:43

Bekkertje schreef:Ik denk dat Giri over 2-3 jaar hoger staat dan Anand
Kratje? Very Happy

én sinds kort:

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op ma 10 jan 2011, 08:47

Hahahaha, grapjas. Die kans is nog kleiner dan dat 020 in de komende vijf jaar de CL wint. En die is al nagenoeg nul procent.
Opti

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op ma 10 jan 2011, 08:55

Erik schreef:Show donderdag jullie partijtjes maar even. Smile
Om hem nu al met Anand te vergelijken en zelfs hoger inschatten vind ik wel wat voorbarig, die is echt "van een andere planeet".
Om dan nog maar te zwijgen over simultaans die eventueel gegeven zijn door Kasparov, Karpov etc.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op ma 10 jan 2011, 13:07

Opti schreef:
Hahahaha, grapjas. Die kans is nog kleiner dan dat 020 in de komende vijf jaar de CL wint. En die is al nagenoeg nul procent.

Haha de Kans dat Ajax de cl wint in de komende 5 jaar vind ik eigenlijk kleiner dan dat Giri hoger staat Razz

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  brilsmurf op ma 10 jan 2011, 13:35

Zeer geslaagde simultaan. Grapig was het verschil tussen de rassimultaanspeler Hans Bohm en Anish Giri die voor het eerst! een simultaan gaf. Dit was duidelijk te merken, want wat ik zo even heb gezien had Giri het op minstens 5 borden erg lastig. Dat hij dan toch nog maar 2 remises moet afgeven getuigt natuurlijk van heel veel talent. Verder was het eten en drinken uitstekend verzorgt en was de sfeer heel gemoedelijk en ontspannen, wat bij sommige schaaktoernooien wel eens anders kan zijn.

Ze proberen er nu een jaarlijks evenement van te maken met eventueel Fischer Random Chess in plaats van gewoon schaken. Dit kan ik alleen maar aanmoedigen.

Otto Wilgenhof stond trouwens wel op de deelnemerslijst, maar is niet komen opdagen.

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op ma 10 jan 2011, 13:38

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op ma 10 jan 2011, 14:28

brilsmurf schreef:Otto Wilgenhof stond trouwens wel op de deelnemerslijst, maar is niet komen opdagen.

Waarom moet je dat zo specifiek melden? Deed jij laatst niet hetzelfde in Bennekom... Wink

én sinds kort:

Erik
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op ma 10 jan 2011, 15:37

Bekkertje schreef:
Opti schreef:

Haha de Kans dat Ajax de cl wint in de komende 5 jaar vind ik eigenlijk kleiner dan dat Giri hoger staat Razz
Kratje bier, Bekker?
Opti

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  brilsmurf op ma 10 jan 2011, 16:00

Erik schreef:
brilsmurf schreef:Otto Wilgenhof stond trouwens wel op de deelnemerslijst, maar is niet komen opdagen.

Waarom moet je dat zo specifiek melden? Deed jij laatst niet hetzelfde in Bennekom... Wink

Stefan zei in zijn stukje dat ook Otto Wilgenhof tegen Anish schaakte, maar dat was dus niet het geval omdat hij er niet was. Er stond wel een bordje met zijn naam op een schaakbord, vandaar. Zijn plek werd ingenomen door de eigenaar van de kunsthandel en even later door de docent scheikunde van Onno! Smile

Nee?!

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op ma 10 jan 2011, 16:04

Huh? ik weet niet waar jij hebt gekeken maar 2 borden rechts naast mij zat toch echt Otto Wilgenhof, im sure Of hij moet een tweelingbroer geweest zijn, maar ik weet toch echt hoe hij eruit ziet. Hij hield het nog vrij lang vol zelfs, tot aan de laatste 8 ofzo.. Maar misschien dat zijn bordje er gewoon nog stond en leek die man heel erg op hem..

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Etienne_G op ma 10 jan 2011, 16:41

Bekkertje schreef:Huh? ik weet niet waar jij hebt gekeken maar 2 borden rechts naast mij zat toch echt Otto Wilgenhof, im sure Of hij moet een tweelingbroer geweest zijn, maar ik weet toch echt hoe hij eruit ziet. Hij hield het nog vrij lang vol zelfs, tot aan de laatste 8 ofzo.. Maar misschien dat zijn bordje er gewoon nog stond en leek die man heel erg op hem..

Ik heb ook gezien dat Otto's bord ingenomen werd door een ander, dat was ergens tussen mij en Tijmen in. Heb Otto echt nergens gezien, dus ik denk dat je je vergist hebt.. Wink

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op ma 10 jan 2011, 20:52

Klopt, ik heb de foto gezien van die man en het was Otto niet nee. Hij leek alleen in zijn gezicht op Otto, alleen zn haren waren wat grijzer Razz

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op ma 10 jan 2011, 21:11

Even back to topic Razz
Opti schreef:Kratje bier, Bekker?
Opti

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op ma 10 jan 2011, 22:19

ja is goed, dus als Giri op de januari lijst van 2014 niet meer elo heeft dan Anand krijg jij een kratje van mij en anders andersom...

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende