Huttontoernooi

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Go down

Re: Huttontoernooi

Bericht  Etienne_G op di 12 okt 2010, 20:18

Alles telt mee voor de KNSB-jeugdrating. Helaas telt de KNSB-jeugdrating dan in praktijk weer nergens voor mee..

En Tijmen doet geloof ik mee? Ik ben wel gevraagd maar speel liever het univechess toernooi in Hoogeveen Razz

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  joost op di 12 okt 2010, 20:29

Ik ben ook gevraagd, maar weet niet of ik kan. Ik kom in de knel met een etentje vanwege mn oma's verjaardag, dat het bij venlo is werkt ook niet echt mee....

joost

Aantal berichten : 228
Punten : 250
Registration date : 08-03-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  brilsmurf op di 12 okt 2010, 21:09

Ik zal inderdaad mee gaan doen! Ik heb al vele jaren erg goede ervaringen, dus dat moet helemaal goed gaan komen. Smile

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  vanEek op di 12 okt 2010, 22:23

Wij gaan met de auto, dus als er iemand mee wil rijden dan kan dat.

vanEek

Aantal berichten : 238
Punten : 327

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  vanEek op za 23 okt 2010, 22:54

We zijn met de OSBO op de 2e plek geeindigd. Er deden maar 7 bonden mee. Er werden 5 rondes gespeeld van 25 min p/p.
SGA werd kampioen.

Alle leeftijdsgroepen van de OSBO vielen in de prijzen:

A: 2e
B: 1e
C: 2e
D: 3e
E: 2e

De VSV spelers hebben ook goed gescoord.
Tijmen (A) 3,5 uit 5
Joost (B) 5 uit 5 (!)
Simon (D) 2,5 uit 5
Jeffrey (E) 4,5 uit 5

vanEek

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  joost op ma 25 okt 2010, 16:35

Wat soepele partijtjes gewonnen met een vol stuk minder in een eindspel, of een kleine kwal minder in een hopeloze stelling, die al eerder uit in 2 was. Voor de rest ging 't wel lekker. De tegenstand was niet bepaald groot en vaak was ik al binnen een kwartiertje klaar. Toch wel een leuk toernooitje, al was het qua sterkte een dieptepunt (althans, in de A en B)

joost

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  brilsmurf op ma 25 okt 2010, 17:49

Nou, in de A was het nog wel redelijk bezet. (op de eerste 1-2 borden dan) Ik mocht met Nico Zwirs, Jan van Pijkeren en Sven Pronk (denk ik, ik was zaterdag ook al in de war met de namen) voor de OSBO uitkomen.

In de eerste 2 ronden wonnen we redelijk eenvoudig, maar in de derde ronde mochten we dan tegen de altijd lastige Zeeuwe Schaakbond. We gingen er eigenlijk vrij soepeltjes af met 3-1 en ook ik liet me verrassen. In de latste ronde moesten we met 3-1 winnen van SGA om nog kans te maken op het kampioenschap, maar helaas kwamen we niet verder dan 1.5-2.5 door mijn late remise tegen Kabos.

Team Joost deed het erg goed en heeft als enig OSBO team zijn categorie weten te winnen!

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Jessie op di 26 okt 2010, 10:56

cheers goed gedaan allemaal sunny
Jessie

Aantal berichten : 119
Punten : 166
Registration date : 14-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  joost op wo 19 okt 2011, 19:54

Doen er dit jaar nog mensen mee?

joost

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Jessie op wo 19 okt 2011, 21:26

Ja dit zijn spelers die met de PJK hebben mee gedaan en goed geschaakt hebben anders word je niet geplaatst.

Jessie
Jessie

Aantal berichten : 119
Punten : 166
Registration date : 14-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  joost op wo 19 okt 2011, 21:50

Toch heb ik me op wonderbaarlijke manier ook geplaatst... Maar niemand anders hier? Zou jammer zijn.

joost

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  vanEek op wo 19 okt 2011, 22:43

In principe worden de top-3 van het PJK uitgenodigd + het beste meisje op het PJK.
Als iemand de uitnodiging niet aanneemt, kan er hiervan afgeweken worden.
Of misschien moet je gewoon zo uitzonderlijk kunnen schaken als jij kan Joost Laughing

Simon doet mee met de D (hij was 2e).
Verder nog Yassine, Erik en Willeke. (dus een half Veenendaal team Surprised )

Jeffrey doet mee met de E (hij was ook 2e).
Samen met Renso, Mick en Annemarie (of Anne-Marie ?).

Van de A,B,C weet ik niet wie er verder meedoen.

vanEek

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op wo 19 okt 2011, 23:41

Oh Joost doe je ook mee, gezellig ik wist dat niet eens. Heb zelf het D-team en het E-team geregeld.. Na afloop is de chinees gratis dus jij gaat ook mee eten neem ik aan Joost?

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  joost op wo 19 okt 2011, 23:56

Mooi, gezellig Very Happy. Ik hoorde dat ik in een team met Mars zat, dus dat wordt hartstikke leuk.. Helaas kan ik niet meechinezen, het Hutton maakt er een gewoonte van om de toernooien op de verjaardag van me oma te plaatsen, dat is nu al de derde keer Laughing

joost

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  joost op zo 23 okt 2011, 11:58

Het was hartstikke leuk en ik vond het echt jammer dat ik niet mee kon naar de Chinees. Ik heb helaas niet veel van de anderen meegekregen, ik had het al vrij druk op het 1e bord. Ik speelde een paar heerlijke potjes, en daarvan wil ik de mooiste toch even laten zien. Ik weet alleen niet hoe je dat handig doet op het forum zelf, maarja het is een kort partijtje.

1. e4-c5 2. Pc3-g6 3.f4-Lg7 4.Pf3-d6 5.Lb5-Ld7 6.0-0 -Pf6?! 7.e5-dxe5 8.fxe5-Pg4? 9.e6-fxe6 10.Pg5!-Ld4 11.Kh1-Pf2 12.Txf2-Lxf2 13.Pxe6-Db6? 14.Pd5-Dxb5 15.Pdc7-Kf7 16.Df3-Kg8 17.Df8#

Laatste ronde was een ramp. We moesten tegen een team, met echt niet de grootste namen, maar ik moest eigenlijk al weg (het toernooi was al een uur uitgelopen en mijn oma was jarig) en m'n pa had gezegd dat ik maar snel moest spelen. Planning: na 15 zetten gewonnen staan, en dan snel winnen. Het eerste lukte heel makkelijk, maar daarna speelde ik snel en miste ik zelfs torenwinst in twee en nog twee andere winsten (in de auto kon ik ze blind vinden, zo simpel waren ze). Dat zorgde dat mijn positie niet helemaal gewonnen meer stond en ik ging lang nadenken, maakte een gigantische blunder en kwam in een eindspel van P+pion tegen T+ drie pionnen. Dat is natuurlijk totaal verloren. Mijn tegenstander liet me echter rustig promoveren en ik kon daarna eeuwig schaak houden. Ik blunderde echter weer met nog 10 seconden op de klok en zo kon hij dameruil forceren en promoveren met zijn laatste pion. Hij deed echter h6-h8D, wat natuurlijk niet kan, en ik claimde tijdwinst (ik had 4 seconden, hij 6). Dat kreeg ik niet , omdat ik ook iets verkeerde zou hebben gedaan (pre-moven, wat hij ook deed). Dat was al vreemd, maar daarna claimde híj tijd omdat ik gepremoved had! Dat werd ook niet gehonoreerd, en zo moest hij met 6 seconden Dame+Toren tegen Koning+Paard matzetten. Dat lukt normaal heel simpel (ik zou het in 4 seconden kunnen denk ik) maar hij paniekte en offerde zijn dame voor mijn paard en ging door de vlag. Ik snel weg naar m'n oma (45 minuten te laat, in de auto wat spareribs besteld), hij protest indienen... Bekker zei dat dit misschien gehonoreerd zou worden, maar bij de uitslagen staat nog steeds de 2-2 die het geworden zou zijn bij remise. Daarbij zijn we tweede op 'doelsaldo', maar eigenlijk is dat heel vreemd, want wij zijn de enigen die geen bye hebben gehad, en het team dat nu 1e werd heeft dus 1 bordpunt meer, door de reglementaire overwinning van 4-0 op Mr Bye... Maarja, het huttontoernooi is te onserieus om daar nog een punt van de maken Smile

joost

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  vanEek op ma 24 okt 2011, 12:29

Helemaal mee eens. Het zijn te weinig partijen om serieus te nemen.
Maar het is gewoon gezellig om aan mee te doen.

Het team met Yassine, Simon, Erik en Willeke werd bij de D onterecht 4e.
Ze verloren alleen van de nrs 1 en 2 (SGA met o.a. broertjes Roesink en HSB met oa Robby Kevlishvili ).
En hadden ze na 5 rondes 6 matchpunten. Normaliter de 3e plek en dus een medaille.

Nu had de SBO ronde 1 en 2 verloren, kregen hierna een bye 4-0 en wonnen toen van de nrs 6 en 7. En hadden nu ook 6 matchpunten en 1 punt meer dan OSBO.
Maar ze hadden niet tegen SGA, HSB of OSBO gespeeld.
OSBO zou van SBO met gemak winnen. 't is jammer.

vanEek

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven