Veenendaal 3 naar halve finale OSBO-cup

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Veenendaal 3 naar halve finale OSBO-cup

Bericht  Osito op vr 05 apr 2013, 08:44

In het verre Zwolle (zuid) mochten we aantreden tegen het sportieve ZZS!. Bij de voorbeschouwing bleek dat ze 3 spelers rond de 1800 hadden en 1 met 1970. Ons team was iets sterker maar gezien het verloop van de externe wisten we al dat ook dit weer erg lastig zou worden. Ik wilde wel graag aan 1 en zo geschiedde :

1. Mike van Niel
2. Marcel Flohr
3. Dennis Flohr
4. Ron Flohr

Marcel vergat even op het station uit te checken en moest terug. Maar familielid en Zwollenaar Erwin Flohr speelde chauffeur en zo konden we met slechts een paar minuten vertraging beginnen.

Ron lootte de kleur voor bord 1 en koos zwart voor mij (en dus wit voor hemzelf)....bedankt Ron... Sad Achteraf een gouden greep.

De partij begon goed toen Marcel op bord 2 met een offer op h7 een pion won en aanval kreeg. Hij koos ervoor om de pion weer terug te geven. Het was even de vraag of de aanval zou doorslaan, maar na een paardoffer op g5 was het geforceerd mat. Hij haalde echter wat varianten door elkaar en speelde iets anders. Dat liep gelukkig ook een aantal zetten later toch nog mat.

Ik had na 19 zetten een saaie remise stelling en bood dan ook remise. Mijn tegenstander vond van niet en speelde door. Na zet 30 stond het nog steeds gelijk maar toen deed ik een paar iets mindere zetten. Ipv een '+0.4 zet' deed hij een slechte zet waarna ik met mijn overgebleven dame en paard kon binnenkomen. Na een aantal krachtzetten was het toen snel gebeurd. Een kleine meevaller dus en 2-0.

Ron had echter zijn veelbelovende stelling met 1 zet wggegeven en moest de vlag strijken. Daardoor leek het toch nog 2-2 te gaan worden. Dan zou er nog gevluggerd moeten worden. Maar Dennis wist zijn verloren positie te kantelen (met natuurlijk een beetje hulp van zijn opponent). In een beter eindspel voor Dennis moest zijn tegenstander spel houden, immers remise was niet voldoende. Onze sloper speelde de laatste 20 zetten echter erg sterk en won. Een torenoffer van de tegenstander werd op 1 tempo geen remise.

Een zwaarbevochten 3-1. Zaterdag 11 mei worden we in Arnhem verwacht voor de finaledag van de OSBO-cup.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: