Voorjaarstoernooi Arnhem

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Voorjaarstoernooi Arnhem

Bericht  Opti op ma 28 maa 2011, 13:04

Had hier wel een boeiend verslag verwacht van het voorjaarstoernooi afgelopen zaterdag in Arnhem.
Met name over Dikkie's partij uit de derde ronde moet toch wel wat te vertellen, lijkt me. Dan hebben we het verder niet over de einduitslag.
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Voorjaarstoernooi Arnhem

Bericht  Erik op ma 28 maa 2011, 16:30

Het ging eigenlijk wel goed, alleen aan het eind brak het (gebrek aan) wedstrijdritme me op en gaf ik van alles weg.

1e ronde tegen Maassen van de Brink ofzo. Stroef begin, kwam vreemd uit het Schots, speelde hem daarna redelijk zoek maar na een afwikkeling in tijdnood nog maar 1 pion voor.
Ik 1.10 minuten, hij 12, zijn remisebod accepteerde ik maar. Ik had die tijd daarvoor amper in de gaten gehad.
2e ronde geweldige pot tegen een duitser, 1,5 uit 2.
En ja, dan ronde 3, de heer Diepenveen stond op het programma, die luie werkloze (mag ik toch wel zeggen?!) komt natuurlijk om geld op te halen.
Omdat hij zich nooit zo positief uitlaat over andermans prestaties, over o.a. Cornelisse en ondergetekende "van die gasten win ik met 100-0" zo beweerden Bekker en Goudriaan nog zo zou hij gesproken hebben tijdens OKU dacht ik letterlijk "die arrogante klootzak moet eraf!"
Zo gebeurde dan ook, een prachtige aanval in de hoofdvariant van Diep's geliefde Caro-Kann liep lekker voor me, maar uiteindelijk won ik juist met een rustige vieze zet Kb1-c1 zijn ingesloten toren op d2. Een kwal tegen pion dus.(Txpaard d3) Daarna poogde hij een kansloze mataanval en bleef na zijn verdiende 0 beweren dat hij vast wel mat gemist heeft. Ach ja, laat maar lullen die zielige stakker dacht ik, ik heb tenslotte het punt. Jef kwam ff later naar me toe en zei dat Diepeveen daarover vreselijk zat te balen, deed me nog wat extra plezier. Dit punt was ook een beetje voor jou Opti Smile
4e ronde met zwart een Najdorf uit de boekjes tegen Fabio Bravo. Allebei pion of 6, dame en hij witveldige loper die niks waard is en ik zwartveldige loper ijzersterk, bewust naar afgewikkeld.
Commentaar op ASV-site is een beetje simplistisch, klopt dan ook niet, met ongelijke lopers ben je in zo'n stelling de baas met betere loper, zeker geen remise. Misschien was deze pot nog wel mooier dan tegen dat arrogante meneertje van ronde 3.

Toen begon de ellende na deze fraaie 3,5 uit 4 (niet verwacht na die matige 1e ronde), ik wilde het toernooi nu uiteraard gaan winnen en ging vervolgens ouderwets overdreven aanvallen. Vraag niet waarom(eigenlijk ging dat niet eens gek, het lag meer aan de blunders).
5e ronde met zwart tegen Stefan Kuipers. Ik offerde een toren op a8, hij zag te laat dat ie giftig was en moest toen dus iets anders doen.
Ik moest met zwart kiezen tussen Pd4 wat ik aanvankelijk van plan was en me een dikke plus opgeleverd zou hebben maar koos voor Pe5 waarvan ik dacht dat hetzelfde was. Helaas, deze lulzet betekende insluiting van mijn dame en een zure 0.
6e ronde zat ik daar nog lang van te balen tegen Wilgenhof, speelde voor eerst van mijn leven meen ik Aljechin-Chatard tegen Frans om toch plezier in de partij te krijgen, offerde wellicht wat roekeloos 2 pionnen maar had hem in een houdgreep met mijn e5-pion, paard en toren op 7e rij. Kreeg 2 vrijpionnen compi die ijzersterk en bijna aan de overkant waren. Echter in tijdnood deed ik de grafzet Ph4 die enkel op een kindertruuk gebaseerd was en kon handen schudden, dom dus en weer ff balen!
7e ronde had ik er dus eigenlijk totaal geen zin meer in, stond echter na 15 zetten glad gewonnen (weer Frans). Die brutale duitser bood toen zomaar remise aan. Blijkbaar raakte ik daarvan zo van slag (dat ongehoorde aanbod) dat ik direct een piece blunderde, het nog wel ff probeerde maar kansloos op kon geven.

Jammer dus, goede start, goed spel maar blijkbaar te weinig wedstrijdritme. Speelde beduidend beter dan TPR (2100?) doet vermoeden. Maar Diepeveen pletten en zorgen dat hij zonder prijs huiswaarts moest keren deed me glunderen en erg veel deugd uiteraard.

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op wo 30 maa 2011, 10:53

Als diep wordt geplet is je toernooi sowieso geslaagd toch Erik? En je deed lange tijd bovenin mee, dat zegt genoeg.. Vaak kom je dan toch ritme te kort, dat zie ik zelf ook, die toppers kunnen zich dan voor iedere ronde weer helemaal opnieuw opladen...

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Johan op vr 01 apr 2011, 22:51

Luie werkloze Bekker gaat morgen centjes ophalen in Apeldoorn Very Happy
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271
Registration date : 14-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op za 02 apr 2011, 01:59

Johan schreef:Luie werkloze Bekker gaat morgen centjes ophalen in Apeldoorn Very Happy

Werkloos? Ik werk nog steeds met een bijbaantje, ik ben absoluut niet lui. dat laatste klopt wel van je zin Razz Razz

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  vanEek op za 02 apr 2011, 16:23

Johan schreef:Luie werkloze Bekker gaat morgen centjes ophalen in Apeldoorn Very Happy

laatste speeldag PK ?

vanEek

Aantal berichten : 238
Punten : 327
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Etienne_G op za 23 apr 2011, 00:27

En morgen weer een voorjaarstoernooi bij ASV. OSBO snelschaak that is.. Bekker en ik verdedigen de veenendaalse eer.. Ik ben benieuwd of ik er nog wat van kan! Razz

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Etienne_G op zo 24 apr 2011, 14:27

1 Armen Hachijan 12 uit 16
2 Alexander Kabatianski 12
3 Etienne Goudriaan 11½
4 Otto Wilgenhof 10
5 Willy Hendriks 9½

Zegt genoeg.. speelde erg goed, maar toch.. kutzooi! (Bekker 2e in groep 2 omdat hij genaaid werd met de indeling in de voorrondes.)
1 Hotze Hofstra 15 uit 16
2 Stefan Bekker 13

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op ma 25 apr 2011, 08:57

Etienne_G schreef:wat een kneuzen zijn jullie zeg Razz
Opti