VSV 1 sluit aan bij de top

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

VSV 1 sluit aan bij de top

Bericht  joost op ma 28 nov 2011, 21:00

Ik heb geen zin om een groot verslag te maken, maar ik vind dat het toch even gemeld moet worden. We wonnen met 5 1/2- 2 1/2. Ik en Dikkie verloren, Bob moest remise aannemen toen hij net niet kon winnen, en de rest won. Honorable Mention gaat naar Etienne, die in remisestelling een dameoffer bracht, waarna hij -4(!) stond, maar toch won.

T De Toren Arnhem - VSV 1 2198 DSC Delft 2 2114 5½- 2½
1. IM Willy Hendriks 2425 Gert Legemaat 2200 1 - 0
2. Stefan Bekker 2248 Patrick de Bas 2109 1 - 0
3. Bob Beeke 2219 Kim Meulenbroek 2145 ½ - ½
4. FM Etienne Goudriaan 2218 Jan-Peter van Zandwijk 2076 1 - 0
5. FM Erik van den Dikkenberg 2212 Ted Barendse 2186 0 - 1
6. Joost Offringa 2189 Bob Voogt 2092 0 - 1
7. Fabio Bravo 2038 Richard Oranje 2041 1 - 0
8. Nick Beijerinck 2036 Walter Anema 2062 1 - 0

r3 Klasse 2C Rav Mp Bp 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1. Spijkenisse 2153 4 15 2 6 7
2. De Pion 2139 4 14 3½ 5½ 5
3. De Wijker Toren 2160 4 14 6 3½ 4½
4. HWP Haarlem 2138 4 12½ 4½ 4½ 3½
5. De Toren Arnhem - VSV 1 2185 3 12½ 4 5½ 3
6. PION 2071 3 12 2 4 6
7. Fischer Z 2075 2 11 4½ 3 3½
8. DSC Delft 2 2106 2 10 2½ 2½ 5
9. HWP Sas van Gent 2 2062 2 10 3 5 2
10. Philidor Leiden 2078 2 9 1 3½ 4½

joost

Aantal berichten : 228
Punten : 250
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: VSV 1 sluit aan bij de top

Bericht  joost op ma 28 nov 2011, 21:08

En, puur voor de lol, ook nog even het verslag van de tegenstander. Lees en lach mee.
----------
Vier niet correct werkende klokken. Een bejaarde wedstrijdleider. Onopgevoede jeugdige tegenstanders.

Redenen genoeg voor een onverdiende nederlaag.
Gert Legemaat hield lange tijd dapper stand tegen IM Willy Hendriks aan bord 1 maar dolf het onderspit. Patrick de Bas gaf zeker een half punt weg in een potremise eindspel. Kim Meulenbroek hield keurig remise. Jan Peter van Zandwijk deed vele goede zetten, zijn tegenstander, niet die speelde matig. 1 krukzet was voldoende voor een nul.
Ted Barendse was erg in zijn nopjes en won dan ook in stijl. Bob Voogt won ook een prima partij en won. Walter Anema had in de opening al materiaalpech en verloor een kwal. De compensatie was ditmaal te mager.

Blijft over het verhaal van de vriendelijk edoch ondeskundige wedstrijdleider, mijn jeugdige tegenstander en de jeugdige tegenstander van Bob. Wat is er gebeurd? Na een matige opening van mijn tegenstander sta ik een volle pion voor en begin dan spoken te zien en kies de verkeerde afwikkeling. Hierna heb ik een kwal minder maar twee pionnen meer. Nog niets aan de hand maar de tijd gaat wel erg hard. Een keer of vier/vijf loopt mijn klok gewoon door na het indrukken. Aangezien de bejaarde wedstrijdleider niet te betrappen is op enige activiteit (waar is de beste man) heb ik uiteindelijk met nog 10 seconden op de klok het ding maar stilgezet en luidkeels een ander geeist. Een toeschouwer beaamt mij verhaal en ik krijg er een paar seconden bij. Na mijn volgende zet roept tegenstander van Bob (!!): "Hé zo mag jij niet zetten joh". Geirriteerd maan ik hem tot heender bewegen en zich niet te bemoeien met mijn partij. Wederom een actiefloze wedstrijdleider waar ondertussen de van tegenstander Bob luidkeels zijn beklag doet. Terwijl ik nog 6 seconden heb overweeg ik een onlangs door een dominee aanbevolen correctieve tik uit te delen aan de tegenstander Bob. Afijn we vluggeren fijn verder en mijn vlag valt in het bijzijn van de wedstrijdleider (hij is zowaar wakker) en mijn jeugdige tegenstander roept blij vlag je hebt verloren gooit de stukken door elkaar en begint de beginstand op te zetten. Leuke casus voor de arbitercursus. IK protesteer uiteraard en leg uit dat er gereconstrueerd moet worden hetgeen met het ontbreken van een eindstelling (die is immers zojuist vernietigd) me nogal arbitrair lijkt. Dus wat zou er zijn gebeurd als ik bij de arbitrage een paar zettene erbij verzonnen had? (Overigens had mijn tegenstander ook niet alles correct genoteerd.) Danwel de eindstelling na zet 39 van zwart had ontkent als zijnde de eindstelling. Uit sportieve overwegingen niet gedaan, maar stel dat....

Het hoogtepunt van de dag was het fantastische maal in restaurant Rancho te Veenendaal. Een aanrader. 1e klas vlees en vriendelijke bediening.
--------

Die arme man kan alleen maar over pech en onsportief gedrag praten. Dat zag je er dan ook van af bij hem, hij was me een partij nijdig. Zulke mensen zijn aan de ene kant heel zielig, aan de andere kant kun je er ook heel hard om lachen. Dat doe ik dus maar Smile

joost

Aantal berichten : 228
Punten : 250
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Etienne_G op ma 28 nov 2011, 22:00

Ongelofelijk inderdaad. Deze man was zelf het schoolvoorbeeld van een aso. Ik kan niet ontkennen dat hij gelijk had wat betreft de klok die doorliep en dat het niet echt fijn was dat er enkele klokken niet meer werkten, maar hij schold gewoon spelers uit tijdens de partij. Dat hij door zijn tijd ging was ook alleen zijn eigen schuld: hij had nog 10 seconden voor de laatste 2 zetten en dacht toen gewoon maar 10 seconden na en zijn vlag viel xd.
Wel grappig dat deze man ook het verslag mag schrijven: ook over de partijen is hij alles behalve objectief.

De kop van dit topic is trouwens wel heel suggestief: we sluiten inderdaad aan bij de top, maar zijn nog net zo aangesloten bij de degradatie Razz

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bob Beeke op wo 30 nov 2011, 13:55

Geweldig verslag van onze vriend van DSC II.
Niks aan toe te voegen, sport is soms medogenloos onrechtvaardig.
Het had allemaal niet veel gescheeld...(hihi)

En bordje 7: gewoon lekker dooroefenen joh. Volgende keer gewoon betere zetten in minder tijd doen en vooral minder geluid maken. Dan zal het vast een stuk beter gaan tegen die "jeugdige tegenstanders"...(hihi)

Tevens zou een stukje respect van uw kant, met name voor ouderen en vrijwilligers, een zeer goed voorbeeld zijn voor de jeugd. Maarja, het zou me op basis van uw verslag niet verbazen als correctieve tikken uitdelen bij u de voorkeur geniet boven het zelf geven van het juiste voorbeeld.

Bob Beeke

Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registration date : 30-11-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Johan op do 01 dec 2011, 11:18

Hoe heet die kerel. Voor het geval hij ooit in mij ook een jeugdige tegenstander ziet en correctieve tikken wil gaan uitdelen...... Very Happy
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271
Registration date : 14-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Al op do 01 dec 2011, 14:14

Johan, de kans dat ie jou voor een jeugdige tegenstander aanziet lijkt me wel redelijk tot nul gereduceerd Very Happy .
Al

Aantal berichten : 152
Punten : 205
Registration date : 15-03-09
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op do 01 dec 2011, 19:17

http://delftseschaaksite.nl/wbb/thread.php?threadid=3948&boardid=

Mijn tegenstander is nog steeds ziek van mijn truuk Very Happy

Bekkertje