Eindelijk winst voor VSV2

Ga naar beneden

Eindelijk winst voor VSV2

Bericht  Osito op za 18 apr 2009, 21:02

Ondanks dat we met 7 nederlagen op rij waren gestart was er nog steeds hoop. Immders de nummer 9 en 8 zouden we nog krijgen. Vandaag mochten we al om 12:00 uur aantreden in Nijmegen tegen SMB3. Audry had de zware taak om een opstelling te maken voor deze do-or-die wedstrijd. Dit werd : 1. Dennis Flohr 2. Dimitri Kudinov 3. Mike van Niel 4. Harry Verhoef 5. Audry Burer 6. Marcel Flohr 7. Ron Flohr en 8. Johan v/d Brink.
Iedereen wist op tijd de speelzaal te vinden en het was weer eens stralend weer. Ik had al bemerkt dat de tafels vrij krap waren. Harry was dan ook niet blij dat hij juist naast mij mocht plaatsnemen. Ach zo zei ik tegen Harry...ik gooi er wel even een miniatuurtje uit. Audry was nog wel zo wijs om toe te voegen dat het prima was maar dan wel een gewonnen miniatuur. Enfin na 90 minuutjes stond het toen ook 1-0 want na 16 zetten had mijn tegenstander zijn dame laten vangen. Daarna begon het lange wachten. Pas tegen de tijdnoodfase kwamen er nieuwe beslissingen. Dima zat tegen de sterke Paul Waenink in erg complexe stelling. Hij had 2 pionnen geofferd voor een aanval op de witte koning. Dit was erg lastig te taxeren. Maar net toen ik mijn 4e pintje ging halen was het dan toch ineens 2-0..wat een weelde. Goed punt voor Dima. Dit was ook meteen de beslissing in de wedstrijd. Want op bord 7 en 8 stonden Ron en Johan huizenhoog gewonnen. Ron won materiaal na de opening. Hij moest daarna nog wel zijn stukken zien te ontwikkelen maar toen dat lukte gaf zijn tegenstander op. Johan speelde met zwart een model partij. Zijn tegenstander had veel tijd nodig maar dit mocht niet baten. Johan won eerst 1 pion, toen een 2e en daarna was het vlot gebeurd. 4-0 !!!
Harry had helaas een partij die kenmerkend is voor zijn seizoen. In erg goede stelling maar in tijdnood, overzag hij de laatste witte truc. Het moet gezegd dat Harry eerst heel slecht stond maar zijn tegenstander ging veel te ver en had dus moeten verliezen. Tja dat woordje 'had'... 4-1
Audry had steeds een plus. Wellicht had hij het eindspel wat doortastender kunnen aanpakken. Zoals het ging, kon hij met een pluspion een toreneindspel in. Dit was helaas potremise maar bij 4-1 was dat natuurlijk goed genoeg. Zo was Audry's halfje genoeg voor de 1e 2 matchpunten van dit seizoen.
Dennis speelde een duw- en trekpartij tegen Christ Verstegen. Christ was voor de verandering wat omhoog gezet. In wederzijdse tijdnood beging Chris de 1e blunder maar Dennis de laatste. 4,2-2,5
Marcel was gewoontegetrouw weer als laatste bezig. Het was een wilde partij. Het was lange tijd onduidelijk maa zo rond de 30 zet wist Marcel groot voordeel te halen. Maar tegen de tijdnood zorgde een serie mindere zetten voor wit voordeel. Na reconstructie kon verdergegaan worden op zet 45. Zou Marcel een halfje kunnen pakken met een kwal minder ? De details zal ik u besparen maar Marcel kreeg een dikke vrijpion op de 2e rij die zijn tegenstander daar nooit had mogen laten komen. Nu had hij het met een mooie truc kunnen beslissen (goed gezien Ron!), maar zoals Marcel het deed was het ook prima. Wit stond in zetdwang en verloor geforceerd een toren. Het eindspel met toren, loper en pion tegen toren en pion was bekeken toen de pion werd buitgemaakt. 5,5-2,5

Hoe de andere uitslagen zijn is nog niet bekend.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Eindelijk winst voor VSV2

Bericht  jef op za 18 apr 2009, 22:22

Zelfs Ede is nu binnen handbereik. Met 4 punten 7e in de eindstand?
jef

Aantal berichten : 42
Punten : 43
Registration date : 15-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Black widow op za 18 apr 2009, 22:31

cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers
Black widow

Aantal berichten : 64
Punten : 62

Profiel bekijken https://sites.google.com/site/caroluschess/

Bericht  brilsmurf op za 18 apr 2009, 22:59

Netjes! En nu volhouden. Razz

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Osito op za 18 apr 2009, 23:53

Tja jammer van het 1e. Dan moet het maar in de slotronde gebeuren. Jammer dat het 2e daar niet bij is. Onze thuiswedstrijd is namelijk in Putten (gezamenlijke slotronde). Ik zie dat een 3,5-4,5 nederlaag voldoende is in de laatste ronde voor het 1e team.

En idd Jef we gaan 7e worden...ik voel het cheers . Bij winst hebben we daar een goede kans op. Wordt overigens wel spannend. Ik schat Zutphen sterker in als SMB3 en Ede, zeker als ze aan de top compleet zijn.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Erik op zo 19 apr 2009, 03:42

Goed gedaan! Smile

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Leeftijd : 47

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Bericht  Erik op zo 19 apr 2009, 04:37

Mooie tijd om te gaan slapen nu! Very Happy

én sinds kort:

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Bericht  Osito op zo 19 apr 2009, 08:51

Erik schreef:Mooie tijd om te gaan slapen nu! Very Happy
mooie tijd om al een uur wakker te zijn nu...
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Black widow op zo 19 apr 2009, 11:25

Jep jammer met het 1e, veel kansen gehad, maar niet gegrepen.

Toch nog mooi 2 wint en Erik ook! En het 3e is ook veilig!
Black widow

Aantal berichten : 64
Punten : 62

Profiel bekijken https://sites.google.com/site/caroluschess/

Bericht  Osito op ma 20 apr 2009, 08:50

Overigens is de kans klein dat er 3 teams uitmoeten. ZSG is in een lastige positie maar hebben nog een kans om erin te blijven. Wageningen 3 is de enige andere kandidaat die nog moet opletten. Maar hier lijkt de kans op degradatie wel erg klein. Dus winst op Zutphen zou genoeg moeten zijn. Dat wordt spannend !
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Osito op do 23 apr 2009, 15:31

http://www.osbo.nl/new/competitie/ronde.php?subpage=PR8&page=267

persoonlijke scores zijn ook weer up-to-date
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op do 23 apr 2009, 17:19

Als jullie gewoon tegen zuthpen winnen zijn jullie zelfs 7e, dus dan heb je daar ook geen last van Wink

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Bericht  Osito op vr 24 apr 2009, 08:12

Bekkertje schreef:Als jullie gewoon tegen zuthpen winnen zijn jullie zelfs 7e, dus dan heb je daar ook geen last van Wink
Op papier is Zutphen wel iets sterker dan ons dus daar iets niets 'gewoons' aan. Maar we gaan ervoor !
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Johan op vr 24 apr 2009, 14:23

ach we doen al het hele seizoen ongewone dingen.... Very Happy
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271

Profiel bekijken

Bericht  Osito op ma 27 apr 2009, 15:24

Erik schreef:Mooie tijd om te gaan slapen nu! Very Happy
Overigens nogal kinderachtig van Hans Böhm dat hij bepaalde om jou niet de prijs te geven voor de mooiste partij van de ronde. En dat alleen omdat je wat teveel uitroeptekens zou hebben gebruikt. Het gaat toch om de kwaliteit van de partij en niet om dat soort randzaken. Jouw pot was natuurlijk veel beter dan die rommelpartij die nu won. Leuk hoe je in dit stelling terechtkwam overigens. Dat moet een goede positionele pot geweest zijn tot Pd5.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Erik op ma 27 apr 2009, 17:07

Eigenlijk kijk ik zelf nooit naar die rubriek maar Kees Stap mailde mij maandag dat ik die partij kon sturen voor de schoonheidsprijs.
Het team had de partij zaterdagavond na de analysesessie unaniem als beste van de dag uitgekozen. Ook Jan Timman was bij die avondanalyse en vond het erg grappig allemaal.
Ik moest de partij meteen sturen omdat maandag de sluitingsdatum was.
Heb toen dus eigenlijk niets meer in de analyse kunnen wijzigen en meteen opgestuurd voor het te laat was.

Ik analyseer namelijk zondags na de KNSB altijd mijn eigen partij en geef juist vaak aan d.m.v. een systeem met uitroeptekens/vraagtekens hoe (on)tevreden ik over mijn eigen zetten ben.
Als ik ze later dan weer eens terug kijk weet ik voor me zelf hoe ik de partij beoordeelde en of ik goed/slecht speelde.
Die uitroeptekens stonden er dus nog allemaal in, amateuristisch en vervelend naar mij toe van de bond om dat nu juist op de site te vermelden, veel mensen komen blijkbaar op die site en lezen dat allemaal. Vinden het blijkbaar leuk als ze je "en passant" (daar speelt die typische Böhm Very Happy ) "te kakken" kunnen zetten.
Hopelijk bedoelen ze het niet zo en schrijft men ook wel netjes dat ze onder de indruk waren, maar ik denk dat je objectief naar de schaakpartij zelf moet kijken, niet naar uitroep-/vraagtekens.
Maar goed, het lijkt er inderdaad op dat ik door zo'n dom misverstand "de hoofdprijs" ben misgelopen.

Het was inderdaad een prima pot al zeg ik het zelf, 1 van mijn beste ooit.
Bij schoonheidsprijs stel ik me een partij voor die van begin tot eind behoorlijk goed was, dat was degene die de prijs won in mijn ogen beslist niet, meer schwindelen na een mislukte opening. Smile

Maar dat doet er verder niet toe, ik gun de winnaar van harte zijn prijs!
En voor mezelf is het belangrijkste dat ik een lekkere pot gespeeld heb. Een partij uit 1 stuk noemen ze dat meen ik en zoiets gebeurt je toch zelden als je objectief analyseert.

én sinds kort:

Erik
Admin

Bericht  Osito op do 14 mei 2009, 14:10

Osito