Veenendaal 3 op rand van degradatie

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Veenendaal 3 op rand van degradatie

Bericht  Osito op ma 08 apr 2013, 13:56

Vanwege het degradatiegevaar in de KNSB zal er versterkte degradatie zijn. Meest reële scenario is dat er 3 OSBO-teams degraderen uit de KNSB. In dat geval zullen er 4 teams degraderen uit de promotieklasse. Dat zijn momenteel : Veenendaal, PION 2, Wageningen 3 en ASV 4.

5. Pallas 2 9-31
6. Bennekom 7-31,5
7. Veenendaal 3 6-30
8. PION 2 6-26,5
9. Wageningen 3 5-28,5
10. ASV 4 5-26

We spelen de laatste wedstrijd tegen Voorst, een team wat vergelijkbaar is met ons qua sterkte. We zullen moeten winnen en hopen dat Bennekom verliest om nog een plekje te stijgen. Winst (wellicht gelijkspel) is sowieso nodig om plek 7 te handhaven. In dat geval moeten we hopen op Bekker en Dikkie c.s.

De wedstrijd van zaterdag tegen PION eindigde trouwens al zoals zo vaak dit jaar in een teleurstelling. Dit keer heb ik weinig van de partijen meegekregen. Bij een 3,5-3,5 stand was ik (na een plus in opening en middenspel) in een gelijk eindspel belandt. Toen mijn tegenstander torens ruilde had ik weer een plusje. Het was echter niet gemakkelijk. Wellicht had ik ergens iets beter kunnen doen. Zoals het nu ging, vond mijn tegenstander het smalle pad naar de remise.

Benno had het de hele middag lastig aan 2 en verloor.
Bram speelde aan 3 tegen een invaller die minstens 3x remise aanbood. Bram mocht uiteindelijk niet klagen…want zijn tegenstander blunderde en dat leverde een punt op.
Marcel speelde aan 4 een goede pot met uiteindelijk winst.
Henk overspeelde zijn tegenstander aan 5.
Dennis ging tenonder aan 6.
Ron zit in een lichte vormcrisis en verloor aan 7.
Gerard speelde keurig remise aan 8.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: