Veenendaal onderuit aan luiheid in Den Bosch (2e verslag)

Ga naar beneden

Veenendaal onderuit aan luiheid in Den Bosch (2e verslag)

Bericht  Bekkertje op ma 16 mei 2011, 13:24

Het was een dag waar niet heel veel meer op het spel stond. Ik heb zo hier en daar een kijkje genomen en daaruit tot de volgende conclusies gekomen:

Etienne aan 1 speelde een Grunfeld met wit waarin zwart eigenlijk de hele partij minstens gelijk stond. Etienne probeerde koste wat het kost een gelijk staande stelling te winnen (complimenten voor zijn doorzettingsvermogen) maar ging te ver hierin. Hij rekende even verkeerd en verloor nog.

Op bord 2 speelde John een beetje een vreemde partij. Het werd een soort gesloten siciliaans en John plaatste een onbewust best goed pionoffer. Daarna overspeelde John zijn tegenstander vrij gemakkelijk.

Op bord 3 zat ik zelf met wit tegen Raymond de Rooij (6 uit 8 )We kwamen in een theoretisch eindspel via Caro-Cann. Hierin is het bekend dat wit een klein plusje heeft maar het wel erg goed moet spelen om dit plusje te houden. Wit maakt hierin sneller fouten dan zwart. Ik kwam een pion voor en stond eigenlijk de hele partij goed. Door mijn luiheid ging ik in een stelling waar het eigenlijk echt nodig was om te rekenen gelijk in het eindspel. Ik had dat op een andere manier moeten doen waardoor het simpel gewonnen was geweest. In plaats daarvan was zijn paard tegen mijn loper ineens veel sterker. Hierdoor verloor ik zelfs nog. Als er wat op het spel had gestaan had ik toch wel even gerekend waarschijnlijk...

Op bord 4 zat Tijmen. Hij opende een beetje dubieus met een pionoffer maar kreeg toch voldoende tegenspel. Remise werd besloten.

Tjaart zat aan bord 5 en speelde een prima pot. Zijn tegenstander maakte volgens mij een blunder met e5, waardoor Tjaart echt de overhand kreeg met d5. Hierna heb ik er weinig meer van gezien, maar ik wist dat Tjaart daar duidelijk beter stond. Een uurtje later had hij ook gewonnen.

Zijn jongere broer speelde weer eens een goede pot (of het komt omdat zijn grote broer weer terug in het team is weten we nog niet) In een chaotische stelling wist Joost een paar pionoffers te plaatsen waarmee hij een gruwelijke aanval kreeg. Met ongelijke lopers is het altijd bekend dat degene die aanvalt wint en Joost won altijd grof materiaal terug. Met zijn dame + torens + witveldige loper kwam hij hard binnen en het punt was een feit. Een lekker potje van Joost.

Op bord 7 en 8 ging het om de topscoordersprijs van de 2e klasse D. Erik zat aan 7 met wit en had zoals zo vaak dit seizoen zijn variant op het bord. In plaats van het normale goede plan van pxd4 ging Erik voor het rare a4 a5 wat erg veel tijd kostte. Hij offerde daarna ook nog maar een kwal om de aanval sneller te laten verlopen, maar het mocht niet meer baten. Een harde 0. Toch een erg goed seizoen van Erik.
Mike zat aan 8 met zwart tegen Brent, die vandaag topscorer werd. Hij pakte de opzet van Mike hardhandig aan en speelde erg overtuigend. Een goede pot van Brent. Gefeliciteerd met de prijs Brent!

Conclusie van het seizoen: Een matig seizoen, waarin we titelaspiraties hadden. Helaas gaven we het in de 3 rondes voor het eind onnodig weg. Volgend jaar maar weer vol voor het kampioenschap gaan, wat toch echt een keer moet lukken met dit nog steeds groeiende jeugdige team.

Persoonlijk had ik ook mijn slechtste seizoen ooit in de externe competitie: 4,5 uit 9. Gelukkig had ik nog wel een aardige gemiddelde tegenstand van rond de 2200 waardoor mijn tpr niet eens heel slecht is. Volgend jaar ga ik weer voor een normale Bekkerscore (minstens 6 uit 9)

Ik zie net dat ook Mike een verslag heeft gemaakt. Enjoy
Razz

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Veenendaal onderuit aan luiheid in Den Bosch (2e verslag)

Bericht  Opti op ma 16 mei 2011, 13:57

Bekkertje schreef:Persoonlijk had ik ook mijn slechtste seizoen ooit in de externe competitie: 4,5 uit 9. Gelukkig had ik nog wel een aardige gemiddelde tegenstand van rond de 2200 waardoor mijn tpr niet eens heel slecht is. Volgend jaar ga ik weer voor een normale Bekkerscore (minstens 6 uit 9)
2135 volgens de KNSB.....
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op ma 16 mei 2011, 14:00

Opti schreef:
Bekkertje schreef:Persoonlijk had ik ook mijn slechtste seizoen ooit in de externe competitie: 4,5 uit 9. Gelukkig had ik nog wel een aardige gemiddelde tegenstand van rond de 2200 waardoor mijn tpr niet eens heel slecht is. Volgend jaar ga ik weer voor een normale Bekkerscore (minstens 6 uit 9)

Klopt, mijn partij tegen Diane Dalemans was mijn dieptepunt van het seizoen. Die moet ik natuurlijk gewoon winnen normaal gesproken..

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Bericht  Opti op ma 16 mei 2011, 14:02

Bekkertje schreef:
Opti schreef:

Klopt, mijn partij tegen Diane Dalemans was mijn dieptepunt van het seizoen. Die moet ik natuurlijk gewoon winnen normaal gesproken..
Ach, een keer verliezen kan de beste overkomen. Volgend jaar maar weer proberen kampioen te worden.
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Bericht  Osito op ma 16 mei 2011, 15:13

Moet lukken met 1 of 2 gerichte aankopen Laughing
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: