Zon, bier, hoofdpijn en FM Dikkie

Ga naar beneden

Zon, bier, hoofdpijn en FM Dikkie

Bericht  Osito op zo 10 apr 2011, 14:25

Gisteren alweer de 8e ronde. Ik was zelf zowaar een keer een paar minuten te laat, maar gelukkig begonnen we ook wat later omdat de tegenstanders nog niet compleet waren. Voor de partij mijn 3e paracetamolletje genuttigd om maar af te komen van een soort migraine aanval.

Voor de titel waren er ook andere mogelijkheden : Duiven, varkens en een muis
of wat zakelijker : VSV worstelt zich langs HSC
of : Dikkie does it again

Na 1,5 uur spelen tekende zich een ruime overwinning af. Et op 1 stond gelijk. Stefan stond al beter omdat zijn tegenstander de finesses van de opening niet begreep. Tijmen had een Tijmen-stelling. Daarnaast maakt hij er een beroep van om 2000-laag spelers te verorberen. John op 4 stond al gewonnen. Joost stond op 5 beter. Erik zat aan 6 en had ook al een ruime plus. Invaller Johan stond nog gelijk maar positief was dan zijn tegenstander per theoretische openingszet een kwartier uittrok. Bij mij was de stelling ook ok.

Helaas ging het zoals wel vaker dit seizoen toch even anders.

John kwam in zijn favoriete opening terecht. Hij profiteerde vervolgens hard van wat vreemde zetten waardoor om ca. 15:30 de eerste Heineken openging.
Een half uurtje later was ik klaar. Ik had nog steeds vreselijke koppijn en merkte dat het concentretren en rekenen me daardoor niet echt prettig afging. Het was een complexe stelling waarbij ik een pion zou kunnen gaan winnen. Ik vertrouwde het niet. Mijn tegenstander vertrouwde het ook niet en nam mijn aanbod aan. Tijd voor een 4e pilletje.
Et was waarschijnlijk in een iets mindere stelling gekomen. Zijn tegenstander voorzag echter wat tijdnood problemen. Daarnaast is Et's reputatie natuurlijk alom bekend. Hij kreeg een remise aanbod wat hij toch maar wel aannam.
Johan gaf verdienstelijk partij. Zijn tegenstander begon echter langzaam wat sneller te spelen en had toch wel een lekkere drukstelling. Tot overmaat van ramp miste Johan een dameverlies. 2-2
Zo rond de tijdnoodfase was allemaal een stuk minder rooskleurig. Zowel Joost, Tijmen als Erik leken minder te staan. Joost had zijn partij goed opgezet, maar het werd toch een nul, na een paar slechte zetten. Tijmen zag zijn tegenstander zetten herhalen. Tijmen keek zo boos dat ik dacht dat hij verloren had. Volgens mij toch een mooi meegenomen halfje. 2,5-3,5 achterstand.
Stefan speelde zijn tegenstander subliem weg. Rob Leer kwam nog wel een keer naar me toe. "Tja Tb8 mat was toch beter dan wat Stefan nu speelt." Tja daar had hij een goed punt. Een paar zetjes later was het punt bijgeschreven. 3,5-3,5
Dikkie had vlak voor de tijdcontrole met c2-c3 een enorme blunder begaan. Lopen met de h-pion was meteen beslissend geweest. Nu kwam hij in een uitermate slechte stelling terecht. Dikkie bleef knokken. Enige verschil was dat hij dit keer maar aan het bier was gegaan, hij voelde dat hij dat nodig had. Wat volgden was dat zwart een paar kansen liet liggen, Erik steeds beter ging spelen, Boris Becker vuistjes, Kasparov bekkentrekken, de doodstaar methode.......gewoonweg puur spektakel voor het publiek. De fijne slotzet Tg8+ (torenoffer met mat in 3) werd met gejuich begroet en al polonaise lopend liepen we de zaal uit. Dat ondertussen, ergens in het verre Bergen op Zoom, een ander team kampioen werd mocht de feestvreugde niet drukken. Nog voor 19:30 was de voorraad Heineken opgedronken. Barmannen Oscar en Jan hadden het er de hele dag druk meegehad. Bij de Chinees zat er een muis onder onze tafel. Met een paar grote handschoenen wist 1 van de serveersters de muis te vangen en veilig buiten te zetten (of zou hij toch verwerkt worden in de Babi Panggang).

's avond zat ook iedereen aan de pullen bier behalve de 2 BOB's Opti en Osito. Joost had geen ballen. Omdat deze BOB en verslaggever er om 23:00 mee ophield, moet de rest van het verslag nog volgen. Zou Erik het later op de avond nog gehad hebben over de ballen van Coby ?

Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Zon, bier, hoofdpijn en FM Dikkie

Bericht  Bekkertje op ma 11 apr 2011, 12:34

Check de individuele uitslagen bij poule 2C KC kwam met maar liefst 2387 gemiddeld opdraven in de 2e klasse. Gaat dit nog ergens over? Razz Leuk verslag trouwens Mike!

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Bericht  Etienne_G op ma 11 apr 2011, 15:18

Bekkertje schreef:Check de individuele uitslagen bij poule 2C KC kwam met maar liefst 2387 gemiddeld opdraven in de 2e klasse. Gaat dit nog ergens over? Razz Leuk verslag trouwens Mike!

SCKECKACHEV! (als ik het zo goed spel=P)
En idd wat een ziekelijk teamxd Maar charlois kwam ook wel met een paar huurlingen=P

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op ma 11 apr 2011, 16:14

Ja ik sprak David er net nog effe over, ik zei al tegen hem: Jullie hadden nog een reservebank waar niemand wat van af wist, wat hij dus ook toegaf Razz Er speelden 2 polen en 2 andere buitenlanders mee, dan mag je toch wel winnen hoop ik idd. maar het was alleen even om promotie veilig te stellen zodat de jeugd daar volgend jaar gewoon verder kan ontwikkelen in de eerste klasse...

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Bericht  Osito op ma 11 apr 2011, 18:37

Bekkertje schreef:Ja ik sprak David er net nog effe over, ik zei al tegen hem: Jullie hadden nog een reservebank waar niemand wat van af wist, wat hij dus ook toegaf Razz Er speelden 2 polen en 2 andere buitenlanders mee, dan mag je toch wel winnen hoop ik idd. maar het was alleen even om promotie veilig te stellen zodat de jeugd daar volgend jaar gewoon verder kan ontwikkelen in de eerste klasse...
Is er in de KNSB geen "max rating inval regeling tov gemiddelde sterkte van de poule"?
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven