Rapidtoernooi VSV 2 en 9 juli

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Rapidtoernooi VSV 2 en 9 juli

Bericht  brilsmurf op vr 03 jul 2009, 23:36

Afgelopen donderdag speelden we met 12 mensen een rapidtoernooitje. 15 min p.p.p.p.

In de eerste ronde moest ik tegen Frits. Al snel zag hij even iets over het hoofd en was de partij over. In de tweede ronde mocht ik tegen Erik. Na een fransman ruilde hij zijn witte loper af en daarna kon ik ergens een kwal winnen. Dikkie zocht nog tegenspel op de koningsvleugel, maar hij kon niet voorkomen dat ik aan de andere kant van het bord een dame haalde. Daarna mocht ik tegen Jef. Na zijn favoriete aanpak van het frans kwamen we in een lastig eindspel terecht. Na een opmars van mijn A pion kon hij zijn stelling niet meer bij elkaar houden. In ronde vier mocht ik tegen Van Enk?, een speler die nu in het buitenland woont maar vroeger ook bij Veenendaal heeft gespeeld. Na de opening kreeg ik een licht voordeel, wat ik kon uitbouwen en vervolgens kon afmaken in het eindspel. In de laatste ronde van de avond mocht ik tegen Stefan. In wederom een franse partij ging hij aanvallen op de koningvleugel en ik op de damevleugel. Op een gegeven moment zag hij een heel leuk maar smerig truckje over het hoofd, waarna ik al zijn stukken kon ophalen. Op de een of andere manier wist ik zeker dat hij het niet zou zien. Twisted Evil

Volgende week de beslissing! Met nog vier ronden te gaan staat Brilsmurf boven aan, gevolgd door een grote groep met een paar punten minder.

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Rapidtoernooi VSV 2 en 9 juli

Bericht  vanEek op za 04 jul 2009, 11:35

Knap hoor T.

vanEek

Aantal berichten : 238
Punten : 327
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op za 04 jul 2009, 12:15

Fraai staaltje zelfverheerlijking, Henkie P. is er niks bij lol!

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Johan op ma 06 jul 2009, 22:39

brilsmurf schreef:Afgelopen donderdag speelden we met 12 mensen een rapidtoernooitje. 15 min p.p.p.p.

In de eerste ronde moest ik tegen Frits. Al snel zag hij even iets over het hoofd en was de partij over. In de tweede ronde mocht ik tegen Erik. Na een fransman ruilde hij zijn witte loper af en daarna kon ik ergens een kwal winnen. Dikkie zocht nog tegenspel op de koningsvleugel, maar hij kon niet voorkomen dat ik aan de andere kant van het bord een dame haalde. Daarna mocht ik tegen Jef. Na zijn favoriete aanpak van het frans kwamen we in een lastig eindspel terecht. Na een opmars van mijn A pion kon hij zijn stelling niet meer bij elkaar houden. In ronde vier mocht ik tegen Van Enk?, een speler die nu in het buitenland woont maar vroeger ook bij Veenendaal heeft gespeeld. Na de opening kreeg ik een licht voordeel, wat ik kon uitbouwen en vervolgens kon afmaken in het eindspel. In de laatste ronde van de avond mocht ik tegen Stefan. In wederom een franse partij ging hij aanvallen op de koningvleugel en ik op de damevleugel. Op een gegeven moment zag hij een heel leuk maar smerig truckje over het hoofd, waarna ik al zijn stukken kon ophalen. Op de een of andere manier wist ik zeker dat hij het niet zou zien. Twisted Evil

Volgende week de beslissing! Met nog vier ronden te gaan staat Brilsmurf boven aan, gevolgd door een grote groep met een paar punten minder.

dat is inderdaad lastig als je een TRUCK over het hoofd ziet: dan wordt je geplet! dat had stefan toch moeten weten... Very Happy
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op di 07 jul 2009, 08:18

Johan schreef:
brilsmurf schreef:Afgelopen donderdag speelden we met 12 mensen een rapidtoernooitje. 15 min p.p.p.p.

dat is inderdaad lastig als je een TRUCK over het hoofd ziet: dan wordt je geplet! dat had stefan toch moeten weten... Very Happy
het was maar een klein truckje hoor.
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op di 07 jul 2009, 18:08

Het was geen truukje over het hoofd zien, het was een zelftruuk, als ik eerst mijn dame uit de gepende lijn haal win ik minimaal een stuk, en misschien zelfs een dame als je niet uitkijkt.. Het was totaal over maar ja, zo mooi opgezet en zo mooi mezelf getruukt Razz Krijg je in rapid he Wink

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven