Veenendaal 3 doet zich weer tekort

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Veenendaal 3 doet zich weer tekort

Bericht  Osito op zo 10 maa 2013, 10:58

Tegen het sportieve De Toren 3 lagen vooraf kansen. Zeker toen Johan in een vooruitgespeelde partij hun sterkste speler versloeg. Ik had het idee dat hun overige 7 spelers van ca. 1700-1850 allemaal jeugdspelers waren. Maar dat was geenszins het geval.

Bram stond na een kwartier al gewonnen en wist na een uur of 2 de 2-0 te maken. Sterke partij met zwart. Henk stond eerst wel goed maar daarna wellicht wat minder. De zetherhaling die zijn tegenstander aanbood werd daarom verwelkomt. Ik ben nog steeds erg snel moe na mijn opearaties. Ik stond in de opening al lekker maar ik verrekende me gigantisch en verloor een pion zonder veel compi. Vanwege 200 punten meer rating bood ik remise. HIj sloeg dit terecht af. Een aantal zetten later won ik echter de pion terug : 3 - 1. Rob viel prima in voor de zieke Dennis. Hij kwam erg prettig te staan maar durfde niet door te pakken. Toen hij dat later alsnog deed kostte dat teveel materiaal. Ron had een iets mindere stelling weten om te buigen naar een pot met wederzijdse kansen...helaas ging die alsnog verloren. Ondanks die tegenslag leek het 5-3 voor ons te worden. Maar Marcel speelde veel te snel in de tijjdnood van de tegenstander. Met een stuk voor mistte hij een kindertruc...die meteen een dame en de partij kostte. Rond zet 40 mistte Benno 3x een doorbraak naar promotie, maar dat was geen probleem. Het eindspel was immers totaal kansloos voor wit. Daarna koos hij echter het enige plan dat niet won : draw 3,5-4,5. Wederom een zeer ongelukkige en totaal onnodige nederlaag tegen een matig team. Gezien de resultaten van de OSBO- teams in de KNSB gaan er wellicht 3 of 4 ploegen degraderen. We zullen dus nu nog 2x moeten winnen !!!
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Veenendaal 3 doet zich weer tekort

Bericht  Mescheriakov op ma 11 maa 2013, 18:38

Ja, het zat goed tegen zaterdag, ondanks Johan zijn mooie overwinning.
Drie verliespartijen, een hoop remises en èèn goeie pot van Bram.
Ik zat aan bord 1 met zwart, en speelde een lekkere siciliaan,
dit is de stelling met wit aan zet. Wit speelt Tf4,

Ik zie opeens dat Tc2: wel een lekker zetje is, (Dd3: is nog beter, maar nooit gezien)
ik kom dus een volle pion voor te staan, in het eindspel echter kreeg deze kneus het niet
voor elkaar om het netjes uit te schuiven,resultaat: draw Rolling Eyes
Het was dus net Fijenoord-Roda, waarbij Roda een lekkere pot speelde maar Fijenoord gaat
met de punten naar huis.
Op naar de volgende wedstrijd want we moeten nog wel wat puntjes pakken. Very Happy

Mescheriakov

Aantal berichten : 163
Punten : 179
Registration date : 11-12-09
Leeftijd : 84

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: