Extern ronde 3

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Extern ronde 3

Bericht  Bekkertje op ma 02 nov 2009, 21:31

Ik heb nog geen idee waar ronde 3 plaats gaat vinden, hoop dat nico inmiddels al wat van het aller erf heeft gehoord...

Bekkertje

Aantal berichten : 1422
Punten : 1619
Registration date : 15-02-09
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Extern ronde 3

Bericht  Osito op di 03 nov 2009, 09:47

Bekkertje schreef:Ik heb nog geen idee waar ronde 3 plaats gaat vinden, hoop dat nico inmiddels al wat van het aller erf heeft gehoord...
Hoezo, heb ik iets gemist ? Spelen we niet meer bij Danny ?
Osito

Aantal berichten : 1109
Punten : 1180
Registration date : 14-02-09
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op di 03 nov 2009, 11:18

Er is een grote kans dat er een volleybaltoernooi of iets dergelijks is... Daar maken de tegenstanders misschien al snel bezwaar op, en daarom gingen we alvast achter een nieuwe locatie aan.. Maar ik vind het niet erg om gewoon bij Danny te spelen...

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Meneer de Uil op di 03 nov 2009, 12:24

er is de 21e een concert van de plaatselijke harmonie... daar ga je voor je plezier al niet naar luisteren, laat staan tijdens een schaakwedstrijd

Meneer de Uil

Aantal berichten : 82
Punten : 82

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  brilsmurf op di 03 nov 2009, 14:13

Muziek is goed voor de hersenen. Wink

brilsmurf

Aantal berichten : 442
Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Opti op di 03 nov 2009, 16:31

brilsmurf schreef:Muziek is goed voor de hersenen. Wink

Zo kan ik me een bekerwedstrijd herinneren op een vrijdagavond een aantal jaar geleden in en tegen Soest.
Aan de andere kant van een systeemwandje was een hardrockbandje aan het oefenen.
Opti

Aantal berichten : 537
Punten : 562
Registration date : 29-08-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Johan op di 03 nov 2009, 20:19

die avond kan ik me ook nog goed herinneren, Erik plette G.M. Muis 2x overtuigend en stond steeds vergezeld van het uitstoten van juichkreten en vuistbewegingen op Very Happy
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Erik op wo 04 nov 2009, 08:48

Johan schreef:die avond kan ik me ook nog goed herinneren, Erik plette G.M. Muis 2x overtuigend en stond steeds vergezeld van het uitstoten van juichkreten en vuistbewegingen op Very Happy

Haha, ik heb inderdaad goede herinneringen aan die partij en überhaupt die hele avond.
Waren we toen niet voor de partij begon naar dat chique restaurant geweest daar vlakbij waar ze ook shoarma serveerden?

én sinds kort:
http://twitter.com/Dikkiechess

When I am White, I win because I am White, when I am Black - because I am (the one and only) Dikkie.
Erik
Admin

Aantal berichten : 910
Punten : 971
Leeftijd : 46

Profiel bekijken http://dikkiechess.blogspot.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op wo 04 nov 2009, 10:07

Johan schreef:Erik stond steeds vergezeld van het uitstoten van juichkreten en vuistbewegingen op Very Happy
Is dat 'onze' Erik ? Dat kan ik me niet voorstellen.
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Johan op wo 04 nov 2009, 12:05

dat klopt ja, shoarma.....
Johan

Aantal berichten : 255
Punten : 271

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op vr 20 nov 2009, 15:11

TIP : We kunnen morgen vanaf 13:00 uur worden aangemoedigd in de vergaderzaal van het zwembad/sportcentrum de Vallei !
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op zo 22 nov 2009, 09:01

Nog geen verslag ? Dan zullen ze wel verloren hebben...

Waar het eerste 2 ronde lekker liep zat het ons gisteren helaas niet mee. Tegen Stukkenjagers begonnen we in nieuwe ambiance vol goede moed.

Leo, tegen een sterke Belg, en Stefan, tegen iemand waar die normaal met zijn ogen dicht van wint, hadden hun dag niet. Vrij geruisloos verkregen ze een mindere stelling en even later een 0.
TJ speelde een modelpartij en wist tegen te scoren. Tijmen en Etienne hadden een partij die steeds binnen de remise marge leek. Dat was dan ook uiteindelijk het resultaat. Erik had een andere remise. Hij stond eerst goed na de opening met pionwinst. Daarna gaf hij een stuk weg. Het is wel erg goed dat hij daarna nog zijn rug rechtte en wonderbaarlijk remise kon pakken. Aan het eind, toen iedereen al een uur klaar was. zorgde Johnny voor nog een puntje. Zijn tegenstander moest urenlang een zware positie verdedigen en met weinig tijd op de klok is het dan lastig een kwestie van tijd. Helaas was de beslissing al gevallen. Want het enige bord waar ik wat meer over kan zeggen was mijn eigen bord.

Ik kwam in een bekende opening terecht waar mijn tegenstander Karel Storm wel erg snel afweek met een vreemde zet. Na de opening kon ik op een lekker plusje bogen. Toen dat lekkere plusje nog slechts een klen plusje was, bood ik mede bevangen door de hitte in het kleine zaaltje, remise aan (toen was er overigens nog geen partij klaar). Zijn weigering verbaasde me maar had voor hem het gewenste effect. Ik kwam meteen met een enorme blunder op de proppen. Wat er daarna gebeurde is van 2e klasse onderbond nivo. Hij kreeg een dijk van een stelling, maar begon met beide nog een minuut of 10 op de klok steeds langer na te denken. Hij gaf 2 pionnen en toen zomaar een stuk. Ik raapte alles keurig op zodat ik op zet 41 een +11 stelling had. Vervolgens moest ik 3 grafzetten doen om nog te verliezen. Na 41. Tg1 zou de zwartspeler alleen nog zijn hand hebben uitgestoken. Na 41. Lb7?? Txc7 was Da5 nog winnend. Na 42. Dxc7 De1+ was 43. Txe1 nog remise, mijn 43. Kg2 liep snel mat. De meest bizarre slechte zettenserie van mijn kant (ooit!).

Na afloop zijn we nog een groepje naar de Chinees gegaan. En de echte harde kern is daarna doorgegaan naar stamkroeg Vink. Ik reed op dat moment weer naar huis, met 1 vraag : Waarom ? Laughing Mad
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Bekkertje op zo 22 nov 2009, 13:56

Jah ik had die vraag ook al, waarom moet ik nu net 1 van de slechte partijen die je in een seizoen speelt precies met extern hebben, alhoewel mijn tegenstander wel gewoon goede zetten deed, overigens sta ik na d5 gewoon iets beter als ik gewoon kort ga, helemaal niet naar gekeken in de partij :S Je hebt altijd 2 of 3 partijen in een jaar waar je echt superslecht speelt, en idd normaal moet ik deze partij winnen...Maar jah, het seizoen is nog lang, en we kunnen nog altijd later hoge ogen gooien. En verder speelde je een prima pot Mike, dus je laat wel zien het niveau aan te kunnen Smile

Bekkertje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Etienne_G op di 24 nov 2009, 00:53

Goed verslag, en tjah balen, was idd compleet onnodig.

Over mijn partij: was niet bepaald constant binnen de remisemarge, ik kwam gewoon in het begin steeds beter te staan, overspeelde hem helemaal, en net toen ik echt wel gewonnen moest staan ruilde ik af naar een gelijk lopereindspel wat remise was. Dacht dat het won maar hij had nog net 1 verdedigingsmechanisme..

Etienne_G

Aantal berichten : 368
Punten : 390
Registration date : 16-09-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  brilsmurf op di 24 nov 2009, 09:17

Ik heb op de een of andere manier wel Dd3 gezien, maar helaas niet gespeelt. Na Dd3 was stukwinst in een paar zetten niet meer te voorkomen. Op de manier waarop ik had deed was de remisemarge te groot.

brilsmurf

Punten : 483
Registration date : 21-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

partij van Mike

Bericht  Karel Storm op wo 25 nov 2009, 19:47

Hallo Mike,
Jouw verslag van de partij slaat de spijker op zijm kop! Geen schaker uit de 2e klasse onderbond houdt het droog bij het zien van mijn gepruts in tijdnood, en de manier waarop jij alles teruggaf natuurlijk. Maar met die serie van 3 blunders van jouw kant klopt iets niet. Volgens mij is 42.Dc7: wel de enige die nog remise houdt. Op jouw voorstel 42.Da5 heb ik het ongelooflijke zetje 42....,f5!! Misschien een schrale troost, maar wel de moeite waard om eens naar te kijken! De toren op c7 is nu pas echt vergiftigd, het pionnetje op f5 zorgt ervoor dat de witte koning niet naar h3 kan ontsnappen. Dat pionnetje zorgt er ook voor dat de zwarte koning op h7 veilig staat voor loperschaakjes en last but not least helpt de zwarte dame weer mee in de verdediging. Bijv.42.Da5,f5 43.De5+,Tg7 44.Tg1,De7 en wit heeft een serieus probleem want 45.De7:,Tg1+ 46.Kg1:,d1D loopt mat, ondertussen staan de loper en de dame in. Ik ben benieuwd of je nog wat vindt.
Veel schaakplezier nog dit seizoen!
Karel

Karel Storm

Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registration date : 25-11-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Osito op do 26 nov 2009, 08:27

Karel Storm schreef:Hallo Mike,
Jouw verslag van de partij slaat de spijker op zijm kop! Geen schaker uit de 2e klasse onderbond houdt het droog bij het zien van mijn gepruts in tijdnood, en de manier waarop jij alles teruggaf natuurlijk. Maar met die serie van 3 blunders van jouw kant klopt iets niet. Volgens mij is 42.Dc7: wel de enige die nog remise houdt. Op jouw voorstel 42.Da5 heb ik het ongelooflijke zetje 42....,f5!! Misschien een schrale troost, maar wel de moeite waard om eens naar te kijken! De toren op c7 is nu pas echt vergiftigd, het pionnetje op f5 zorgt ervoor dat de witte koning niet naar h3 kan ontsnappen. Dat pionnetje zorgt er ook voor dat de zwarte koning op h7 veilig staat voor loperschaakjes en last but not least helpt de zwarte dame weer mee in de verdediging. Bijv.42.Da5,f5 43.De5+,Tg7 44.Tg1,De7 en wit heeft een serieus probleem want 45.De7:,Tg1+ 46.Kg1:,d1D loopt mat, ondertussen staan de loper en de dame in. Ik ben benieuwd of je nog wat vindt.
Veel schaakplezier nog dit seizoen!
Karel
Hoi Karel,
Ja een maatje uit Almere had ook al aangegeven dat Da5 niet won. Ik had mijn Fritz maar 2 seconden laten lopen en zag dat hij Da5 +2.3 voorstelde of zo…ik had gezien het naderende slot ook niet heel veel zin om het Beest langer te laten nadenken. Shocked Sad Maar Txe1 ipv Kg2 was dus nog wel gewoon remise. Tja vreemde pot. Overigens was het door jou aangegeven Da5 inderdaad beter geweest. Na Lc1 e3 f4 zal het ongeveer gelijk staan. Succes verder !
Gr.
Mike
Osito

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  brilsmurf op do 26 nov 2009, 17:30

Alle uitslagen staan nu op de KNSB site.

Ronde 3

Veenendaal 2100 - De Stukkenjagers 2 2077 3½ - 4½
1. Leo Hovestadt 2020 - Steff Helsen 2207 0 - 1
2. Mike van Niel 1977 - Karel Storm 2082 0 - 1
3. Etienne Goudriaan 2263 - Fré Hoogendoorn 2022 ½ - ½
4. John Cornelisse 2157 - César Becx 2166 1 - 0
5. Tijmen Kampman 2076 - Mark Huizer 2094 ½ - ½
6. Erik van den Dikkenberg 2140 - Jiri Obels 2020 ½ - ½
7. Stefan Bekker 2108 - Erik Dignum 2051 0 - 1
8. Tjaart Offringa 2061 - Reinier Jaquet 1975 1 - 0

brilsmurf