VSV 3 begint met verlies in Deventer

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

VSV 3 begint met verlies in Deventer

Bericht  Osito op zo 16 sep 2012, 11:32

Na de nodige goede logistieke voorbereiding van Nico Bosman kon ons vreemdelingenlegioen mooi op tijd beginnen. Johan van den Brink uit Nunspeet. Ron, Marcel en Dennis Flohr uit Amersfoort. Henk Don die de auto van Frans Suijdendorp bestuurde met ook Gerard Bulthuis als passagier. En dan nog 1 uit Almere.

Ik had op de Osbo de opstellingen niet meegekregen. Mij was dus ook ontgaan dat Pallas 2 een speler of 4 was kwijtgeraakt waaronder de 2 sterkste spelers. Ik mocht daardoor op bord 1 tegen iemand van ca. 1950 ipv 2175. Maar toen ik na een zet of 10 zelf moest gaan nadenken, deed ik het meteen niet zo handig, waardoor de zwarte stelling iets minder lastig werd. Na ca. 1,5 uur was het moelijk om een plan te bedenken. Sterker nog, het leek dat elk initiatief van 1 van beide zou leiden tot nadeel. Ik besloot dus tot een vroeg vredesaanbod. mijn sportieve tegenstander Radboud de Roos ging akkoord.

Op bord 2 was Marcel fanatiek ten aanval gegaan tegen de ex van Bekkertje. Een stukoffer leek te kunnen maar hij miste het juiste vervolg, daarna was het niet moeilijk meer. een nul
op bord 6 had Dennis meteen al een prachtige aanvalstelling. 1 of 2 schoonheidsfoutjes hadden geen invloed op het resultaat. Punt !
johan leek ons op bord 5 op voorsprong te brengen, maar een blunder kostte helaas een vol punt. Henk Don aan 4 ging in de fout en wist alleen met kunst- en vliegwerk overeind te blijven. vlak voor het einde was er wellicht zelfs een stunt mogelijk. Die bleef uit en het punt ging naar zijn tegenstander. Ron aan 3 verkleinde de achterstand naar 1 punt. Zijn tegenstander speelde in tijdnood nog goed mee en bleef langer overeind dan verwacht.
Dat betekende dat Gerard zijn plusje moest verzilveren en Frans remise moest houden. Frans bleef een gambietpion achter. Zijn tegenstander leek erg krampachtig aan die pion vast te houden en Frans leek me dan ook lekker te staan. maar helaas zoals het ging, bleef hij in het eindspel toch een pion achter zonder compensatie. maar het eindspel was niet eenvoudig en zijn tegenstander vond niet het juiste plan. draw.

Helaas was Gerard's plusje verandert in een dikke min. Een remise aanbod kon niet geweigerd worden.

Laten we hopen op een beter resultaat in ronde 2 als het sterke Wageningen 2 de verre uitwedstrijd in Veenendaal gaat spelen.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: VSV 3 begint met verlies in Deventer

Bericht  Ron Flohr op za 22 sep 2012, 23:05

Uitslagen ronde 1

DSG Pallas 2 - Veenendaal 3 // 4.5 - 3.5

Radboud de Roos (1919) - Mike van Niel (1961) (w) 0.5 - 0.5