Puttense Moordzaak

Ga naar beneden

Puttense Moordzaak

Bericht  Osito op za 09 mei 2009, 22:55

Vandaag moest het gaan gebeuren. Met een uiterste krachtinspanning en nog niet eerder vertoonde efficientie zouden we na 7x verlies gaan afsluiten met 2x winst. Daarmee zouden we ook nog eens 3 teams achter ons houden. Tegenstander was Zutphen, het team wat ten koste van ons zou moeten gaan degraderen.

Marcel Flohr was verhinderd. Hij had zijn vooruitgespeelde partij verloren. Dat was met zwart aan bord 3 tegen de sterke Henstra dus hadden we er nog steeds alle vertrouwen in.

Ron had een zware middag. Hij verloor een pion. Zijn tegenstander had het ergens nog sterker kunnen doen. Zoals het ging kon Ron proberen een zware remise te gaan behalen. Toen het bord ineens al leeg was bij een rondje langs de velden, vermoedde ik dat de remise niet gelukt was. Even later bleek dat Ron zelfs gewonnen had door een 'kleine' fout van zijn opponent. Na zo'n miraculeus begin kan het natuurlijk niet meer fout. 1-1

Dennis moet gedacht hebben...ik heet ook Flohr misschien lukt dat ook bij mij. Hij kwam miserabel uit de opening, kon later toch nog gelijk maken met een trucje. Daarna overspeelde hij zijn tegenstander. 2-1

Dima had niet zijn dag. Na de opening kwam hij niet in zijn spel. Hij probeerde activiteit te zoeken maar dat liep niet goed af. 2-2

Ik was zelf aan bord 2 gekoppeld tegen Klaas Hagendijk. Ik heb vanuit de opening op structuur en dynamiek gespeeld. Mijn tegenstander zocht het avontuur op. Dat kostte hem veel tijd en daarnaast behield ik een, voor hem, naar plusje. Die 2 factoren zorgde ervoor dat ik het punt op zet 40 kon bijschrijven toen mijn sympathieke tegenstander opgaf. Ik had op dat moment net een pion op a8 tot dame laten promoveren. 6 uit 7 niet zo'n gek seizoen. 3-2

Op bord 4 was wel een probleem ontstaan. Voor het eerst deze middag zat het ons niet mee. Audry had de hele partij een licht plusje gehad. Het werd niet groot genoeg en remise was een logisch resultaat geweest. Na een fout van Audry konden toren en dame mat gaan geven. Zijn tegenstander zag dat niet maar ach damewinst was natuurlijk ook genoeg. Drama voor Audry en 3-3.

Voor het team zag het er toen goed uit. Johan stond gladgewonnen met een kwal meer en Harry had een eindspel waarbij zijn stukken beter stonden. Audry overwoog om Harry remise aan te laten bieden, maar niet lang daana was dat niet meer nodig. Harry won namelijk gedecideerd 2 pionnen. Een aantal Bennekommers feliciteerde me al met het behoud....want dit zou toch niet meer mis gaan.

Johan inmiddels had het team even laten schrikken toen hij zijn kwal wegblunderde. Hij kwam toen in een eindspel met minuspion maar dat eindspel was gelukkig voor hem en ons nog steeds gewonnen. Zelfs remise was nu waarschijnlijk al voldoende gezien de ontwikkelingen bij Harry. Koning op e4 houden, lopen met de c-pion en punt. Johan deed echter Kd3 en zijn tegenstander speelde toen op een doorbraaktruc. En ja geloof het of niet........die truc lukte ook nog. Hoe kan dat gebeuren ? Tja Johan baalt er zelf natuurlijk het meeste van. Maar de gezichten aan de zijkant stonden op onweer. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik overmand door emoties Johan niet meer heb gecondoleerd en hard de zaal uit ben gelopen. Voor zover je van hardlopen kan praten bij mij. Daarmee heb ik gemist dat Harry daarna ondanks het drama geen fout meer maakte en de 4-4 aantekende.

Tja bij 4,3-3,5 of 5-3 waren we inderdaad 7e geworden. Nu 9e en Zutphen 7e.

Gelukkig vernam ik de auto beter nieuws van Veenendaal 1. Tjaard had een erg lastig eindspel remise weten te keepen waardoor ze met 3,5-4,5 verloren hebben. en dat was precies genoeg voor het kampioenschap. Zelden is een nederlaag zo gevierd want bij 5-3 was de tegenstander kampioen geworden. Die zijn vast nog aan het vieren, verslag volgt dus later. Dubbel gevoel dus..... Mad
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 45

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Puttense Moordzaak

Bericht  Black widow op zo 10 mei 2009, 02:08

Brrrrr toch wel heel k.
Black widow

Aantal berichten : 64
Punten : 62
Registration date : 15-02-09

Profiel bekijken https://sites.google.com/site/caroluschess/

Bericht  brilsmurf op zo 10 mei 2009, 02:12

Aih..... dit is idd wel heel erg zuur. Crying or Very sad

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Bericht  jef op zo 10 mei 2009, 04:42

Vreselijk! Ik kan me de emoties van alle betrokkenen levendig voorstellen.
jef

Aantal berichten : 42
Punten : 43

Profiel bekijken

Bericht  Osito op zo 10 mei 2009, 08:33

Overigens excuses voor de gebruikte titel die eigenlijk nergens op slaat. Vreemd genoeg moest ik daar ineens aan denken toen ik het verslag ging schrijven Mad Rolling Eyes
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Osito op ma 11 mei 2009, 09:42

Veenendaal 2 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Ap Bp KNSB TPR W-We
1. Dimitri Koudinov - 0 - 1 ½ - 1 1 0 6 3½ 1969 2070 +0,9
2. Mike van Niel 1 1 - 1 - ½ ½ 1 1 7 6 1914 2209 +2,4
3. Audry Burer 0 1 0 1 - 1 0 ½ 0 8 3½ 1819 1865 +0,4
4. Marcel Flohr - - 0 - 1 - 1 1 0 5 3 1733 2002 +1,6
5. Harry Verhoef 0 0 1 0 0 0 0 0 1 9 2 1819 1716 -1,4
6. Dennis Flohr - - ½ - - 0 1 0 1 5 2½ 1894 1859 -0,3
7. Johan van den Brink - ½ 0 0 - 0 - 1 0 6 1½ 1888 1692 -1,5
8. Gerard Bulthuis 0 - - - 0 - - - - 2 0 1619 1501 -0,4
9. Henk Don 1 - - - - - - - - 1 1 1845 2040 +0,5
10. Peter Verweij - 0 ½ 0 1 0 - - - 5 1½ 1805 1704 -0,7
11. Bert Duijker 0 0 - 0 0 ½ 0 - - 6 ½ 1731 1532 -1,1
12. Ron Flohr ½ ½ 0 ½ 0 0 0 1 1 9 3½ 1848 1787 -0,8
13. P. Anjema 0 - 0 - - - - - - 2 0 1707 1605 -0,4
14. Rob Leer - - - - 0 - - - - 1 0 1679 1457 -0,6
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Johan op ma 11 mei 2009, 12:57

Dit seizoen stond in het teken van betere stellingen die vakkundig in verlies werden omgezet.
Helaas paste de laatste partij daar ook prima in.
Jammer dat iedereen al weg was, ik had graag nog even bij iemand uitgehuild.....
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271

Profiel bekijken

Bericht  Black widow op ma 11 mei 2009, 21:44

Zelfs geen huilende emoticon, anders had ik wel meegehuild. pale pale pale pale pale
Black widow

Aantal berichten : 64
Punten : 62

Profiel bekijken https://sites.google.com/site/caroluschess/

Bericht  Bekkertje op ma 11 mei 2009, 23:58

Tja misschien wat lullig idd van je teamgenoten, samen uit samen thuis.. En het is geen 1 mans resultaat, dus je hoeft jezelf niks te verwijten Johan, volgend jaar gewoon weer promoveren!

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Bericht  Osito op di 12 mei 2009, 08:17

Bekkertje schreef:Tja misschien wat lullig idd van je teamgenoten, samen uit samen thuis.. En het is geen 1 mans resultaat, dus je hoeft jezelf niks te verwijten Johan, volgend jaar gewoon weer promoveren!
Marcel Flohr kon niet meespelen vanwege de verjaardag van zijn vrouw. De andere 2 Flohrs moesten zsm naar datzelfde feest. Zij zijn bij 3-3 al weggegaan. En zoals gemeld in mijn verslag..ik wilde alleen nog maar weg toen ik de blunder zag. Inderdaad een passend slot van hoe het seizoen voor ons team is verlopen. Absoluut dieptepunt was overigens de 6-2 in Ede tegen de groepskneus.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Al op di 12 mei 2009, 10:42

Osito schreef:
Bekkertje schreef:Tja misschien wat lullig idd van je teamgenoten, samen uit samen thuis.. En het is geen 1 mans resultaat, dus je hoeft jezelf niks te verwijten Johan, volgend jaar gewoon weer promoveren!
Marcel Flohr kon niet meespelen vanwege de verjaardag van zijn vrouw. De andere 2 Flohrs moesten zsm naar datzelfde feest. Zij zijn bij 3-3 al weggegaan. En zoals gemeld in mijn verslag..ik wilde alleen nog maar weg toen ik de blunder zag. Inderdaad een passend slot van hoe het seizoen voor ons team is verlopen. Absoluut dieptepunt was overigens de 6-2 in Ede tegen de groepskneus.

Da's één van de velen. Degraderen doe je over het hele seizoen. Hoe slecht je het in Ede ook hebt gedaan, door winst tegen Zutphen had degradatie voorkomen kunnen worden. Jammer dat het niet gelukt is. Als dezelfde teamspirit als vorig seizoen wordt beleefd maakt het tweede een goede kans om komend seizoen serieus voor promotie te spelen.
Al

Aantal berichten : 152
Punten : 205
Registration date : 15-03-09
Leeftijd : 46

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op di 12 mei 2009, 11:24

Zeker weten, en ook zou het 2e echt wel de sterkte hebben om in de komende jaren in de promotieklasse te spelen.. Alleen jammer dat sommige spelers dan niet op zaterdag kunnen/willen spelen

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Osito op di 12 mei 2009, 13:38

Het is inderdaad over een heel seizoen Al. De 1e wedstrijd was ook al erg belangrijk. Daarin moesten we op papier tegen een gelijkwaardig team namelijk ASV. We begonnen toen al meteen met 3 invallers. Daarna kwamen de wedstrijden waarin we geen punten mochten verwachten(DoDo Pallas, Meppel en Bennekom). Al hadden we bijna gestunt tegen Meppel. Daarna de deceptie tegen Ede. De ronde erna lieten we het weer na om 1 of meer MPs te pakken tegen UVS2. Ede en SMB3 waren duidelijk de minste ploegen. Maar Ede heeft gewoon een erg keurig seizoen gespeeld en wij hebben teveel laten liggen met als dieptepunt dus de laatste blunder bij de 3-3 stand.

Deze degradatie heeft als enorm nadeel dat we teruggaan naar de doordeweekse avonden. Mits er ca. 2 versterkingen bijkomen in VSV 1, dan is dus de vraag of de 2 afvallers wel in Veenendaal 2 gaan spelen. Daarnaast is de vraag wat de ‘externe’ mensen doenm zeker als er een alternatief is om ergens anders wel op zaterdag te kunnen spelen. Dus de 3 Flohrs, Johan en ik. Ik ken de plannen niet van Henk Don maar mits hij gewoon beschikbaar is voor Veenendaal dan zou de doordeweekse avond daarvoor wel weer goed uitkomen. Niets voor jou Al om weer in Veenendaal 2 te komen spelen volgend seizoen ?

Dit bovenstaande is juist ook de reden waarom de degradatie extra hard aankwam. Ik had nog wel zin gehad in een jaar OSBO-promotieklasse met de gezamenlijke thuiswedstrijden VSV 1 en 2.
Osito

Profiel bekijken

Bericht  Al op di 12 mei 2009, 14:23

Osito schreef:Het is inderdaad over een heel seizoen Al. De 1e wedstrijd was ook al erg belangrijk. Daarin moesten we op papier tegen een gelijkwaardig team namelijk ASV. We begonnen toen al meteen met 3 invallers. Daarna kwamen de wedstrijden waarin we geen punten mochten verwachten(DoDo Pallas, Meppel en Bennekom). Al hadden we bijna gestunt tegen Meppel. Daarna de deceptie tegen Ede. De ronde erna lieten we het weer na om 1 of meer MPs te pakken tegen UVS2. Ede en SMB3 waren duidelijk de minste ploegen. Maar Ede heeft gewoon een erg keurig seizoen gespeeld en wij hebben teveel laten liggen met als dieptepunt dus de laatste blunder bij de 3-3 stand.

Deze degradatie heeft als enorm nadeel dat we teruggaan naar de doordeweekse avonden. Mits er ca. 2 versterkingen bijkomen in VSV 1, dan is dus de vraag of de 2 afvallers wel in Veenendaal 2 gaan spelen. Daarnaast is de vraag wat de ‘externe’ mensen doenm zeker als er een alternatief is om ergens anders wel op zaterdag te kunnen spelen. Dus de 3 Flohrs, Johan en ik. Ik ken de plannen niet van Henk Don maar mits hij gewoon beschikbaar is voor Veenendaal dan zou de doordeweekse avond daarvoor wel weer goed uitkomen. Niets voor jou Al om weer in Veenendaal 2 te komen spelen volgend seizoen ?

Dit bovenstaande is juist ook de reden waarom de degradatie extra hard aankwam. Ik had nog wel zin gehad in een jaar OSBO-promotieklasse met de gezamenlijke thuiswedstrijden VSV 1 en 2.

Doordeweek spelen is zeer zeker een optie Very Happy
Al

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op di 12 mei 2009, 14:59

Ja en Henk Don leek volgens mij ook wel weer voor veenendaal 2 te willen spelen. Als Erik en Etienne bij team 1 komen, wil GJ misschien wel weer voor team 2 spelen? En dan ben je gelijk na een jaar weer terug in de promotieklasse als het meezit Wink

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Al op wo 13 mei 2009, 06:34

Bekkertje schreef:Ja en Henk Don leek volgens mij ook wel weer voor veenendaal 2 te willen spelen. Als Erik en Etienne bij team 1 komen, wil GJ misschien wel weer voor team 2 spelen? En dan ben je gelijk na een jaar weer terug in de promotieklasse als het meezit Wink

Het is ook nog afwachten wie van de gebroeders Flohr, Johan en Osito willen blijven spelen.
Al

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op wo 13 mei 2009, 11:27

Ja het zal misschien leuk zijn als de flohrtjes ook nog intern mee zouden spelen.. Maar weet niet of ze op donderdagavond kunnen?

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Al op wo 13 mei 2009, 12:04

Bekkertje schreef:Ja het zal misschien leuk zijn als de flohrtjes ook nog intern mee zouden spelen.. Maar weet niet of ze op donderdagavond kunnen?

Ik bedoelde eigenlijk extern Very Happy
Al

Profiel bekijken

Bericht  Bekkertje op wo 13 mei 2009, 14:05

Ja dat weet ik :p maar misschien allebei? Smile

Bekkertje

Profiel bekijken

Bericht  Johan op wo 13 mei 2009, 20:24

Johan speelt volgend jaar zowel in- als extern bij Veenendaal....
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271

Profiel bekijken

Bericht  Al op do 14 mei 2009, 09:42

Johan schreef:Johan speelt volgend jaar zowel in- als extern bij Veenendaal....

Da's mooi. Beviel Nunspeet niet?
Al

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud