Veenendaal 3 bekert door

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Veenendaal 3 bekert door

Bericht  Osito op zo 27 jan 2013, 08:43

Tegen Bennekom 2 mochten (bordvolgorde) Mike van Niel, Ron Flohr, Marcel Flohr en Benno van der Veen proberen een Veenendaals team in de volgende ronde te krijgen. Met 100-150 punten meer per bord waren er kansen. Maar Van Oosterwijk, Wouters, Dinsbach en Verhoef zijn niet te onderschatten. Al snel bracht Marcel ons op voorsprong. in een tactische stelling was hij slagvaardig. Ron stod op dat moment ook al erg lekker. Op 1 en 4 ging het gelijk op. Benno kwam met wit niet verder tegen een goedspelende Harry : draw. Daarna werd het toch nog spannend want Ron kon niet doordrukken, kwam in lichte tijdnood en een gepland offer werkte niet : een nul. En dus 1.5 - 1.5. Chris dacht ( in ongeveer gelijke stelling) door een schijnoffer een pion voor te komen, maar had een verdediging gemist. Daardoor won ik een stuk maar wel tegen 3 pionnnen. Mijn vriend Fritz9 vond dat ik daarna erg goed speelde. Een vrijpion op a6 kon geen schade aanrichten omdat mijn dame, paard en f-pion teveel waren voor de witte koning.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Veenendaal 3 bekert door

Bericht  Al op ma 28 jan 2013, 23:14

En nu uit naar Meppel.......
Al

Aantal berichten : 152