Koningswaal wint Calder Snelschaken voor clubteams

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Koningswaal wint Calder Snelschaken voor clubteams

Bericht  Bekkertje op zo 04 dec 2011, 15:15

In de b groep van het snelschaken voor clubteams heeft Koningswaal gister een puike gedeelde overwinning samen met Zukertort Amstelveen geboekt. Het team van Koningswaal bestond uit: Erik vd Dikkenberg, Jermo Kooimans, Marcel Lever, Hamoen Habibi en Stefan Bekker. Omdat er maar 4 per keer mochten spelen moesten we af en toe roeleren.

Er moest in 1 grote groep gespeeld worden, dus de teams uit de A (met allerlei Gm teams) en de C moesten we af en toe ook tegen. Dat maakte de laatste paar rondes des te belangrijker. We gingen voor de tactiek dat ik en Erik in het begin een paar keer skipte en aan het eind alles konden spelen. Zelf haalde ik een score van 9 uit 13 aan bord 1, waar ik zelf zeker tevreden over was, aangezien ik 2 keer een 0 haalde uit totaal gewonnen stelling maar gevlagd werd door Xander Wemmers en Henk Vedder.
De beste prestatie werd gehaald van ons team door Hamoen Habibi die een score van 9 uit 12 haalde aan bord 4!

Doordat wij de laatste 3 rondes wonnen kwamen we heel dicht in de buurt van de prijzen, we wisten alleen dat we Pallas voorbij waren, omdat we wisten dat zij de laatste ronde verloren van Utrecht 1. Een beetje een gelukkige indeling voor ons in de laatste ronde, want wij wonnen met 2,5-1,5 van Phillidor Leiden.
Voor de rest wisten we nog niet zeker hoeveelste we nou waren geeindigd, want Zukertort speelde de hele dag bovenin mee met het snelschaakkanon Tobias Kabos. Wij dachten dat zij wel meer bordpunten hadden en anders wel meer weerstand.

Tijdens de prijsuitreiking ging de 3e plek in de B naar HMC 3, en daarna begon hij te praten over een gedeelde 1e plek met hetzelfde aantal bord/weerstandspunten. Daar ging onze prijs dachten we, totdat hij ineens Koningswaal! riep. Toen moest er ook nog worden geloot voor de beker, omdat alles gelijk was. De jongste speler van Zukertort koos de zwarte pion ipv de witte en zodoende kregen wij de beker en waren wij dus officieel kampioen.

Op de terugweg waren Erik en ik in een Euforische stemming, waarna Erik en ik ineens heel nodig moesten zeiken. Erik moest zelfs zo nodig dat hij ff de snelweg afging, ergens midden in de modder de auto parkeerde en meteen ging zeiken. Ik ben toen ook maar snel gegaan en toen we weer wegreden kwamen we amper uit de modder. Gelukkig lukte dat nog vrij soepel en hebben we de dag afgesloten met een lekker broodje kebab/kapsalon.

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Koningswaal wint Calder Snelschaken voor clubteams

Bericht  Johan op ma 05 dec 2011, 11:27

Geweldig verslag! Dat mag je vaker doen! Very Happy
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271
Registration date : 14-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op do 08 dec 2011, 13:12

lijkt wel man city daar bij Koningswaal. Een paar miljoen en je hebt een sterrenteam met Dikke Bekker. Mooi verslag inderdaad. (roeleren ? Razz ). Hoe deed Tobias het ?
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven