Het trots op jezelf draadje :)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Het trots op jezelf draadje :)

Bericht  Erik op za 26 feb 2011, 12:37

Vandaag op de sportschool, na al 40 minuten inspanning op de fiets en 35 minuten op de crosstrainer, dacht ik: "het lopen doe ik nu eens aan het eind".
Nadeel dat je natuurlijk al enigszins vermoeid bent...

Echter na 40 minuten zat ik op 5.74 km, daar zit ik normaal al niet echt boven.
Ik dacht ik ga gewoon eens kijken of ik één uur aan een stuk door kan hardlopen met een nog wat vlugger tempo en dan kijk ik wel of ik het zelfs 10 km. ga volhouden.
Het versnellen ging zo makkelijk dat ik na 1 uur "doorkwam" in 8.92 km. een flinke versnelling dus want zelfs die trussentijd van 5.74 km. in 40 min. is maar 8.61 per uur gemiddeld en ik zat dus al op 8.92 omdat ik het apparaat tot boven gemiddeld 10 per uur had "opgeschroefd".
Vervolgens voelden de benen zo goed dat ik het ook die 10 km. volhield en dat bereikt had na 66 minuten en 25 seconden. Daar was ik dus zeer tevreden mee, sowieso omdat ik 96 kilo weeg (was ongeveer 110 in september) en nul experience heb in het lopen van 10km.
Bovendien kon ik na die 10km. voor mijn gevoel nog wel een tijdje doorgaan maar dat leek me niet zo verstandig en ik was bovendien al voldaan en tevree. Smile

Ik wilde voor m'n 40e een keer boven die 2200 rating komen, wat gelukt is, maar wellicht wil ik ook nog voor m'n 40e die 10 km. onder het uur gaan lopen. Heel veel tijd daarvoor heb ik echter niet meer... Shocked

Oh ja, gelukkig kon ik al die "doorkomsttijden/kilometers" goed in mijn hoofd opslaan tijdens het lopen, sowieso best lastig als je tijdens het lopen met pen en papier in de weer zou moeten zijn.

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Re: Het trots op jezelf draadje :)

Bericht  Bekkertje op za 26 feb 2011, 14:02

Ik heb zeker respect voor het aantal kilo's dat jij bent kwijtgeraakt Dikkie! Blijf zo doorgaan, ik kan ook echt merken dat je achter het bord een veel fittere indruk maakt, ondanks dat je af en toe nog last hebt van je darmproblemen. Maar vooralsnog lijkt het zeker te helpen dat je nu zoveel sport achter het bord. Ik vind je ook veel sterker spelen dan 2 jaar terug.. Komt misschien ook door de training van Lilov en het praktischer spelen, maar dit zal ongetwijfeld ook meespelen Wink Op naar die 2300? Razz Dan doe ik met je mee, wil dat volgend jaar wel ongeveer hebben als het effe kan. Daarvoor zal ik extern wel een stuk beter moeten spelen, want dit jaar is dat echt bagger. Komt misschien ook door het begin van het seizoen, ik wil nu kostte wat het kost telkens winnen en ik leg mezelf een veel te hoge druk op denk ik. In toernooien speel ik veel losser en aanvallender lijkt het wel. Komt wel weer goed extern, dit is mijn 1e jaar dat ik echt een flutscore heb namelijk.

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op za 26 feb 2011, 15:37

Erik schreef:Vandaag op de sportschool, na al 40 minuten inspanning op de fiets en 35 minuten op de crosstrainer, dacht ik: "het lopen doe ik nu eens aan het eind".
Nadeel dat je natuurlijk al enigszins vermoeid bent...

Echter na 40 minuten zat ik op 5.74 km, daar zit ik normaal al niet echt boven.
Ik dacht ik ga gewoon eens kijken of ik één uur aan een stuk door kan hardlopen met een nog wat vlugger tempo en dan kijk ik wel of ik het zelfs 10 km. ga volhouden.
Het versnellen ging zo makkelijk dat ik na 1 uur "doorkwam" in 8.92 km. een flinke versnelling dus want zelfs die trussentijd van 5.74 km. in 40 min. is maar 8.61 per uur gemiddeld en ik zat dus al op 8.92 omdat ik het apparaat tot boven gemiddeld 10 per uur had "opgeschroefd".
Vervolgens voelden de benen zo goed dat ik het ook die 10 km. volhield en dat bereikt had na 66 minuten en 25 seconden. Daar was ik dus zeer tevreden mee, sowieso omdat ik 96 kilo weeg (was ongeveer 110 in september) en nul experience heb in het lopen van 10km.
Bovendien kon ik na die 10km. voor mijn gevoel nog wel een tijdje doorgaan maar dat leek me niet zo verstandig en ik was bovendien al voldaan en tevree. Smile

Ik wilde voor m'n 40e een keer boven die 2200 rating komen, wat gelukt is, maar wellicht wil ik ook nog voor m'n 40e die 10 km. onder het uur gaan lopen. Heel veel tijd daarvoor heb ik echter niet meer... Shocked

Oh ja, gelukkig kon ik al die "doorkomsttijden/kilometers" goed in mijn hoofd opslaan tijdens het lopen, sowieso best lastig als je tijdens het lopen met pen en papier in de weer zou moeten zijn.

Personal bests

Running

* Cooper (12 min) 2.59 km
* One hour 10.81 km
* 3 miles 24 m 52 s
* 5 km 25 m 45 s
* 10 km 55 m 23 s
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  joost op za 26 feb 2011, 20:25

Wat was ookalweer die weddenschap met Oscar? Was dat een marathon of 10 km? Anyway, ik wil er nog wel twee kratjes bijdoen als je het haalt, of wat vifit en andere gezonde dingen als je echte mentaliteit hebt. Ik begin grote respect te krijgen!

joost

Aantal berichten : 228
Punten : 250
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op do 21 apr 2011, 01:03

De titel (kampioenschap intern) is binnen, de laatste 11 keer dat ik intern meespeelde won ik ze alle 11(!)

Het complete bijgewerkte clublijstje:

Kampioenenlijst VSV

1959 J.Konings(1e clubkampioen Veenendaal sinds de oprichting 1 april 1947)
1960 geen
1961 J.B.Griffioen
1962 Jan-Willem Boelens
1963 Jan-Willem Boelens
1964 Jan-Willem Boelens
1965 J.B.Griffioen
1966 C.J.Vink
1967 J.N.Elenbaas
1968 Jan-Willem Boelens
1969 Leo Vrijken
1970 Leo Vrijken
1971 Jan-Willem Boelens
1972 Leo Vrijken
1973 Leo Vrijken
1974 J.N.Elenbaas
1975 Leo Vrijken
1976 Leo Vrijken
1977 Jan-Willem Boelens
1978 Ed Zinkhaan
1979 Jan-Willem Boelens
1980 Fred Muysson
1981 Jan-Willem Boelens
1982 Leo Vrijken
1983 Jan-Willem Boelens
1984 Steven van Enk
1985 Steven van Enk
1986 Steven van Enk
1987 Ed Zinkhaan
1988 Frans Suijdendorp
1989 Arend-Jan de Groote (jr.)
1990 Vincent Diepeveen
1991 Jef Verwoert
1992 Jef Verwoert
1993 Henk Brongers
1994 Henk Brongers
1995 Erik van den Dikkenberg
1996 Erik van den Dikkenberg
1997 Erik van den Dikkenberg
1998 Erik van den Dikkenberg
1999 Erik van den Dikkenberg
2000 Erik van den Dikkenberg
2001 Audry Burer
2002 Leo Hovestadt
2003 Henk Brongers
2004 Erik van den Dikkenberg
2005 Erik van den Dikkenberg
2006 Erik van den Dikkenberg
2007 Erik van den Dikkenberg
2008 Stefan Bekker
2009 Leo Hovestadt
2010 Stefan Bekker
2011 Erik van den Dikkenberg

Aantal titels (Er werd 52x iemand kampioen):
11:Erik van den Dikkenberg
9: Jan-Willem Boelens
7: Leo Vrijken
3: Steven van Enk, Henk Brongers
2: J.B.Griffioen, J.N.Elenbaas, Ed Zinkhaan, Jef Verwoert, Leo Hovestadt en Stefan Bekker
1: J.Konings, C.J.Vink, Fred Muysson, Frans Suijdendorp, Arend-Jan de Groote,
Vincent Diepeveen en Audry Burer.

én sinds kort:

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op do 21 apr 2011, 08:26

Vanwege traumatische ervaring stel ik voor om de regel van 2001 te schrappen. Al is vast ook voor. Rolling Eyes Crying or Very sad
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Al op do 21 apr 2011, 11:36

Osito schreef:Vanwege traumatische ervaring stel ik voor om de regel van 2001 te schrappen. Al is vast ook voor. Rolling Eyes Crying or Very sad

Ik troost mijzelf liever met de gedachte dat de interne wedstrijdleider in de laatste ronde Osito bewust tegen iemand indeelt die niet op komt dagen, mij tegen Leo indeelt en zichzelf aan een tegenstander koppelt die aanzienlijk lager op de ranglijst staat om zo kampioen te kunnen worden. Eervoller tweede kun je niet worden Very Happy . En deze beste prestatie ooit van mij wil je achteloos verwijderen ???? Schaam je !!!!!!!!!!!!!!
Al

Aantal berichten : 152
Punten : 205
Registration date : 15-03-09
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op do 21 apr 2011, 11:52

Al schreef:
Osito schreef:Vanwege traumatische ervaring stel ik voor om de regel van 2001 te schrappen. Al is vast ook voor. Rolling Eyes Crying or Very sad

Ik troost mijzelf liever met de gedachte dat de interne wedstrijdleider in de laatste ronde Osito bewust tegen iemand indeelt die niet op komt dagen, mij tegen Leo indeelt en zichzelf aan een tegenstander koppelt die aanzienlijk lager op de ranglijst staat om zo kampioen te kunnen worden. Eervoller tweede kun je niet worden Very Happy . En deze beste prestatie ooit van mij wil je achteloos verwijderen ???? Schaam je !!!!!!!!!!!!!!
Met 3 titelkandidaten is de laatste ronde best spannend. Ja ik moest tegen Jan van Ham en die bleek ineens niet te komen. Toen werd voorgesteld dat ik tegen nummer 20 zou spelen of zo...hahaha. Leo bleek vervolgens niet op de hoogte van de spanning in de titelstrijd en gaf jou remise. Audry won van Piet. Tja ik had dat seizoen 2 uit 2 tegen Audry en 1,5 uit 2 tegen AL, maar ja wat koop je ervoor.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op vr 22 apr 2011, 13:34

Vandaag voor 2e keer 10 km. gelopen.
Bijna 5 minuten sneller dan vorige keer!!
Oscar was getuige van de 61 minuten en 54 seconden.
Nog net niet in een uur, toen zat ik op 9.71 km.
Na 20 minuten zat ik pas op 3km omdat ik altijd vrij slow begin en als de benen goed blijven voelen beslis of ik voor de 10 km ga.
Zeer tevreden in ieder geval. Very Happy

én sinds kort:

Erik
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Etienne_G op vr 22 apr 2011, 15:05

Erik schreef:Vandaag voor 2e keer 10 km. gelopen.
Na 20 minuten zat ik pas op 3km omdat ik altijd vrij slow begin en als de benen goed blijven voelen beslis of ik voor de 10 km ga.

Top dikkie! Die 10 km in een uur zit er dus gauw aan te komen Very Happy

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  joost op vr 22 apr 2011, 16:59

Erik schreef:Vandaag voor 2e keer 10 km. gelopen.

Wordt Dikkie de eerste die de marathon binnen 2 uur loopt?

joost

Aantal berichten : 228
Punten : 250
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op wo 27 apr 2011, 08:34

The sky is the limit, Dikkie. Hoe gaat het fietsen ? Kun je ook een beetje zwemmen ? IronMan Hawai lijkt me een mooie nieuwe uitdaging !
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op di 19 aug 2014, 10:13

Erik schreef:

Ik wilde voor m'n 40e een keer boven die 2200 rating komen, wat gelukt is, maar wellicht wil ik ook nog voor m'n 40e die 10 km. onder het uur gaan lopen. Heel veel tijd daarvoor heb ik echter niet meer...
Gisteravond voor het eerst van mijn leven, op 43-jarige leeftijd, de 10 kilometer (ruim) onder het uur gelopen: 58:40!!  Very Happy 
Zie hier: 10 kilometer Erik, maandag 18 augustus 2014

én sinds kort:

Erik
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down