Open Bennekoms Snelschaakkampioenschap

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Open Bennekoms Snelschaakkampioenschap

Bericht  Bekkertje op di 28 feb 2012, 12:13

Gister ging ik met Ossie en Joost naar Bennekom toe voor het snelschaakkampioenschap.
Het was aardig sterk bezet met Sander v Eijck en een stuk of 10 21-2000 spelers.
De voorrondes gingen vrij soepel bij mij en Joost. Na 6 ronden stonden we met zijn 2en op kop met 5 uit 6 (waaronder een remise tegen elkaar) en we plaatsten ons dus vrij gemakkelijk voor de finalegroep. (alhoewel ik op weerstand nog in die groep moest komen) Oscar deed het ook niet heel onverdienstelijk (speelde zelfs nog een keer tegen Sander)

In de finalegroep begon ik gelijk tegen Sander met zwart. Uiteindelijk remise omdat hij de verkeerde kleur loper en ik 3 tegen 1 pion(h pion) had. Daarna won ik 3 keer op rij van respectievelijk Martin Markering, (die overigens best aardig kon vluggeren liet hij dit toernooi zien) Jef Verwoert en Dick de Graaf) Toen volstond een remise tegen Joost in de laatste ronde. Ik bood dit ook aan in aanzienlijk betere stelling maar met die remise was Joost ook nog 2e ipv 3e of 4e. Zo eindigden Joost op 2 en ik op 1 van dit leuke en gezellige toernooi.

Oscar kon ondanks geen heel best toernooi toch nog een fles wijn mee naar huis nemen omdat velen kozen voor een zak snoep of chips in plaats van wijn.

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Open Bennekoms Snelschaakkampioenschap

Bericht  Bekkertje op di 28 feb 2012, 21:01

Voor een wat uitgebreider verslag zie de bennekomsite:

http://www.bennekomsesv.nl/?p=2830

Er zitten wel heel wat tikfoutjes in als je alleen al naar mijn naam kijkt. Bakker komt misschien zelfs vaker voor dan Bekker

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Open Bennekoms Snelschaakkampioenschap

Bericht  Etienne_G op wo 29 feb 2012, 01:27

Lekker hoor! Goed gespeeld beide Smile

Etienne_G

Aantal berichten : 368