Rabo Open te buren

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Rabo Open te buren

Bericht  Bekkertje op di 01 maa 2011, 23:50

Iemand zin om hier naar toe te gaan komende zaterdag?

http://www.svrivierenland.nl/7eRaboOpen.htm

Een gezellig rapidtoernooitje.

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Rabo Open te buren

Bericht  Erik op zo 06 maa 2011, 08:59

En, hoe verging het Oscar en jou?

Heb zelf gisteren de oud nummer 2 van de wereld, Jan Timman, verslagen in een vluggertje op het Wagenings jubileum (85- jarig bestaan) toernooi Very Happy
Hij had weliswaar maar 1,5 minuut en ik 4,5 maar toch...
Was by the way een Pc6 najdorf. Smile

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op zo 06 maa 2011, 09:36

Erik schreef:En, hoe verging het Oscar en jou?

Heb zelf gisteren de oud nummer 2 van de wereld, Jan Timman, verslagen in een vluggertje op het Wagenings jubileum (85- jarig bestaan) toernooi Very Happy
Hij had weliswaar maar 1,5 minuut en ik 4,5 maar toch...
Was by the way een Pc6 najdorf. Smile
Hoe wast verder in Wag?
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op zo 06 maa 2011, 09:47

Wel gezellig, behoorlijke opkomst.
Toernooi dus waar hoe groter de ratingverschillen des te groter het tijdsverschil tussen spelers etc.
Toen een goed verzorgd diner door 4 leden.
Daarna een lange, vooral schaakgerelateerde quiz per tafel. Ik zat met o.a. Timman, Afek, Sander en Marco.
Grappig bij de quiz: Sander tegen JT:"Hey Jan, dat paard van Pipi Langkous heet toch Witje?".
Jan keek vragend alsof ie nog nooit van Pipi gehoord had.

Aan het eind, nadat ik geholpen had met opruimen zijn we nog met een aantal de stad in geweest, maar heel laat (2 uur) werd het niet. Er moet zometeen ook nog even wat gesport worden. Smile

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op zo 06 maa 2011, 14:06

Het verging Oscar en mij net iets minder dan wat we ervan verwacht hadden. Ik was zelf 3e geplaatst en had alleen FM Dirk van Dooren (remise 1e externe ronde) en IM Bruno Carlier (hij is toch IM?) voor me. Eerste 2 rondes won ik vrij regelmatig, 2 goede potten (1e ronde tegen een Duitse meid die hier een paar dagen op vakantie was een goed getimed kwaloffer (wat vind ik kwaloffers toch altijd leuk) en de 2e ronde was tegen een jeugdtalent die ik versloeg met het 1c4 systeem wat we beiden spelen met black Dikkie, je weet wel wat ik bedoel. 3e ronde dus tegen Bruno: De opening was nogal vreemd, denk dat ik het wel heel sneaky speelde: ik was zwart 1Pf3-Pf6, 2 g3-Pc6 3.d4-d6 4. Pc3- d5! Denk dat ik hier al meteen gelijk sta, vond het een leuk idee omdat hij pc3 heeft gespeeld en geen c4 kan dit dus wel. Ik kwam beter uit de opening, won een pion maar koos er toen voor om chaoszet te spelen waar dit totaal niet nodig was eigenlijk. Dat moet soms beter aan mijn spel dat ik gewoon simple chess moet spelen in zo'n stelling en dan maak ik het onnodig moeilijk voor mezelf. In de chaos + tijdnood verloor ik helaas. Nog geen man overboord. 4e ronde won ik weer een vrij lekkere pot. nu was de pauze. Na het eten mocht ik tegen een jeugdspeler die niet slecht was in tijdnood had ik al gezien. Ik had zwart en ik overspeelde hem langzaam, mijn stukken kwamen steeds beter te staan, maar toen ik alles op het bord had moeten laten dacht ik een combinatie te zien, maar daarvoor moest ik wel veel dingen ruilen. Ik ruilde in tijdnood vervolgens alles voor die combinatie maar hij had nog een tussenzetje waardoor hij alles precies kon verdedigen. In tijdnood gaf ik het gelijke eindspel totaal onnodig weg en kon ik hem ook net niet vlaggen(hij had nog 5 sec over ofzo)
Had nu 3 uit 5 wat toch wel teleurstellend was.

6e ronde: In een opening die vrijwel meteen wint voor wit (Dikkie jij had dit nog tegen Tinman op het bord op het bevrijdingstoernooi waarin je ook bijna won) Won ik een pion, maar hij kreeg een soort schijnaanval. Hij offerde nog een stuk voor aanval en toen ik net dacht dat ik de aanval had geparreerd, kon hij nog een torenoffer spelen wat eeuwig schaak opleverde, hier baalde ik ook weer enorm van, dit was meer stellingsgeluk dan skills zeg maar.

7e ronde: Een lekker Tarrasch variantje met zwart en ik kon e5 een keer doorzetten, waarna ik de overhand had met het loperpaar. Toch nog gedeeld 5e geworden. Omdat de 2 koplopers beiden bizar verloren (Dirk gaf een dame in 1 weg en Bruno verloor een beter toreneindspel) werd ik in plaats van gedeeld 3e gedeeld 5e.

Toch was het een erg gezellig toernooi en heb nog lang nagepraat met Dirk over van alles (aardige gast is dat zeg) en de lunch was ook erg goed geregeld. Over mijn spel kan ik tevreden zijn (met name over mijn openingen en middenspel) maar over mijn tijdnood ben ik echt niet tevreden. Ik moet echt sneller en praktischer spelen in tijdnood en dat brak me weer op in dit toernooi.

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op ma 07 maa 2011, 07:59

De voorbereiding bij Vink was wellicht ook niet ideaal, maar dan zou je juist verwachten dat je langzaam op gang komt. bounce .
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op ma 07 maa 2011, 12:27

Mijn maag maakte wel rare sprongen tijdens de eerste 2 partijen, Oscar zei het ook al, het was beter geweest als je rond half 1 je nest was gaan opzoeken ipv eerst nog naar alladin en pas om 2 uur je nest in..

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op ma 07 maa 2011, 13:09

Et moet ook nog maar even een verslagje maken copy/paste usf
ma 07-03-2011 13:04 Miklos Hoffer
Het 18e Zwols Weekendtoernooi is gewonnen door Etiënne Goudriaan met een score van 5½ uit 6. Hij won in de A-groep de eerste 5 partijen waarna in ronde 6 met een remise kon worden volstaan. De jonge Zutphenaar is uitstekend bezig in 2011. Het onderlinge duel met Koen Lambrechts die tweede werd, bleek achteraf beslissend te zijn geweest. De derde plaats werd gedeeld door Andries Mellema en Dick Stavast.
De B-groep werd een prooi voor Zwollenaar Tonnie Rekveldt, die dit jaar een opmerkelijke progressie doormaakt. Ook hij stond slechts 1 remise af. Nummer 2 werd Huub Blom en nummer 3 Raimond Vastenhout.

zie ook http://www.zwols-sg.nl/index.php?p=74 al is die site nog niet echt up to date.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Etienne_G op ma 07 maa 2011, 16:12

Het is Etienne! argh.. ze leren het ook nooit om die puntjes weg te laten Laughing

Maar ok.. een korte (of eigenlijk erg lange) samenvatting:

Ronde 1: zwart tegen Ruben Kuijper: Koningsindisch, wel interessante partij, maar hij liet zich wat makkelijk mat zetten omdat hij dacht dat hij al verloren stond.

Prima vrijdagronde dus;p

Ronde 2: wit tegen Martijn London: Een stonewall die ik met Dd3 en g4 aanpakte werd een chaotische stelling. Op 1 fout van mij na waarna hij had kunnen toeslaan stond ik eigenlijk de hele partij goed en won ik het eindspel met een pion meer en een goede stelling.

Ronde 3: zwart tegen Koen Lambrechts: Dit was natuurlijk de ronde waarom het ging. We hadden ook als enigen nog 2 uit 2 en hij was sowieso de grootste concurrent. In een soort fianchetto koningsindisch (via het engels) haalde ik vrij snel gelijkspel. Aangezien ik meer wilde ging ik een ingewikkelde stelling in die uiteindelijk toch iets beter voor hem bleek. Hier had hij een sterke vrijpion en ik wat aanval op zijn koning. Hij miste een winst dmv een doorbraak en weigerde later remise te maken omdat hij dacht dat hij alsnog beter stond. Daarna was zijn vrijpion echter veel te langzaam en kreeg ik een winnende koningsaanval. Een rommelige partij dus=P

Ronde 4: wit tegen Kambiz Sekandar: In een 4.f3 Nimzo speelde ik ongeveer al mijn pionnen naar de 5e rij en ging ik hem zo snel mogelijk matzetten. Helaas werkte mijn rekenkracht niet echt mee en zag ik vrij weinig. Het gevoel dat mijn offer gewonnen moest zijn bleek echter te kloppen en ik zag net op tijd dat ik mat in 1 had Laughing

Na een nogal chaotische dag had ik nu dus 4 uit 4, een geweldige score natuurlijk, maar makkelijk was het zeker niet gegaan. Speelde wel goed, maar het uitrekenen ging niet echt met gemak.

Ronde 5: wit tegen Bart van Gelder: Hij speelde koningsindisch met snel Pbd7. Ik was hem eigenlijk de hele partij rustig aan t wegdrukken en wist uiteindelijk het punt binnen te slepen met een gedekte vrijpion op d6 en een koningsaanval. Prima partij!

Ronde 6: zwart tegen Dick Stavast: Ik wist dat ik voldoende had aan remise. Mijn tegenstander was echter niet van plan hier voor te gaan, want hij speelde de 4 pionnen aanval tegen het koningsindisch. We kwamen in een soort benoni stelling waarin ik vrij lang nadacht omdat ik me niet echt prettig voelde. Uiteindelijk bood ik op zet 15 remise aan in een spannende stelling en nam hij het aan. Waarschijnlijk wel terecht want zoals achteraf bleek had ik het eigenlijk prima gespeeld.

Weer een super toernooi dus qua score!=) Ik speelde erg goed al had ik op zaterdag nog wel wat problemen met rekenen door een slaaptekort. Alsnog 4 uit 4 en twee goede partijen op Zondag zorgden er voor dat ik de titel binnen haalde Cool

Ps: Ik vond het zo zonde om hier helemaal een nieuw draadje voor te maken dus vervuil ik deze maar;)

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op ma 07 maa 2011, 16:34

Netjes Et, je gaat zo te horen een beetje op nietsnik lijken, gewoon het hele toernooi door Koningsindisch spelen Razz

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Etienne_G op ma 07 maa 2011, 16:37

Bekkertje schreef:Netjes Et, je gaat zo te horen een beetje op nietsnik lijken, gewoon het hele toernooi door Koningsindisch spelen Razz

Haha, mja ligt aan de tegenstander. Speel ook nog steeds slavisch, maar koen speelde 1.c4 volgorde en ik dacht dat stavast iets gays met Pf3 en Lf4 ofzo speelde tegen d5...

En nietsnik speelt ook aangenomen damegambiet en nimzo=P *heeft hem wel eens geplugd Wink *

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen