Veendendaal 2 steft treurig uit samen met DoDo door toedoen Pallas 2

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Veendendaal 2 steft treurig uit samen met DoDo door toedoen Pallas 2

Bericht  Raddbout op vr 18 maa 2011, 05:02

Het vlaggeschip van Pallas heeft zojuist met 5-3 zijn op één na laatste wedstrijd in de 2e klasse gewonnen. De puntenscheppers q.q. wonnen in een spannende wedstrijd van de Puttenscheppers, waardoor ze op ruime afstand ongedeeld eerste staan in de poule.

De avond begon voorspoedig onder de bezielende leiding van Mental Coach Ben Bloomsma, de kleine kapitein van Pallas 2. Het stond al snel 3-0, mede dankzij een overwinning van de praesident van het illustere Schaakgenootschap, en de voorsprong voor de kampioen f.t. (practisch h.t.) liep uit naar 4-0. Een enkele remise was nodig voor een overwinning en de gedeelde eerste plaats, maar dit was de eer der overgebleven spelers te na. Eerst ging de enige FIDE-titelhoud(s)ter van de OSBO-competitie ten onder in een hevig gevecht, waarna ook de jongedame op bord 7 een kamikazedood stierf, na zich knap terug te hebben gevochten in een lastige partij.

Tussen deze twee gebeurtenissen in vonden echter nog twee cruciale partijen hun eind. De teampraesident werd voor het eerst in zijn rijke leven gevlagd, onder uiterst discutabele onmstandigheden. Even tevoren had een bord onder hem de allerergste prutser van het team respectievelijk twee pionnen en een kwaliteit geofferd, waarna hij wanhopig poogde zijn overgebleven toren ook te geven. Bevangen door emotie door het onrechtvaardige verlies van zijn Kapitän speelde hij zijn matpompplan niet geheel correct, maar zijn tegenstander was kennelijk zo geïmponeerd door zíjn tegenstanders idiotie dat hij besloot mee te werken aan het matbeeld. Dit kostte hem een stuk, en later nog meer units. Hierdoor werd onder luid gejuich het beslissende punt binnengehaald, waarna de matchwinner terstond met bier werd overladen.

Rest nog een luid Bravo! voor Ger(d)(t)(h), die het tijdens jubelfestijn tot diep in de nacht de spelers van de Godin voorzag van de nodige denkhappen en concentratievloeistof - en de spelers van PSV DoDo, die ondanks een verzwakking ons verrassend fel vuur aan de schenen legden.

Proost!

Raddbout

Aantal berichten : 6
Punten : 10
Registration date : 18-03-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Veendendaal 2 steft treurig uit samen met DoDo door toedoen Pallas 2

Bericht  Al op vr 18 maa 2011, 08:09

Het zal wel aan het tijdstip van schrijven liggen, maar slechts een half bordpuntje meer noem ik niet 'op ruime afstand ongedeeld eerste staan'.
Het wordt in ieder geval een spannende laatste ronde.
Al

Aantal berichten : 152
Punten : 205
Registration date : 15-03-09
Leeftijd : 46

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op vr 18 maa 2011, 08:31

Al schreef:Het zal wel aan het tijdstip van schrijven liggen, maar slechts een half bordpuntje meer noem ik niet 'op ruime afstand ongedeeld eerste staan'.
Het wordt in ieder geval een spannende laatste ronde.
Ik snap sowieso niet wat we met die kut pallas verslagen op onze site moeten maar dat zal aan mij liggen.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op vr 18 maa 2011, 08:42

Nounou, Osito, wat een krasse taal. Slecht geslapen?
Vind het juist wel prettig als al onze tegenstanders hun verslagen hier plaatsen. Hoeven we ook al die websites niet meer af te struinen.
En, je bent niet verplicht om het te lezen. Niet geïnteresseerd in de avonturen van Raddbout & friends, gewoon negeren.
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op vr 18 maa 2011, 13:26

Ik vind het wel grappig om te lezen hoe subjectief deze verslagen zijn, maar ze promoveren waarschijnlijk toch beiden, omdat degene die 2e wordt als beste nummer 2 eindigt Very Happy

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op vr 18 maa 2011, 13:44

Bekkertje schreef:Ik vind het wel grappig om te lezen hoe subjectief deze verslagen zijn, maar ze promoveren waarschijnlijk toch beiden, omdat degene die 2e wordt als beste nummer 2 eindigt Very Happy
Gamma! Razz
Opti

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Al op vr 18 maa 2011, 13:59

Bekkertje schreef:Ik vind het wel grappig om te lezen hoe subjectief deze verslagen zijn, maar ze promoveren waarschijnlijk toch beiden, omdat degene die 2e wordt als beste nummer 2 eindigt Very Happy

Als de versterkte promotie klopt tenminste Very Happy .
Al

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op za 19 maa 2011, 09:33

Opti schreef:Nounou, Osito, wat een krasse taal. Slecht geslapen?
Vind het juist wel prettig als al onze tegenstanders hun verslagen hier plaatsen. Hoeven we ook al die websites niet meer af te struinen.
En, je bent niet verplicht om het te lezen. Niet geïnteresseerd in de avonturen van Raddbout & friends, gewoon negeren.
dat de concurrent met 5-3 wint is wel handig om te weten. Maar een gedetailleerd verslag over 8 mensen die ik niet ken, zit ik niet op te wachten. Daarnaast stoort me de semi-komische arrogante toon. Maar allez ik liet me even gaan, ik was gisteren inderdaad om 4:45 mijn bed uit Very Happy . Ok tijd om hotel te verlaten en weer wat in Amsterdam te gaan doen.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Raddbout op za 19 maa 2011, 13:35

Osito schreef:
dat de concurrent met 5-3 wint is wel handig om te weten. Maar een gedetailleerd verslag over 8 mensen die ik niet ken, zit ik niet op te wachten. Daarnaast stoort me de semi-komische arrogante toon. Maar allez ik liet me even gaan, ik was gisteren inderdaad om 4:45 mijn bed uit Very Happy . Ok tijd om hotel te verlaten en weer wat in Amsterdam te gaan doen.
We plagen maar wat, en kennelijk werkt onze psychologische oorlogsvoering Laughing

Raddbout

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Al op za 19 maa 2011, 14:11

In dat kader heeft ook de tweede koploper uit 2D gelijk gespeeld! Het gaat er nu heel sterk op lijken dat bij (ruime) winst de beste nummer 2 plek binnen handbereik is. Heeft Pallas 2 ook wat om naar uit te kijken Very Happy .
Al

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Herr Flick op za 19 maa 2011, 14:48

Pallas tzwei pümpt immah!

Der Kapitän hat gesprochen!

Herr Flick

Aantal berichten : 2
Punten : 2
Registration date : 19-03-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Raddbout op za 19 maa 2011, 16:42

Volgens mij is winst dan genoeg voor zowel de kampioen als Veenendaal, of niet? Als de koplopers gelijk spelen, hebben we allebei meer bordpunten, en als één van beide teams wint, hebben we ook meer matchpunten. Toch grappig als je bedenkt dat bij ons tot deze ronde 4 van de 8 teams gedeeld eerste stonden.

Herr Flick schreef:Pallas tzwei pümpt immah!

Der Kapitän hat gesprochen!
Ben jij dat, Marion?

Raddbout

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op za 19 maa 2011, 16:55

Is Bas niet jullie captain?
Marion is de ex van Stefan Bekker, zoveel is zeker.

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op za 19 maa 2011, 19:10

Blijkbaar vinden velen het leuk om dat een paar keer te herhalen, ook al op het USF forum. Maar het boeit me niet echt ofzo Razz Hoop dat beide teams promoveren, aangezien deze poule ook ruim de sterkste van de 2e klasse is. Lijkt wel alsof 2d vaak het sterkst is, ook al bij ons in knsb 2d...

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Al op zo 20 maa 2011, 10:18

Bekkertje schreef:Blijkbaar vinden velen het leuk om dat een paar keer te herhalen, ook al op het USF forum. Maar het boeit me niet echt ofzo Razz Hoop dat beide teams promoveren, aangezien deze poule ook ruim de sterkste van de 2e klasse is. Lijkt wel alsof 2d vaak het sterkst is, ook al bij ons in knsb 2d...

Alleen zitten wij in 2b..........
Al

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op zo 20 maa 2011, 11:20

Al schreef:
Bekkertje schreef:Blijkbaar vinden velen het leuk om dat een paar keer te herhalen, ook al op het USF forum. Maar het boeit me niet echt ofzo Razz Hoop dat beide teams promoveren, aangezien deze poule ook ruim de sterkste van de 2e klasse is. Lijkt wel alsof 2d vaak het sterkst is, ook al bij ons in knsb 2d...

Alleen zitten wij in 2b..........
En 2d is ook helemaal niet de zwaarste poule in de knsb.........
Opti

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op zo 20 maa 2011, 13:56

Dat weet ik niet, 2C bijvoorbeeld heeft dan wel 2 jeugdige teams met 2200 gemiddeld maar hebben wel 3 2e teams erin zitten waar wij tegen pion 1, dsc 1 enz zitten. Maar de poule met ep is voor de rest ook niet heel sterk. Maar qua elo is het niet het sterkst misschien..

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Etienne_G op zo 20 maa 2011, 14:58

Nah alle poules verschillen. Om te handhaven is 2D wel de zwaarste denk ik in de KNSB. Zit geen een echt slecht team bij ons in de poule. Bergen op Zoom dus kansloos laatste maar is ook geen slecht team. Om te promoveren, tja, dan moet ik toch denken aan de poule met En Passant Wink

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op zo 20 maa 2011, 16:41

Bekkertje schreef:Dat weet ik niet, 2C bijvoorbeeld heeft dan wel 2 jeugdige teams met 2200 gemiddeld maar hebben wel 3 2e teams erin zitten waar wij tegen pion 1, dsc 1 enz zitten. Maar de poule met ep is voor de rest ook niet heel sterk. Maar qua elo is het niet het sterkst misschien..
Wie zijn die drie 2e teams dan?
Opti

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op zo 20 maa 2011, 16:53

De pion 2 dsc delft 2 en vast nog wel een 2e team Razz

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op ma 21 maa 2011, 10:06

Raddbout schreef:
Osito schreef:
We plagen maar wat, en kennelijk werkt onze psychologische oorlogsvoering Laughing
Werkt prima op een Almeerder die in Veenendaal 1 speelt Cool . Of het ook op het 2e team werkt waag ik te betwijfelen. In ieder geval alvast veel tegenspoed gewenst voor de laatste ronde.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op di 22 maa 2011, 14:16

Overigens geeft de loting voor de laatste ronde weinig hoop op een 1e plaats voor VSV. Ik gok op 8-0 voor Pallas. Dus dan moet het van de extra promotieplek komen.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Al op di 22 maa 2011, 14:58

Osito schreef:Overigens geeft de loting voor de laatste ronde weinig hoop op een 1e plaats voor VSV. Ik gok op 8-0 voor Pallas. Dus dan moet het van de extra promotieplek komen.

Pallas 2 heeft een makkelijkere tegenstander, maar van onze komende tegenstander wonnen ze 7-1. Als je naar de uitslagen kijkt tegen de lagere teams zit er niet veel verschil tussen Pallas en ons. En aangezien het maar een half bordpunt verschil is, blijft het spannend. En met een hoge winst heb je in ieder geval de promotieplek te pakken Very Happy .
Al

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op di 22 maa 2011, 16:27

Al schreef:
Osito schreef:Overigens geeft de loting voor de laatste ronde weinig hoop op een 1e plaats voor VSV. Ik gok op 8-0 voor Pallas. Dus dan moet het van de extra promotieplek komen.

Pallas 2 heeft een makkelijkere tegenstander, maar van onze komende tegenstander wonnen ze 7-1. Als je naar de uitslagen kijkt tegen de lagere teams zit er niet veel verschil tussen Pallas en ons. En aangezien het maar een half bordpunt verschil is, blijft het spannend. En met een hoge winst heb je in ieder geval de promotieplek te pakken Very Happy .
Ze hebben tot nu toe al 3,5 bordpunt meer gescoord tegen de lagere teams en dan krijgen ze nog de onderste. Dat je maar een half bordpunt achterstaat is omdat jullie die gasten kansloos met 5,5-2,5 hebben afgedroogd. Dat moet trouwens flink pijn gedaan hebben gezien de onzin erna.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Herr Flick op di 22 maa 2011, 19:12

Osito schreef:
Al schreef:

Ze hebben tot nu toe al 3,5 bordpunt meer gescoord tegen de lagere teams en dan krijgen ze nog de onderste. Dat je maar een half bordpunt achterstaat is omdat jullie die gasten kansloos met 5,5-2,5 hebben afgedroogd. Dat moet trouwens flink pijn gedaan hebben gezien de onzin erna.

hah.....ahahaha.....HAHAHHAHAHAHAHAHAHHA! cat nog een keer spelen? als Pallas wint krijgen wij allemaal een biertje, en als jullie winnen krijgen jullie 10582 kratjes bier. Vrij zeker van deze zaak zoals gij kent zien.
Ganz geil,
In die mund geteutet

Herr Flick

Aantal berichten : 2
Punten : 2
Registration date : 19-03-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down