Open Veens 2011

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Open Veens 2011

Bericht  naj-rsc op ma 11 apr 2011, 19:16

Komt er nog wat actuele info? Deelnemerslijst bijvoorbeeld. Spelen in 2 groepen wordt gehaald? Mag wel wat meer aandacht krijgen dunkt mij.

naj-rsc

Aantal berichten : 18
Punten : 28
Registration date : 17-02-09
Leeftijd : 62

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Open Veens 2011

Bericht  Bekkertje op di 12 apr 2011, 12:47

Die zullen we binnenkort online zetten..

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op do 19 mei 2011, 17:08

Misschien dat ik vanavond nog even kom kijken. Opti ook ? Dikkie ?
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op do 19 mei 2011, 17:24

Dikkie komt sowieso kijken denk ik.. Het zal weer een gezellige avond worden, met oplossingswedstrijden, bitterballen en andere versnaperingen Very Happy

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op do 19 mei 2011, 23:42

Sorry, andere bezigheden. Kom nog wel een keer een avond kijken. Wat is er vanavond gebeurd?
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op vr 20 mei 2011, 08:59

Dikkie en ik waren er om 22:00.

Op bord 1 had Vincent een moeizame stelling tegen jeugdspeler Jorick Laan. Zo rond 22:30 ging het licht langzaam uit bij de jeugdspeler zodat Diep het toch nog vrij snel kon beslissen. Op 2 had Bekker een relatief makkie. Op 3 moest Harry al om 22:15 de vlag strijken tegen Hotze. Joost op 4 had de hele avond het beste van het spel. Rond 23:40 werd hier een puntje bijgeschreven. Op 5 stond Leo beter wellicht een tikkie beter tegen Van Laar. Maar Van Laar gaf geen krimp : draw. Op 6 won Gunie al snel een stuk tegen Marcel Flohr. Op 23:45 waren ze nog bezig…heb het einde niet gezien maar moet een punt voor Gunie zijn geworden. Op 7 stond de tegenstander van Noel Bovens lange tijd voortreffelijk. Maar hij leek er een sport van te maken om te winnen op stelling en te verliezen op tijd. Rond 23:00 zag ik het al aankomen en zo geschiedde ook. Verder nog gezien : Arie zette zijn paard naar het verkeerde veld en verloor van Martien. Cees won netjes een toreneindspel. Dennis Flohr ging verrassend onderuit tegen Bennekommer Cock Struijk. Al was wel erg optimistisch met een stukoffer tegen Koudinov. Dimitri kan alles pareren en won dus vrij eenvoudig.

1 Laan, Jorick Diepeveen, Vincent 0-1
2 Bekker, Stefan Veldhuizen, Dirk 1-0
3 Verhoef, Harry Hofstra, Hotze 0-1
4 Offringa, Joost Veenhoff, Rudy 1-0
5 Laar, Jan van Hovestadt, Leo 1/2
6 Flohr, Marcel Chatinier, Gunie du 0-1
7 Bovens, Noel Gelder, Jacques van 1-0
8 Veldhuizen, Martin Dik, Pim -
9 Flohr, Dennis Struijk, Cock 0-1
10 Pel, Gerben van Beelen, Jaap van -
11 Koudinov, Dmitri Loonstra, Arjen 1-0
12 Brandsma, Jeroen Veenendaal, Geurt van -
13 Surksum, Arie van Rood, Martien 0-1
14 Floor, Arco Goossens, Ricus -
15 Carsouw, Olle Peeters, Allerd -
16 Offringa, Jan Oosterom, Rob van -
17 Pel, Daan van Schweinsberg, Frits -
18 Terlouw, Leendert Capiteijns, Cees 0-1

Laatst aangepast door Osito op vr 20 mei 2011, 12:40; in totaal 1 keer bewerkt
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Al op vr 20 mei 2011, 11:13

Osito schreef:Dikkie en ik waren er om 22:00.

Op bord 1 had Vincent een moeizame stelling tegen jeugdspeler Jorick Laan. Zo rond 22:30 ging het licht langzaam uit bij de jeugdspeler zodat Diep het toch nog vrij snel kon beslissen. Op 2 had Bekker een relatief makkie. Op 3 moest Harry al om 22:15 de vlag strijken tegen Hotze. Joost op 4 had de hele avond het beste van het spel. Rond 23:40 werd hier een puntje bijgeschreven. Op 5 stond Leo beter wellicht een tikkie beter tegen Zee. Maar Zee gaf geen krimp : draw. Op 6 won Gunie al snel een stuk tegen Marcel Flohr. Op 23:45 waren ze nog bezig…heb het einde niet gezien maar moet een punt voor Gunie zijn geworden. Op 7 stond de tegenstander van Noel Bovens lange tijd voortreffelijk. Maar hij leek er een sport van te maken om te winnen op stelling en te verliezen op tijd. Rond 23:00 zag ik het al aankomen en zo geschiedde ook. Verder nog gezien : Arie zette zijn paard naar het verkeerde veld en verloor van Martien. Cees won netjes een toreneindspel. Dennis Flohr ging verrassend onderuit tegen Bennekommer Cock Struijk. Al was wel erg optimistisch met een stukoffer tegen Koudinov. Dimitri kan alles pareren en won dus vrij eenvoudig.

Zee doet niet mee hoor, Jan van Laar speelde tegen Leo. En helaas kwam ik met mijn stukoffer uiteindelijk slechts iets van 3 tempi tekort Very Happy.
Al

Aantal berichten : 152
Punten : 205
Registration date : 15-03-09
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op do 26 mei 2011, 11:01

Diepeveen, Vincent Bovens, Noel
Veldhuizen, Martin Bekker, Stefan
Hofstra, Hotze Flohr, Marcel
Struijk, Cock Buter, Maarten
Bulthuis, Gerard Laar, Jan van
Hovestadt, Leo Chatinier, Gunie du
Rood, Martien Koudinov, Dmitri
Dik, Pim Laan, Jorick
Veldhuizen, Dirk Brandsma, Jeroen
Carsouw, Olle Verhoef, Harry
Veenhoff, Rudy Floor, Arco
Gelder, Jacques van Offringa, Jan
Ham, Jan van Pel, Daan van
Capiteijns, Cees Pel, Gerben van
Loonstra, Arjen Beelen, JaapHille
Anjema, Piet Bonneveld, Rob
Hattem, Oscar van Peeters, Allerd
Oosterom, Rob van Veenendaal, Geurt van
Schweinsberg, Frits Surksum, Arie van
Goossens, Ricus Terlouw, Leendert
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op vr 27 mei 2011, 14:17

Osito schreef:Diepeveen, Vincent Bovens, Noel
Veldhuizen, Martin Bekker, Stefan
Hofstra, Hotze Flohr, Marcel
Struijk, Cock Buter, Maarten
Bulthuis, Gerard Laar, Jan van
Hovestadt, Leo Chatinier, Gunie du
Rood, Martien Koudinov, Dmitri
Dik, Pim Laan, Jorick
Veldhuizen, Dirk Brandsma, Jeroen
Carsouw, Olle Verhoef, Harry
Veenhoff, Rudy Floor, Arco
Gelder, Jacques van Offringa, Jan
Ham, Jan van Pel, Daan van
Capiteijns, Cees Pel, Gerben van
Loonstra, Arjen Beelen, JaapHille
Anjema, Piet Bonneveld, Rob
Hattem, Oscar van Peeters, Allerd
Oosterom, Rob van Veenendaal, Geurt van
Schweinsberg, Frits Surksum, Arie van
Goossens, Ricus Terlouw, Leendert
Waar blijft het verslag?
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op za 28 mei 2011, 08:27

Het was een vreemde avond. Op 1 leek Vincent een plusje te hebben maar na een grootscheepse afruil leek remise het meest logische resultaat. Beide spelers deded het niet op hun best waarbij Noel de laatste fout maakte.
Op 2 speelde Stefan vrij dramatisch maar ook hij won nog.
Op 3 had Marcel Flohr zich niet afgemeld. Jammer. Puntje voor Hotze.
Bord 4 heb ik helemaal gemist.
Bord 5 wist Jan van Laar(niet Ben Zee) te winnen van Gerard.
Gunie was goed bezig om zijn dramatische nederlaag van vorige week weg te spoelen. Leo speelde niet op zijn best, kwam 2 pionnen achter. Gunie raakte echter vermoeid van de vele mogelijkheden. Op het einde verrekende Gunie zich zodat Leo in een remise eindspel kon vluchten (K+pion tegen kale koning).
Op 7 ook een verrassing. Dimitri stond erg slecht tegen Martien. Ook hier wist Dimi uiteindelijk toch nog te winnen.
Verderop :
Laan wint van Dik, Al wint ook, Harry staat moeilijk maar verslaat Olle.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  marcel flohr op ma 30 mei 2011, 09:57

Dit is een beetje vreemd.

Ik heb op de tweede ronde, de avond dat ik tegen Gunie speelde, persoonlijk die avond aan Nico Bosman doorgegeven dat ik de derde ronde een bye opneem. Nico heeft dit toen zelf opgeschreven.
De reden voor de bye was dat dennis en ik een weekend in Duitsland waren.

Nu kijk ik vandaag op het forum en zie dat ik ingedeeld was. Dat vind ik persoonlijk niet erg zorgvuldig.

Ik ga er vanuit dat ik gewoon een bye krijg toebedeeld in verband met het reglementair doorgeven van mijn afwezigheid.

groet, marcel flohr

marcel flohr

Aantal berichten : 3
Punten : 3
Registration date : 30-05-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op ma 30 mei 2011, 12:00

marcel flohr schreef:Dit is een beetje vreemd.

Ik heb op de tweede ronde, de avond dat ik tegen Gunie speelde, persoonlijk die avond aan Nico Bosman doorgegeven dat ik de derde ronde een bye opneem. Nico heeft dit toen zelf opgeschreven.
De reden voor de bye was dat dennis en ik een weekend in Duitsland waren.

Nu kijk ik vandaag op het forum en zie dat ik ingedeeld was. Dat vind ik persoonlijk niet erg zorgvuldig.

Ik ga er vanuit dat ik gewoon een bye krijg toebedeeld in verband met het reglementair doorgeven van mijn afwezigheid.

groet, marcel flohr
Moet je even persoonlijk opnemen. Nico vertelde juist dat Dennis persoonlijk was langsgekomen om het te melden en dat hij het toen opschreef. Tja vreemd verhaal. Misschien kan iemand het Nico even vertellen zodat het voor de indeling van de volgende ronde is opgelost.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  naj-rsc op za 04 jun 2011, 15:40

Ik begrijp best, dat de discussie m.b.t. het wel/niet afzeggen van Marcel verhit is. Toch, na ruim 1 week zou het mogelijk moeten zijn om de uitslagen en stand op het net te plaatsen. Zo ingewikkeld is het nu ook weer niet.

naj-rsc

Aantal berichten : 18
Punten : 28
Registration date : 17-02-09
Leeftijd : 62

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op do 09 jun 2011, 08:05

Marcel krijgt inderdaad een bye voor de vorige ronde. Mogelijke loting voor vanavond :

1 Hofstra, Hotze 3 Diepeveen, Vincent 3
2 Bekker, Stefan 3 Offringa, Joost 2,5
3 Buter, Maarten 2,5 Flohr, Marcel 2,5
4 Laar, Jan van 2,5 Bovens, Noel 2
5 Verhoef, Harry 2 Hovestadt, Leo 2
6 Koudinov, Dmitri 2 Veenhoff, Rudy 2
7 Brandsma, Jeroen 2 Veldhuizen, Martin 2
8 Laan, Jorick 2 Beelen, Jaap van 2
9 Chatinier, Gunie du 1,5 Ham, Jan van 1,5
10 Bulthuis, Gerard 1,5 Loonstra, Arjen 1,5
11 Pel, Daan van 1,5 Anjema, Piet 1,5
12 Floor, Arco 1 Flohr, Dennis 1
13 Veenendaal, Geurt van 1 Veldhuizen, Dirk 1
14 Carsouw, Olle 1 Gelder, Jacques van 1
15 Beelen, JaapHille 0,5 Dik, Pim 1
16 Pel, Gerben van 0,5 Schweinsberg, Frits 0,5
17 Terlouw, Leendert 0,5 Hattem, Oscar van 0,5
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op do 09 jun 2011, 08:26

Weer fit Joost ?
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Al op do 09 jun 2011, 12:02

Toch gaat het weer niet goed. Ik heb me begin deze week per mail afgemeld, maar sta toch ingedeeld. Vanmorgen maar weer gemaild.
Al

Aantal berichten : 152
Punten : 205
Registration date : 15-03-09
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op vr 10 jun 2011, 01:57

Bord 1 wint Diep van Hotze. Opening ging niet helemaal lekker bij Hotze. Daardoor was het eigenlijk al een kansloos verhaal.
Over mijn partij kan ik vrij kort zijn: Het kwaloffer wat ik speelde was goed, maar ik deed het niet optimaal: pxf1 bxc6 wint direct voor wit (heel diep) maar na xa6 is het ineens een chaos waarin zwart een klein plusje lijkt te hebben. Dan moet hij wel een 10 diepe variant precies goed spelen volgens Rybka. Uiteindelijk nog steeds een lastig eindspel als beiden het goed doen. Praktisch was het echter heel lastig om de juiste voortzetting te vinden voor Joost en hij was nog wat ziekjes van de afgelopen dagen, dus dat ging niet goed samen.

De rest van de partijen heb ik weinig van meegekregen, vooral omdat mijn eigen partij erg interessant was.

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op vr 10 jun 2011, 10:03

Moeilijk volgen die andere partijen als je 2 uur lang beneden zit te analyseren Bekkertje Laughing . Het was ook wel een interessante analyse stelling maar eigenlijk meteen ook weer niet. Echt een computerstelling waarbij je het idee hebt dat zwart beter staat, maar bewijs het maar eens. Goed om tussen de regels door te lezen dat zwart inderdaad beter stond.

Marcel zal denk ik aan 3 verloren hebben, tenzij hij nog een Houdini van stal heeft weten te halen. Bord 4 heb ik in zijn geheel niet gevolgd. Leo won van Harry. Ik denk dat Noel won van Jan, maar ook hier heb ik einde niet gezien. Dennis had een minuspion tegen Gerard, dat werd remise. Dat Gunie niet zijn toernooi heeft bleek de laatste 2 ronden al, gisteren straft Jan van Ham een rekenfout van Gunie hard af. Jan won 2 pionnen en speelde het daarna netjes uit.

Volgende week de topper Diep- Bekker ?

Toeschouwers :

Met bericht aanwezig : Dikkie en Osito
Met bericht afwezig : Opti
Zonder bericht aanwezig : Jef en U-boot
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op vr 10 jun 2011, 12:37

Ja we mistten allebei een vrij simpele variant: Namelijk b5 lh4 ld1 xb5 pxb5 f5 kxh2 Db8 schaak Pd6 le7.. Dat is ook de beste variant voor zwart, zwart doet daarna lxd6 en Dxd6 en een kwal voorsprong tegen die vrije a-pion. Maar zwart heeft nu ook een vrijpion en wit promoveert niet zomaar, dus dat moet normaal gesproken genoeg zijn.

Als wit ipv bxa6 bxc6 speelt is het weer zwart die op kan geven, dus axb5 was wel duidelijk de beste zet, aangezien rybka toch met zwart terug wilt pakken met de a-pion en geen lxf3/pd2 wilt spelen.

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op vr 10 jun 2011, 13:32

Bekkertje schreef:Ja we mistten allebei een vrij simpele variant: Namelijk b5 lh4 ld1 xb5 pxb5 f5 kxh2 Db8 schaak Pd6 le7.. Dat is ook de beste variant voor zwart, zwart doet daarna lxd6 en Dxd6 en een kwal voorsprong tegen die vrije a-pion. Maar zwart heeft nu ook een vrijpion en wit promoveert niet zomaar, dus dat moet normaal gesproken genoeg zijn.

Als wit ipv bxa6 bxc6 speelt is het weer zwart die op kan geven, dus axb5 was wel duidelijk de beste zet, aangezien rybka toch met zwart terug wilt pakken met de a-pion en geen lxf3/pd2 wilt spelen.
het was een erg mooie stelling om te analyseren. Wat is er nu leuker dan de ene na het andere stuk van iemand anders te offeren. Qua accuratesse is Rybka net een fractie sterker. rendeer
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op wo 15 jun 2011, 13:24

Morgen weer wat toeschouwers aanwezig : Dikkie, Opti en Osito.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op do 16 jun 2011, 11:56

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B0DsqG-gnMRPY2ZhNWRmNmUtMTZiYi00ODFlLTg0OGMtMmI5NTQzZjY1NzBl&hl=nl

Weer wat mooie potjes vanavond o.a. Diep-Bekker op 1. De Bennekom clash op 3. Joost en Jan naast elkaar en dan ook nog allebei tegen een Jan, hoe ze dat voor elkaar krijgen...Joost mag het weten. En helemaal op bord 14 de topper Dennis tegen Gunie.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op vr 17 jun 2011, 08:21

Tja zo lig je 1:30 op bed en zo ben je voor 8:00 alweer op het werk. Met een dubbele espresso maar meteen even de bevindingen van gisteren. Op 1 werd een lang, zwaar gevecht verwacht, Maar helaas ging Bekker al vrij snel in de fout zodat rond 22:00 de stukken alweer in de doos konden met Diep als winnaar. Aan 2 gad Buter goed partij aan Leo. Maar de laatste 15 zetten speelde Leo sterk terwijl zijn tegenstander op een nutteloze a-pion afging. Een aanval op de zwarte koning werd ingezet en dat leverde uiteindelijk 2 pionnen en de winst op. Aan 3 kwam Noel goed uit de opening tegen Hofstra. Hotze wist wat complicaties te creeëren en won materiaal: punt. Dimitri aan 4 wist met zwart een plusje te bereiken tegen Veldhuizen. Maar het bleef binnen de remise marge. Jewst had een mooie dag. Hij is glansrijk geslaagd en wist ook nog te winnen van de taaie Jan van Ham. Jan Offringa zette zijn partij gedegen op. Maar toen Jan van Laar een toren kon pennen, werd het lastig. Een mooie combinatie leverde JvL een volle toren op. Marcel Flohr had al heel vroeg in de avond Al te grazen genomen met een mooi offer.Het titatenduel op bord 14 bracht eindelijk eens een verdiend punt naar Gunie. Na 2,5 punt weggeblunderd te hebben tegen Marcel, Leo en Jan van Ham kreeg hij de zware taak om Dennis Flohr te bekampen. Dennis was het jaar erg sterk gestart. Maar mede door familieomstandigheden gaat het sinds 1 april minder. In dit geval speelde Gunie gewoon een sterke pot. Dennis stond onderontwikkeld en een (tijdelijk) pionoffer bracht Gunie een fijne aanvalsstelling. Dit keer liet hij zich de kaas niet van het brood eten.

Na 5 ronde lijkt de buit al binnen voor Vincent. Hij heeft Hotze en Stefan al verslagen. Kan Leo het toernooi weer spannend maken in ronde 6 ? Aan bord 2 Stefan tegen Hotze.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op vr 17 jun 2011, 12:42

Ja ik speelde eigenlijk een beetje op de automatische piloot in de meest positionele variant in de hele najdorf (die meestal draw is bij goed spel voor beiden) maar ik was dus helemaal niet met tactische dingen bezig. Ineens zag ik 1 sec nadat ik f5 had gedaan dat ik helemaal niet met de toren terug kon slaan op f5 vanwege le6 en dus genaaid was. Als ik eerst mijn toren wegzet en daarna f5 doe is het gewoon gelijk, maar praktisch prima op winst te spelen. Diep had nog wel lovende woorden voor mij over mijn toekomst, maar hij vind dat ik sommige openingen eerst moet checken op een duidelijk strategisch plan ipv het te spelen omdat het boek het gewoon geeft. Hij gaf aan dat hij e6 praktisch veel beter vind spelen dan e5 op zowel le2 als le3. Misschien heeft hij daar ook wel een punt, want je ziet tegenwoordig heel veel sterke spelers ook e6 spelen, dat is ook vrij flexibel.. Objectief vond hij e5 ook beter dan e6, maar strategisch absoluut niet. Deze specifieke variant met pf3/lc4/lg5 speelt gewoon heel erg makkelijk voor wit en het is zwoegen voor zwart.

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Jessie op zo 19 jun 2011, 17:55

scratch
Ja ik speelde eigenlijk een beetje op de automatische piloot
affraid